Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Dav! Jeg faldt lige over en keg-charger, som er noget fadølsanlægs-halløj.. Er her en der kan fortælle mig om den er egnet til at fylde balloner op med? Desuden er det 16g co2-patroner der følger med, har jeg ret i at det er for meget at suge på en gang?

Billede af keg-charger og patron: http://img134.imageshack.us/img134/1846/kegc.jpg

- Stefan

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvorfor i alverden ville du have lyst til at fylde balloner med CO[sub]2[/sub]???
Det er ikke specielt sjovt at inhalere ren kuldioxid. Jeg går ud fra at du har forvekslet det med lattergas / N[sub]2[/sub]O?

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, slet bare den her tråd, jeg var åbenbart helt blank tidligere..

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Faktisk ligner det et aggregat som også kan bruges til N[sub]2[/sub]O-patroner - de forhandles visse steder også i 16-grams størrelser, og er vist nok samme format som CO[sub]2[/sub]-patroner. Skal dog ikke kunne love om den kan anvendes til formålet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der var en der skrev noget i en n2o tråd med en cykel-patron-pumpe han brugte som cracker... Så det kan lade sig gøre.. Ved dog ikke om 8g passer i..

(Baudelaire 1860).

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du kan godt inhalere CO[sub]2[/sub]-patroner, hvis du fortynder der om med luft, ca. 1 del CO[sub]2[/sub] til 4-5 dele luft. Forvent en følelse af at være ved at blive kvalt, og en markant psykedelisk effekt.

Insane psychedelia user!

Drupe skrev:
Du kan godt inhalere CO[sub]2[/sub]-patroner, hvis du fortynder der om med luft, ca. 1 del CO[sub]2[/sub] til 4-5 dele luft. Forvent en følelse af at være ved at blive kvalt, og en markant psykedelisk effekt.

Har du prøvet det, og har du i så fald opnået en psykedelisk effekt? Jeg har selv førsøgt mig med kortere tids inhalation af "Meduna's mixture", 70% CO[sub]2[/sub] + 30% ren oxygen. Det gav mig ikke nogen psykedelisk effekt, men sparkede bestemt kroppen i alarmberedskab. Den sænkede pH i blodet får dele af kroppen til at tro at den er under kvælning, selv om iltforsyningen er tilstrækkelig.
Det er ikke en oplevelse jeg kan anbefale, eller har specielt meget lyst til at gentage. Et headrush med nogen svimmelhed + åndenød var det eneste jeg egentlig opnåede.

Wiki Admin
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Drupe skrev:

Har du prøvet det, og har du i så fald opnået en psykedelisk effekt? Jeg har selv førsøgt mig med kortere tids inhalation af "Meduna's mixture", 70% CO[sub]2[/sub] + 30% ren oxygen. Det gav mig ikke nogen psykedelisk effekt, men sparkede bestemt kroppen i alarmberedskab. Den sænkede pH i blodet får dele af kroppen til at tro at den er under kvælning, selv om iltforsyningen er tilstrækkelig.
Det er ikke en oplevelse jeg kan anbefale, eller har specielt meget lyst til at gentage. Et headrush med nogen svimmelhed + åndenød var det eneste jeg egentlig opnåede.

Jeg oplevede en decideret psykedelisk effekt, der var ret dyb og kunne minde lidt om psilocybin, samtidigt med at kroppens alarmberedskab blev vækket, som du siger. Synes det var ganske interessant, men mere udfordrene end feel-good, pga. af den "falske" kvælningsfornemmelse.
Det var indholdet af sodavands CO[sub]2[/sub] kapsler, dem der har samme form som N[sub]2[/sub]O kapsler. Jeg blæste lidt ud i en ballon med en cracker, og fortyndede med alm luft ved at puste ballonen op. Fordi man bruger så lidt CO[sub]2[/sub] pr gang, er der til mange inhalationer i bare én kapsel, modsat N[sub]2[/sub]O der forsvinder på ingen tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
Jeg oplevede en decideret psykedelisk effekt, der var ret dyb og kunne minde lidt om psilocybin, samtidigt med at kroppens alarmberedskab blev vækket, som du siger. Synes det var ganske interessant, men mere udfordrene end feel-good, pga. af den "falske" kvælningsfornemmelse.
Det var indholdet af sodavands CO[sub]2[/sub] kapsler, dem der har samme form som N[sub]2[/sub]O kapsler. Jeg blæste lidt ud i en ballon med en cracker, og fortyndede med alm luft ved at puste ballonen op. Fordi man bruger så lidt CO[sub]2[/sub] pr gang, er der til mange inhalationer i bare én kapsel, modsat N[sub]2[/sub]O der forsvinder på ingen tid.

... :roll: ...

Insane psychedelia user!

Arthur Spooner skrev:

Vil du være venlig at uddybe dit mildest talt informationsfattige respons?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Arthur Spooner skrev:

Hmm.... Næ

Wiki Admin
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Prometheus skrev:
Arthur Spooner skrev:

Hmm.... Næ

:lol: ......... :?:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ej jeg synes bare det lyder en smule tåget, at du siger du oplever psykedeliske effekter efter at have inhaleret co2? :roll:

Insane psychedelia user!

Arthur Spooner skrev:
Ej jeg synes bare det lyder en smule tåget, at du siger du oplever psykedeliske effekter efter at have inhaleret co2? :roll:

Det er skam ikke så tåget endda - om end jeg tror der skal længere tids inhalation af blandingsgassen til for at man opnår en konstruktivt ændret bevidsthedstilstand. CO[sub]2[/sub]/oxygen 70%/30% er blevet anvendt som psykoterapeutisk værktøj, specialt omtrent i midten af 1900-tallet. Blandingen blev kaldet "Meduna's mixture", og så vidt jeg ved blev den administreret per inhalationsmaske indtil patienten mistede bevidstheden. Wikipedia: Carbogen. Hvis man blander med atmosfærisk luft (med forsvarligt indhold af oxygen i blandingen til følge), kan man slet ikke opnå samme koncentration af CO[sub]2[/sub].
Advarsel: Lad være med at eksperimentere med inhalation af carbogen derhjemme. Det kan være svært at styre forholdet, og de færreste har lige ren oxygen til rådighed. Desuden har det, selv i det optimale forhold, den ulempe at folk før eller siden går i brædderne. Og jeg tror altså stadig at det er de færreste som synes det er specielt sjovt, men mindre man nyder en krybende følelse af panik når kroppen føler den er ved at kvæles.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Arthur Spooner skrev:

Det er skam ikke så tåget endda - om end jeg tror der skal længere tids inhalation af blandingsgassen til for at man opnår en konstruktivt ændret bevidsthedstilstand. CO[sub]2[/sub]/oxygen 70%/30% er blevet anvendt som psykoterapeutisk værktøj, specialt omtrent i midten af 1900-tallet. Blandingen blev kaldet "Meduna's mixture", og så vidt jeg ved blev den administreret per inhalationsmaske indtil patienten mistede bevidstheden. Wikipedia: Carbogen. Hvis man blander med atmosfærisk luft (med forsvarligt indhold af oxygen i blandingen til følge), kan man slet ikke opnå samme koncentration af CO[sub]2[/sub].
Advarsel: Lad være med at eksperimentere med inhalation af carbogen derhjemme. Det kan være svært at styre forholdet, og de færreste har lige ren oxygen til rådighed. Desuden har det, selv i det optimale forhold, den ulempe at folk før eller siden går i brædderne. Og jeg tror altså stadig at det er de færreste som synes det er specielt sjovt, men mindre man nyder en krybende følelse af panik når kroppen føler den er ved at kvæles.

Så blev jeg da så meget klogere :shock: Drupe, sorry..

EDIT: Fail quote

Wiki Admin
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Blandingen blev kaldet "Meduna's mixture", og så vidt jeg ved blev den administreret per inhalationsmaske indtil patienten mistede bevidstheden. Wikipedia: Carbogen. Hvis man blander med atmosfærisk luft (med forsvarligt indhold af oxygen i blandingen til følge), kan man slet ikke opnå samme koncentration af CO[sub]2[/sub].

Så vidt jeg har læst var det mere noget med at at brugeren tog en inhalation ad gangen, og ikke noget med at blive ved til bevidstløshed. I hvert fald ikke når det var i terapeutisk øjemed.
Det er ikke sjovt nej, men interessant. Jeg synes især det er tankevækkende vi gennem afbrændingen af fossile brændsstoffer faktisk øger koncentrationen af en ret potent psykedelisk stof i atmosfæren...selvom det selvfølgelig stadig er kun er små mænger.

Insane psychedelia user!

Drupe skrev:
Så vidt jeg har læst var det mere noget med at at brugeren tog en inhalation ad gangen, og ikke noget med at blive ved til bevidstløshed. I hvert fald ikke når det var i terapeutisk øjemed.

Hehe, det kommer vist an på hvor radikalt terapeuten er anlagt.
Time Magazine skrev:
In the Meduna method, the patient gets a mixture of 70% oxygen and 30% carbon dioxide† through an ordinary anesthetic mask. After a dozen whiffs (on the average), the patient loses consciousness. He usually sweats and begins to struggle.
See the Stars. After 30 to 50 respirations his legs move as if he were riding a bicycle. Both arms and legs may move, as if the patient were trying to run on all fours. He may see whole constellations of stars, or orange suns, and have vivid dreams. The patient does not, as in psychoanalysis, prattle endlessly about his past. Each treatment lasts only five or six minutes. The patient may get as many as a hundred of them, gradually becoming more relaxed.

(Time: Shocking & Choking)

Meduna brugte det på et tidspunkt som en slags alternativ til elektrochockterapi. Nogen steder i litteraturen omtales blandingen som "panicogen" - :P lyder lækkert, ikk'?

Edit:
Drupe skrev:
Jeg synes især det er tankevækkende vi gennem afbrændingen af fossile brændsstoffer faktisk øger koncentrationen af en ret potent psykedelisk stof i atmosfæren...selvom det selvfølgelig stadig er kun er små mænger.

:D Jeg tror vi skal til at fyre nogen seriøse mængder fossile brændstoffer af før det vil få nogen som helst effekt på bevidstheden - fra 1960 til nu er den atmosfæriske koncentration af CO[sub]2[/sub] steget fra omtrent 0,032% til 0,038% - og der er altså et stykke vej til at det begynder at give mentale effekter, kan jeg forestille mig. Og siden det sker så langsomt, vil adaptive funktioner i kroppen efter min mening til fulde opveje ændringen. Stigningen er foruroligende på mange andre planer, men lige med hensyn til psykoaktivitet tror jeg ikke vi skal forvente det helt store.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]