Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har et spørgsmål som har undret mig meget længe. Jeg - og en af mine venner for den sags skld - skal altid have rigtigt høje doser for at få den ønskede virkning.

Jeg tager ikke stoffer særligt ofte, måske en gang om måneden, så kan næsten ikke skyldes resistens. Jeg er ikke særligt stor, så min krop burde egentlig kunne nøjes med relativt små doser, men sådan er det bare ikke.

Ved sgu ikke om jeg bare får dårlige stoffer generelt, men det tvivler jeg på. Jeg har testet det senest indkøbte MDMA med et testkit, og det skulle være fin kvalitet. Alligevel har min ven og jeg været oppe omkring 500-550mg per person hver gang vi har taget det. Første gang blev vi godt ristede, men anden gang (ca. halvanden måned efter) var virkningen ok, men ikke noget særligt. Har altid undret mig over folk der siger de kan rolle på én pille (eller endda en halv).

Med det amf jeg har købt skal jeg også gerne op på omkring et g før jeg får den ønskede effekt. Coca er så subtilt at jeg næsten ikke får nogen effekt. Undrer mig noget.

Hvad kan forklaringen være?

Medlem

Der enkle årsag er at de stoffer du får er cuttet rigtig meget op - simpelthen.
Alle de stoffer du indtager skal du have i ekstremt store mængder, og der er altså ingen der er født med en naturlig super-resistance overfor alle stoffer, så forklaringer ligger 99,9% i at dine stoffer er ret urene!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvor lang tid har du taget stoffer? Det første år eller to jeg tog stoffer kunne jeg simpelthen ikke få nok, jeg skulle konstant have mere virkning og kunne ikke blive blæst nok. Det seneste stykke tid har jeg fået et mere fornuftig HR forhold til stoffer, tror det er meget normalt at have lyst til at kører den helt ud i starten, hvor det hele er nyt og meget interessant. Et godt eksempel er alkohol, 7-8 klasser drikker sig altid ekstremt fulde og selv om det til dels skyldes at de ikke har erfaringer om hvornår det er bedst at stoppe, tror jeg lige så meget det er fordi det er nyt og spændene at være helt væk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
Syntes personligt ikke 500mg mdma på en aften er hvad man kan kalde en høj dosis.. overhovedet hehe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Darkpsyc0 skrev:
Syntes personligt ikke 500mg mdma på en aften er hvad man kan kalde en høj dosis.. overhovedet hehe.

Du bør overveje dit forbrug hvis du er oppe i de mængder. Det er absolut ikke sundt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Darkpsyc0 skrev:

Det er det heller ikke hvis man bare koger af - men det er pisse meget usundt.

og til trådstarter : hvad er din ønskede virkning? Totalt hjerneblæst eller bare en enhanced oplevelse? Det kan have en del med forklaringen at gøre. Det lyder somom du gerne vil have hjernen blæst væk, hvad så med at skifte stofferne ud med de korrekte? Nogle rigtig stærke psykedeliske stoffer - fordi coka amf og mdma... Det er stimulanser og det sidste er meget lidt psykedelisk - de skal ikke brænde din hjerne af - det er en bivirkning.... IMO fordi stimulanser skal jo kun give lidt ekstra energi... coka giver så selvtillid oveni og mdma gør en til et naivt kærligheds fjols..... brugt rigtigt.

Medlem

Alt Ædende... "Hvor lang tid har du taget stoffer? Det første år eller to jeg tog stoffer kunne jeg simpelthen ikke få nok, jeg skulle konstant have mere virkning og kunne ikke blive blæst nok"

Det kan der nok være noget om. Synes jeg er fornuftig nok med at holde pauser, men når jeg er i det, skal rusen altid lige have en tand mere. Skyldes jo at jeg har haft et par trips på MDMA som har været så sindsygt gode. Der har dog været et par gange hvor jeg har haft temmeligt slemme tømmermænd dagene efter, så det har helt sikkert givet mig mere respekt for stoffet. (Men seriøst, hvem kan rolle på én pille??? - for mig giver det ingen mening).

Child of...: Har også stærkt overvejet at komme ind i den psykedeliske verden. Problemet er at det er svært for mig at skaffe. Men er i hvert fald færdig med coke for nu - er for dyrt og for dårligt.

Medlem

Jeg oplever også at jeg skal op på omkring 500 mg. for at få en rigtig god rus på MDMA. Det MDMA jeg har fat i får jeg i let brunlige, store krystaller, så det er ikke "bare" cuttet op, som amf og coke nemt kan være da det er hvidt pulver. Jeg siger ikke at det dermed er 100 % rent, for det er jo ikke til at sige.

Men jeg oplever også som trådstarter, at jeg generelt skal have en del for at opnå en god rus. Og det er ikke fordi jeg ønsker at være vildt blæst, men selvfølgelig ønsker man en virkning der er til at mærke, og som man ikke behøver at lede efter. Men ja, jeg tror desværre også det hænger sammen med, at det amfetamin og kokain man får rundt om i Danmark, ikke er mere end 10 - 20 % rent :( Det gælder om at finde en god kilde...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg slutter mig til mængden der mener at i enten har en forkert indstilling til det at tage stoffer, eller får nogle meget urene vare. Når jeg tager MDMA kommer jeg ikke højere end jeg gør ved 150mg, selvom jeg tager 200 eller 300mg.

Normalt tager jeg 125mg, uden redosering helst. Og det er rigeligt..

Medlem

Rush skrev:
Jeg slutter mig til mængden der mener at i enten har en forkert indstilling til det at tage stoffer, eller får nogle meget urene vare. Når jeg tager MDMA kommer jeg ikke højere end jeg gør ved 150mg, selvom jeg tager 200 eller 300mg.

Normalt tager jeg 125mg, uden redosering helst. Og det er rigeligt..

Hvis det er forkert indstilling til det at tage stoffer, at man gerne vil mærke rusen, så har du muligvis ret - ellers ikke.

Må jeg spørge til din kropsstørrelse (vægt/højde)? Og ved indtagelse af 125 mg (oralt går jeg ud fra?), hvordan oplever du så rusen? Begynder dine øjne at flakke, lys forstærkes, behagelig kropsfornemmelse el.? Og hvor længe varer din rus? Det er netop sådanne ting jeg går efter når jeg engang imellem indtager mdma, men jeg oplever først disse effekter ved omkring 250 mg. - og så plejer jeg også at redosere én gang el. flere (hvis det indtages nasalt), for at forlænge rusen.

Medlem

Ja, flakkende øjne på knallere er superlækkert!!! Savner det sgu lige nu!

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Hvordan indtager i jeres MDMA? Jeg har snart hørt fra en del mennesker at de skal op i langt højere doser hvis de indtager det nasalt end oralt. Er det noget folk kan nikke genkendende til? med hensyn til amfetamin er det jo ofte så skamcuttet at man skal op i store doser før det virker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kiks er røvhullet af MDMA, det undgår jeg konsekvent.
Når jeg tripper på MDMA ville jeg ha én stor krystal, eneste måde at have en smule sikkerhed om hvad det er man stopper i næsen, for nok sviger det lidt, men man må yde for at nyde imo 8)

Sidst jeg sugede 500 mg fik jeg black out i et par timer, da jeg så kom til mig selv igen troede jeg at de venner jeg sad og trippede med gik i min klasse og spurgte dem dybt seriøst hvilke timer vi skulle til at have fordi self var vi da i skole 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg har også altid haft problemer med mange stoffer omkring hvor meget der skulle til i start dosis.
og jeg har med bl.a. ketamin opbygget tolerance langt hurtigere end så mange andre.

jeg tror bare nogen er naturligt resistente...

Medlem

galskabens-gardner skrev:
jeg har også altid haft problemer med mange stoffer omkring hvor meget der skulle til i start dosis.
og jeg har med bl.a. ketamin opbygget tolerance langt hurtigere end så mange andre.

jeg tror bare nogen er naturligt resistente...

Det kunne jeg også godt forestille mig. Mht. startdosis synes jeg også det er svært. Også fordi jeg generelt oplever at virkningen (oftest ved MDMA) kan være en smule forskellig fra trip til trip, selvom man indtager samme dosis og på samme måde. Nogle gange oplever jeg eksempelvis at lyset er mere kraftigt end andre gange, andre gange oplever jeg en meget mere intens kropsfornemmelse osv. osv. Det varierer lidt, og hvad der præcis er årsagen til dette, ved jeg desværre ikke... I øvrigt er det også gældende selvom stoffet kommer fra samme batch.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]