Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Nybegynder
Junior medlem

Jeg ved dette emne har været oppe og svirre en million gange, men har ikke fundet et brugbart svar til mit spørgsmål, så håber i gider at svare:

Jeg har været vant til at tage 50mg tramadol hver dag i noget tid, og er nu på 100mg dagligt.
Men de begynder sku at være lidt kedelige, og virker ikke som de engang gjorde.

Skal jeg være bange for at øje dosis? Og vil det gøre dem mere "spændene"?

Har nogengange opdaget at jeg får svært ved at falde i søvn efter at have taget dem, men så opdagede jeg at køresygetabletter virker lidt sløvende sammen med.
Er det farligt?

Håber ikke jeg har spildt jeres tid, håber i vil hjælpe...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Tager du de 100 mg i forbindelse med behandling/anden medicinal grund, eller er det kun af rekreationelle årsager ? Derudover nævner du ikke hvilket mærke køresygepiller du tager - Jeg synes det er en dum idé at blande to præparater, og især hvis de begge har en sløvende effekt.

- Tramper :)

Junior medlem

Tak fordi du gad at svare :)

Jeg tager dem mest for sjovs skyld, men nogengange også for rygsmerter. Men de 100 mg er delt over hele dagen, og de hjælper hverken som en trip eller for smerter.
Men ville bare være sikker på om jeg kunne øje dosis (dvs evt. 100 mg på én gang) eller hvad?
Har læst at de fleste od´er ved 7-8 piller af 50mg, så der er vl ikke noget at være bekymret for? Eller hvad?

mht. køresygepillerne er nogen der hedder Nimadorm. (tror det er et kopimærke.)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du opbygger tolerance er det altså bedre at holde pause end at øge dosis. Du har allerede fordoblet en gang, og tænker nu at gøre det igen.

Det er lidt af et skråplan at gå og tage medicin hver dag når du ikke har behov for det.

Medlem

^+1 Til hvad SortSnog skriver :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Nimadorm er ikke en køresygepille det er en indslumrings pille samme som Zolpidem...... det er ikke direkte farligt at blande en tablet af dem med dine tramadol men lidt af en glidebane hvis du begynder at oppe doserne... mht til tramadol skal du max tage 300 mg over hele dagen... 150-200 mg på engang giver for mig den optimale ruseffekt af tramadol... og ja det er normalt ikke at kunne sove på tramadol...

Junior medlem

SortSnog skrev:
Når du opbygger tolerance er det altså bedre at holde pause end at øge dosis. Du har allerede fordoblet en gang, og tænker nu at gøre det igen.

Det er lidt af et skråplan at gå og tage medicin hver dag når du ikke har behov for det.

Jeg har brug for det eftersom jeg får dem af min læge, men har jo (uundgåeligt) opdaget den "hyggelige" side af dem også ;)
Min læge er bare lidt en røv, så gad ikke til at spørge ham, og så det lidt nemmere at spørge herinde :)

Har i dag prøvet at pille halvdelen af pulveret ud af én, og så tage det sammen med en hel pille (halvanden i det hele), og det virkede fint. Både på smerter (lige pt er det tandpine og ryggen der driller) og for det sjove.

Men on another notice, hvordan trapper man så ned uden at få de helt store "shit days"?
For hvis jeg holder en pause, går jeg ud fra at kroppen reagere på at den ikke får det stof den er vant til at få?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ovenfor lød det bare som om det kun var en gang imellem du tog dem for smerterne. Hvis smerterne altid er der er det selvfølgelig en helt anden sag.

Hvad med at holde din daglige dosis der hvor den tager smerterne, mens du en gang imellem forkæler dig selv med en højere dosis?

Junior medlem

SortSnog skrev:
Ovenfor lød det bare som om det kun var en gang imellem du tog dem for smerterne. Hvis smerterne altid er der er det selvfølgelig en helt anden sag.

Hvad med at holde din daglige dosis der hvor den tager smerterne, mens du en gang imellem forkæler dig selv med en højere dosis?

Hehe, ja jeg skrev det måske lidt misvisende :)

Jo, altså min plan er nu kun at tage halvanden pille af 50 mg på én gang, hver anden dag i en uge, og så ændre det til hver tredie dag ugen efter, og så hver fjerde dag ugen efter det osv.

Og hvis der så er en dag hvor alt bare er røv og nøgler, så kan jeg tage en lidt højere dosis i nødstilfælde.
1 pille plejer som regel at være nok til at tage smerterne, hvis jeg altså i løbet af dagen supplere med iprener eller panodiler.

På den måde må kroppen vel vende sig af med trangen til stoffet, og derved må tolerancen vel også falde.

Am i correct? :P

Dedikeret medlem

Tolerance falder, jo. Men den er lynhurtigt oppe på hvad den var før.
Lad os forestille dig at det har taget dig tre måneder at opnå din tolerance. Du cutter ned, eller stopper helt, tralala, to måneder senere er du klar igen, og jo, din tolerance er faldet, men til gengæld tager det det nu kun to eller tre uger at nå op på det samme niveau.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]