Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har lige fået nogle koffein piller hjem, ved navn Primaforce Caffeine .. Der er 200 mg koffein i hver pille.
Jeg har lige gnasket en af dem, med 2 store glas vand.

Jeg sveder som en sindssyg, og mine håndflader er helt våde af sved. Er de farlige at tage ved sådan en dose, hvis man kun tager sådan 2 piller på en uge?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Nej, det svarer blot til to krus kaffe, hvilket du vist ikke er vandt til, kan jeg forstå på din reaktion?

Anyways så er svedeture m. primært koldsved, at ryste samt at være rastløs nogle af de kedelige effekter ved en for høj koffeindosis. Ved den rigtige dosis kan man opnå en let mani som er ganske behagelig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, er ikke vant til kaffe. Jeg har aldrig drukket kaffe, så måske min krop "bare" har fået chok af den store nye indtagelse?
Men ... Er kaffe, og ren koffein fuldstændig ens?

Det vil sige at hvis jeg drak 2 kopper kaffe, ville min krop reagere fuldstændig ens?

Og så vidt jeg har hørt, er koffein piller ulovligt i DK. Hvorfor er kaffe så lovligt? Det er jo det samme :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Fordi at koffein bliver tilsat som aroma i drikkevarer..

Og nej, tror ikke helt det kan sammenlignes, for koffeinindholdet i en kop kaffe varierer lidt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, men lad os nu gå ud fra at én af mine piller er på 200mg koffein, og 2 kopper kaffe er 200mg.
Ville det så sige at hvis jeg havde drukket 2 kopper kaffe, havde jeg stadig svedt helt vildt og mine hænder været helt svedige ..
Det har jeg svært ved at forholde mig til :)

Derfor jeg spørg, om der er tale om 2 forskellige slags koffeiner?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nope, koffein er koffein er koffein.... 2 kopper kaffe er faktisk heftigt nok for en der slet ingen koffeintolerance har. Jeg kan personligt holde mig vågen en hel nat på den dosis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, så er sådan en pille med 200mg faktisk en heftig dosis for mig, når jeg ikke er vant til kaffe.
Kunne være jeg skulle brække dem over i to næste gang, og satse på 100mg istedet. For kan tydeligt mærke på min krop, at det måske er i overkanten.

Medlem
Brugeravatar

Yep, det har meget med toleranse af gøre. Og den bygger sig hurtigt op synes jeg. Forskellen på kaffe og koffein piller vil nok være at kaffen gir mere ubehag i maven, hvis man ikke er vant til det :) men ellers ingen forskel. Personligt synes jeg at 200mg koffein er super energigivende. Hvis man er lidt træt inden man skal af sted, og skal nå en masse gir det det psykiske overskud, plus fysiske boost til at fyre den af :) men der er 100mg faktisk også nok til tider :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, okay. Jeg tror lige jeg starte med doser på omkring 100mg. Da 200mg er lige i overkanten, til mig indtil videre da. Fik godt nok også et energi boost der ville noget ! Men det var på en ubehagelig måde, hvor jeg svedte meget og uro i maven ..

Men man lære jo af sine fejl :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Slettet

Senest rettet af Armaghettó 29 jun 2009 19:46, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Guarana koffein er længere virkende, mildere mod maven og giver sjældnere de ubehagelige ting som ved alm. kaffe-koffein.

Der er ikke forskel på "kaffe-koffein" og "Guarana-koffein". Koffein er koffein.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Nok rigtigt - det er mig der er på afveje. Mener jeg har læst det flere steder, men tror lige jeg skal opfriske min koffein-viden før jeg udtaler mig.

Medlem

blodpump> Jeg drikker dagligt espresso om morgenen så jeg har nok ca. et dagligt indtag af koffein på omkring 150mg.

Jeg tager også sådan en 200mg koffeinpille en gang imellem fx. her i eksamensperioden hvor jeg har læst en del. Den deler jeg altid i 4 kvarte og indtager over et par timer eller mere. Jeg bliver selv nemt overstimuleret og det bliver hurtigt for meget, hvis man skal sidde og koncentrere sig. Specielt her i sommervarmen! ;) Så det er ikke underligt du har fået svedige hænder og uro i kroppen, hvis du ikke er vant til koffein. Jeg får stadig svedige hænder engang imellem lidt efter morgen espressoen. :)

Til jer andre> Nu siger i koffein er koffein, men så vidt jeg har forstået er guarana ikke let vandopløseligt og optages derfor ikke så hurtigt. Derfor bliver effekten mindre, men varer længere. Er det helt misforstået?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zappa skrev:
blodpump> Jeg drikker dagligt espresso om morgenen så jeg har nok ca. et dagligt indtag af koffein på omkring 150mg.

Jeg tager også sådan en 200mg koffeinpille en gang imellem fx. her i eksamensperioden hvor jeg har læst en del. Den deler jeg altid i 4 kvarte og indtager over et par timer eller mere. Jeg bliver selv nemt overstimuleret og det bliver hurtigt for meget, hvis man skal sidde og koncentrere sig. Specielt her i sommervarmen! ;) Så det er ikke underligt du har fået svedige hænder og uro i kroppen, hvis du ikke er vant til koffein. Jeg får stadig svedige hænder engang imellem lidt efter morgen espressoen. :)

Hey Zappa.
Ja, jeg fandt også ud af at jeg nok har overdoseret en smule. Jeg knækker dem i 2 eller 3 stykker nu, og snupper omkring 60-100mg pr. indtagelse.
Det virker meget bedre for mig, 200mg var sku i overkanten, og specielt her i varmen ja. :)

Medlem

Kender det kun alt for godt selv.
En af mine venner købte en ordenlig omgang 99.9% koffein over nettet.
Havde selv samme symptomer da jeg nuppede 200mg, var frisk men på en meget ubehagelig måde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hyggepreben skrev:
Havde selv samme symptomer da jeg nuppede 200mg, var frisk men på en meget ubehagelig måde.

Var det pulver eller piller?

Junior medlem

Jeg har oplevet at hvis man indtager de der 200mg koffeinkapsler/piller så går der ikke lang tid før ens tolerance ændre sig. Jeg drikker nu tit kaffe, og plejer derfor at æde mellem 2 og 3 kapsler for at blive RIGTIG frisk :)

Medlem

Bl0dpump skrev:
Hyggepreben skrev:

Var det pulver eller piller?

Det var dog pulver som vi puttede i kapsler

Dedikeret medlem

Leifs penis skrev:
Jeg har oplevet at hvis man indtager de der 200mg koffeinkapsler/piller så går der ikke lang tid før ens tolerance ændre sig. Jeg drikker nu tit kaffe, og plejer derfor at æde mellem 2 og 3 kapsler for at blive RIGTIG frisk :)

Præcis samme erfaring har jeg gjort mig. :) Synes kun at ~400mg (2 tabletter) giver svagt mærkbare effekter, hvis man alligevel drikker en anseelig mængde kaffe til hverdag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det trick har jeg også lavet nogle gange førhen, men det er en temmelig ubehagelig rus sammenlignet med andre stimulanser - jeg får mest af alt lyst til at sidde og være hyperaktiv og stresset, fremfor at være mentalt stimuleret. Koldsved og søvnbesvær er også standard bivirkninger. Jeg tog mellem 100 og 500mg koffein (Gør jeg ikke igen frivilligt), rent USP-grade koffein anhydrous, som jeg selv fyldte i kapsler.
Set i HR-mæssige sammenhænge er 200mg> en stor dosis, især hvis man ikke har kaffe-tolerance.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]