Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har fået udleveret Prazosin, Alfa-blokkere. Min læge ville dog sikre sig at jeg tog dem efter hans anvisninger. Det virkede noget underligt eftersom han ikke har gjort det tidligere. Er der nogen der har nogen idé om hvorfor han ville sikre sig det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg vil gå ud fra at det er fordi stoffet interagerer med forskellige andre medikamenter. Prazosin bruges oftes i sammenhæng med andre præperater, for at opnå den bedste effekt. Her kan det være utrolig vigtigt at disse tages hænsigtsmæssigt i forhold til hinanden, for at minimere eventuelle bivirkninger.

Citat:
To avoid falling, take the first dose at bedtime. Prazosin may cause dizziness. It is a good idea to take every dose at bedtime, if possible.
Use caution when you stand or sit up from a lying position, especially if you wake up during the night. Dizziness may occur when changing positions.
Do not stop taking this drug suddenly even if you feel better. Stopping suddenly could cause your blood pressure to increase.

Citat:
What happens if I miss a dose?

Take the missed dose as soon as you remember. However, if it is almost time for the next dose, skip the dose you missed and take only the next regularly scheduled dose. Do not take a double dose of this medication. A double dose could cause your blood pressure to become severely low.
If you miss doses for several days in a row, call your doctor before taking any additional doses. You may need to restart treatment with a lower dose.

http://www.drugs.com/MTM/prazosin.html

Junior medlem

okay, lyder rigtigt nok... Mange tak for hjælpen, havde heldigvis ikke den reaktion af dem :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]