Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 16:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: oxycontin ???
Junior medlem

hejsa håber i kan hjælpe mig..

hvis jeg skal tage oxycontin hvor mange skal tage for at få en rus ud af det ... har taget tradolan og tramadol masser af gange, men nu har jeg fået fat i oxycontin..

håber i kan hjælpe ...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
http://www.erowid.org/pharms/oxycodone/ ... dose.shtml

Erowid er altid din bedste ven ;)

Medlem

Først og fremmest lyder du som en der bare skal holde sig langt væk fra oxycontin.

Hvis du vælger og indtage det alligevel, så er det ikke "hvor mange runde piller" men hvor mange mg du skal indtage. For at finde ud af hvor mange mg. din pille er på http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=2034 tryk her.
Din pille er højst sansynligt depottablet, og vil derfor blive optaget over længere tid.
Oxycontin er et kraftigt Morfin præperat (ret mig hvis jeg er galt på den) som kan give OD i værste tilfælde. Undgå at blande med alkohol eller andre former for depressanter, da det forstærker pillens virkning og er åndedrætshæmmende.

Junior medlem

sorry det troede jeg også jeg havde skrevet..
det er 20 mg...

Medlem

xdbams skrev:
det er 20 mg...

Den skal indtages nasalt for at få optimal virkning. Start med 5-10mg better safe than sorry..
Og nu ved jeg ikke hvor nas det gør at sniffe océr, men den eneste gang jeg gjorde det, har jeg haft metalsmag i kraniet en timestid efter.

note: skal lige siges dem jeg sniffede var "falsk" producerede lorte piller på 60mg med låårte bindemidler i.. Den var lille lyserød, teksten OC uden tal, og så med prikker.. FØJ!!

Junior medlem

det forstår jeg ikke helt skal jeg tage en halv når det er en 20 mg... jeg vil hellere være på den sikre side.. og så skal de sniffes!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nej.

Du tager pillen, knuser den og laver 4 lige store bunker. Så sniffer du en af bunkerne - det vil svare til 5mg.

Du skal sigte efter en dosis på 5-10mg. - Du kunne også lave 3 lige store bunker, og sniffe én af dem. i så fald ville du indtage 6,6mg...

Men dude, hellere tage for lidt end for meget.. du ender bare med kvalme og ubehag i stedet for det du ønsker.

Junior medlem

spiffeh skrev:
Nej.

Du tager pillen, knuser den og laver 4 lige store bunker. Så sniffer du en af bunkerne - det vil svare til 5mg.

Du skal sigte efter en dosis på 5-10mg. - Du kunne også lave 3 lige store bunker, og sniffe én af dem. i så fald ville du indtage 6,6mg...

Men dude, hellere tage for lidt end for meget.. du ender bare med kvalme og ubehag i stedet for det du ønsker.

det har du ret i!!!! jeg laver 4 bunker... tusind tak for hjælpen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så lidt..

Hvis du ønsker at redosere, så redoser evt. med 2½mg i stedet for 5, altså del en af de 4 bunker op i 2.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Som en der i fem år dagligt har taget 8 stk 40mg. OxyContin (Piller, TimeRelease) og 4 stk 10 mg. OxyNorm (Kapler, Instant Release) kan jeg kun sige, at de andre har ret.

Det er rigtig vigtigt du først tager skallen af dem, med en skarp kniv, da de ellers kan være svære at knuse ordentligt. Det er ikke i skallen Time Releasen sidder, så du kan godt lade den være på, men den er følsom for fugt. Så lader du den være på, kan de nemt klumpe og blive svære at lave til rigtig fint pulver. Det er de i øvrigt alligevel, da de er ret hårde og nemt "smutter".

Jeg har set flere knuse dem med den flade side af en lighter, og så er du sikker på "alt det gode flyver om ørene på dig" :) Så find en metal-skål med flad bund og lidt høj kant omkring. Jeg bruger en gammel fyrfads-lysestage (ca fire cm. i højden med flad bund i metal), så de ikke flyver nogen steder, og er nemme at knuse med enden af en Penol Tusch eller lign.

Når du har et fint pulver, så del det op som de andre siger. OxyCodon er meget potent, husk det! Det kan føre til åndedræts-ophør, hvilket jeg selv har været tæt på en enkelt gang, og måtte tvinge mig selv til at holde mig vågen, og selv styre mit åndedræt. Det var efter 3 x 80 mg OxyContin og det var fandeme tæt på, det varede en halv time, så pas på! Start i det små...

Når det er sagt, er det nok et af de mest vidunderlige highs man kan få (hvis man er til opioider) men man bliver meget, meget hurtigt hooked!

Og withdrawl er værre end døden, tro mig. Man har ingen kontrol over sin krop, heller ikke afføring og andre pinlige ting, så det skal trappes meget meget langsomt ned hvis man er blivet hooked.

Men så langt når du ikke ud, vel :) Bare man passer på, så er Oxy heldigvis så dyrt og/eller svært at skaffe, at ikke så mange trods alt bliver hooked. Der var en video-serie på YouTube for et stykke tid siden, om en teenage-dreng der virkelig var langt ude, og bare det at se ham, når han ikke kunne skaffe stof var nok til at få mig til at tude, for det er virkelig det mest smertefulde i verden at mangle sit stof!

Nå, det var slet ikke en klagesang du gad høre, undskyld for det, tænkte bare du skulle kende bagsiden af medaljen også, for Oxy kan bestemt også være det mest vidunderlige high i verden :)

Good luck my friend, og have fun, det er det vigtigste! :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
crUnk skrev:
xdbams skrev:
det er 20 mg...

Den skal indtages nasalt for at få optimal virkning.

For at få optimal virkning skal en oxycontin indtages IV., Men det er selfølgelig ikke noget i skal gøre..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er oxycontiner piller og piller skal IKKE skydes. - HR frem for alt.

Det kan koste en arm i første forsøg.

... er det den alternative administration der er interessere dig, så sprøjt dem op i røven ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

OxyContin fås slet ikke i 60mg. "modeller" så det har det ikke været, med mindre du så en lyserød 20 mg. og en lyseblå 40 mg. inden han crushede dem, og så HAR han haft en habil opiod tolerance hvis han snortede dem ... minder mig om me's got some crush'n'snorten to do :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Er der nævneværdige interaktioner mellem Ritalin og Oxycontin? Udover den åbenlyse stimulans-depressant effekt,som jeg selvfølgelig tager højde for. Holder mig på den dosis,hvor jeg plejer at hygge mig. På det tidspunkt hvor jeg har planet på at tage dem,har jeg ca. 10 mg methylphenidat XR i systemet. Jeg får 60 mg Equasym (Methylphenidat) dagligt,men har ingen tolerance overfor Oxycodon.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ahh, DER er en cocktail jeg savner: Mens jeg tog oxy og rita'er, tog jeg 3 x50 mg, Contin i døgnet fast (hospitaliseeret) samt omkring 1 eller 1,5 blister Ritalin 10X 10mg (egne obviously :) og jeg mærkede ikke Oxy'erne overhovedet. Men fuck hvor var jeg strung out på de rita'er, og gud jeg savner den følelse.

Ved godt mange ikke bryder sig on Ritalin, men jeg eleeelsker dem, Desværre kan jeg ikke importere dem mere ... ikke hvis jeg vil ind og sidde hæ hæ, og det er jeg vist ikke mand nok til :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Åhr jo der var stemmerne, der begyndte efter dag 6 eller 7 uden søvn, men holder man mens legen er god ... er legen skide god:)

Medlem
Brugeravatar

Tommyknockers skrev:
Åhr jo der var stemmerne, der begyndte efter dag 6 eller 7 uden søvn, men holder man mens legen er god ... er legen skide god:)

Det lyder osse voldsomt.. :D . Jeg pudser glorien og siger at jeg bare bruger dem som lægen har foreskrevet. Kunne dog tweake lidt på dem i starten og syntes at appetitløsheden var irriterende,mildest talt. Jeg kan godt lide at jeg kan fokusere,ikke har tankemylder og ikke ryger tjald hele tiden,når de virker. På almindelige hverdage,ryger jeg nu mellem 0,3-0,5g skunk i joint,imod uden ritalin,1,5-3,0 g skunk på bong. Men bla-bla-OT... Der var ikke de store interaktioner. Højst en smule fjernet effekt af OC´erne,men det klarede nogle hoveder på bongen.
Det skal da osse lige siges at andre kan reagere anderledes på denne blanding. Men har heller ikke indtaget mere end 17,5mg Oxycodon i dag... 10 mg OC. Og 7,5mg knust og hakket fordelt i 3 kapsler. Det er sjovt at der bliver prædiket om IV´s HR-modstridighed,er insufflering af bindemidler skide sundt??? Jeg,der ikke sniffer,vil da til enhver tid foreslå at fylde det i kapsler istedet. Dette er ikke fordømmelse af folk,der vælger den måde at indtage det på. Det er bare åndssvagt at det nærmest står som eneste rigtige måde at gøre det på... Undskylder for eventuelle fejl og pladder,det er tre måneder siden jeg har været i Oxy-land...

:peace:

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg har slettet en dobbeltpost, en besked der mest lignede blær, og tilsyneladende var forkert. samt et par ligegyldige kommentarer.

Det er betydeligt sundere at sniffe bindemidler, end at skyde dem IV.. små klumper semiopløseligt bindemiddel, vil man ikke have til at sætte sig i de tyndeste blodårer - hvorimod hvis det optages gennem en slimhinde er det på molekylebasis, og dermed langt mindre skadeligt

Medlem
Brugeravatar

TATP skrev:
Det er betydeligt sundere at sniffe bindemidler, end at skyde dem IV.. små klumper semiopløseligt bindemiddel, vil man ikke have til at sætte sig i de tyndeste blodårer - hvorimod hvis det optages gennem en slimhinde er det på molekylebasis, og dermed langt mindre skadeligt

Selvfølgelig er det MINDRE skadeligt med insufflering end IV,det var osse rimelig meget implimenteret i mit indlæg... Det er jo spild af tid at skrive det svar. Det er ENDU mindre skadeligt at putte det i kapsler og tage det oralt,som det var lavet til i starten,end at sniffe det op næsen. Ikke rocket-science...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]