Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Spice !
Junior medlem

Hello.

Jeg er ny her. Jeg vil høre om i kender den nye lovlige "Hash erstatning" kaldet Spice?
Det kan fåes i 3 varianter, 3 styrker.
Den første og svageste er "Silver". Jeg kan kun sige at det virker. Smagen er dog helt fantastisk ringe. Hvilket er et stort minus.

Den anden hedder "Gold". Jeg har ingen erfaringer med det men fik afvide at det var som "En god ryger".

Den tredje hedder "Diamond". Den er efter min mening mere interessant. Har dog ingen erfaring med produktet men, fik et mindre foredrag i hvor effektivt og psychedelisk det var. Det er jeg villig til at prøve.

Mit spørgsmål er følgende; Har i noget erfaring med Spice?

Titel: Re: Spice !
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg har prøvet spice diamond flere gange. Der er lige kommet en som er stærkere. Kan ikke huske hvad den hedder, men den findes nemt på google.

Effekten minder meget om cannabis, men varer efter hvad jeg har prøvet længere og det giver ikke samme full body skævert som cannabis. Smagen er ja anderledes. Men jeg har dog smagt både pot og skunk fra staden som var mindre tilfredstilende. Så det går an hvis man ikke har andet.

Efter hvad jeg har hørt så er spice diamond blevet testet af nogle af de større headshops i mellem europa og de fandt at det var en slags syntetisk cannabis mixet ind imellem nogle ukendte planter. Den varebeskrivelse som følger med lyder i mine øre meget opdigtet, især fordi de har skrevet 10-15 forskellige ting på, men når man spredet det ud på et a4 papir så ligner det ET plantemateriale med lidt sorte nullermænd i og ikke andet.

Sidst men ikke mindst er der prisen som aldrig kommer under 65 kr ligegyldigt om du køber den største mængde de forskellige websites har. Så imo kan det ikke betale sig i danmark hvor adgangen til okay røg er god. Men sidder man i et totalt anti ryger land så er det et okay alternativ.

Mvh mikkel

Junior medlem

DoYouSpeakWak?? skrev:
Jeg har prøvet spice diamond flere gange. Der er lige kommet en som er stærkere. Kan ikke huske hvad den hedder, men den findes nemt på google.

Effekten minder meget om cannabis, men varer efter hvad jeg har prøvet længere og det giver ikke samme full body skævert som cannabis. Smagen er ja anderledes. Men jeg har dog smagt både pot og skunk fra staden som var mindre tilfredstilende. Så det går an hvis man ikke har andet.

Efter hvad jeg har hørt så er spice diamond blevet testet af nogle af de større headshops i mellem europa og de fandt at det var en slags syntetisk cannabis mixet ind imellem nogle ukendte planter. Den varebeskrivelse som følger med lyder i mine øre meget opdigtet, især fordi de har skrevet 10-15 forskellige ting på, men når man spredet det ud på et a4 papir så ligner det ET plantemateriale med lidt sorte nullermænd i og ikke andet.

Sidst men ikke mindst er der prisen som aldrig kommer under 65 kr ligegyldigt om du køber den største mængde de forskellige websites har. Så imo kan det ikke betale sig i danmark hvor adgangen til okay røg er god. Men sidder man i et totalt anti ryger land så er det et okay alternativ.

Mvh mikkel

Hej Mikkel.

Tak for dit post. For lige at få det på det rette vil jeg heller ikke erstatte cannabis med Spice.
Faldt blot over det i den lokale headshop, og var overrasket over effekten.
Jeg glæder mig meget til at prøve Diamond. Virker det ikke psychedelisk?
Kan ikke finde den der skulle være kraftigere. Kan du evt. komme med et link, tak.

Mvh Nisu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det var så lidt. Det er ikke lovligt at linke til forhandlere her på psy.

Men her er lidt info om hvad der i spice diamond.
Citat:
Ingredients:
Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey

Det andet jeg havde set hedder "SPIKE99 ULTRA STRONG", de påstår det er betydeligt stærkere. De er ca.10 forskellige forhandler sider jeg fandt. de sælger helt klart samme produkt. Samme indpakning og vare dekleration.

Spike99`s indhold skulle være
Citat:
Vanilla (orchid, Orchidaceae) Baybean (Canavalia maritima),Blue Lotus (Nymphaea caerulea & Nymphaea alba), Indian Warrior (Pedicularis densiflora), Maconha Brava (Zornia latifolia), : Marshmallow (Althaea officinalis), Blueberry (Vaccinium corymbosum), Strawberry (Fragaria), Wild Cherry (Prunus avium), Pink Lotus (Nelumbo nucifera), Damiana (Turnera aphrodisiaca),

Men som tidligere nævnt virker det lidt spooky nogle af de navne og når man kigger på hvad man reelt modtager stemmer det ikke over ens.

Dosis mæssigt prøvede jeg først 150mg med samme resultat som en normal joint med cannabis og med samme mængde. Effekten var mere indica(sløvende) frem for sativa som giver den bedste psychedeliske effekt. så nej ikke så mange smukke farver i det. Bare afslappende.

Hvis der er nogen der kan få fat i de lab tests der er lavet med spice produkterne kunne det være sjov at se hvad de reelt indeholdte.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Et par tråde om det.

Citat:
spice and chill 0-99 are basically the same blend,
with 1 major alkaloid in them
scan #3 CAN is everyones favorite herb for comparision.
Spice and chill do not contain any chemical thats related to everyones favorite herb
my library search has shown a few things that the main alk in spice and chill might be but i am not positive on them
more work to do.
peace

http://www.entheogen.com/forum/showthread.php?t=12943

http://bluelight.ru/vb/showthread.php?s ... 6&t=375733

Mvh,
Gargarin

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
DoYouSpeakWak?? skrev:
Det andet jeg havde set hedder "SPIKE99 ULTRA STRONG", de påstår det er betydeligt stærkere. De er ca.10 forskellige forhandler sider jeg fandt. de sælger helt klart samme produkt. Samme indpakning og vare dekleration.

Spike99`s indhold skulle være
Citat:
Vanilla (orchid, Orchidaceae) Baybean (Canavalia maritima),Blue Lotus (Nymphaea caerulea & Nymphaea alba), Indian Warrior (Pedicularis densiflora), Maconha Brava (Zornia latifolia), : Marshmallow (Althaea officinalis), Blueberry (Vaccinium corymbosum), Strawberry (Fragaria), Wild Cherry (Prunus avium), Pink Lotus (Nelumbo nucifera), Damiana (Turnera aphrodisiaca),

Men som tidligere nævnt virker det lidt spooky nogle af de navne og når man kigger på hvad man reelt modtager stemmer det ikke over ens.

Dosis mæssigt prøvede jeg først 150mg med samme resultat som en normal joint med cannabis og med samme mængde. Effekten var mere indica(sløvende) frem for sativa som giver den bedste psychedeliske effekt. så nej ikke så mange smukke farver i det. Bare afslappende.

Hvis der er nogen der kan få fat i de lab tests der er lavet med spice produkterne kunne det være sjov at se hvad de reelt indeholdte.

Mvh Mikkel

Jeg lavede for nyligt en joint med 1g af overnævnte produkt, da jeg også fik at vide muligvis kunne være laced med noget syntetisk, og med min erfaring med CP55940 (ultra-potent og syntetisk cannabinoid-agnoist), finder jeg det meget sandsynligt at det kan tilskrives størstedelen af rusen, selvom den stadig ikke var helt identisk.

Men produktet virkede dog stadig ubeklageligt, og jeg kunne umuligt ryge hele jointen, så ingen kritik herfra!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CP55940 er ikke ULTRA potent, det markedsføres blot rent.
Hvis du røg rene d9-THC krystaller ville det heller ikke kræve mange mg at blive påvirket.

Det er svjv. 1-2x mere potent end vores kære THC :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så du mener ikke at et substans, hvis dosis bør udmåles i miligram/mikrogram-skalaen er ultra-potent?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rush skrev:
Hvis du røg rene d9-THC krystaller ville det heller ikke kræve mange mg at blive påvirket.

Det er skam 45 gange så potent som THC.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
John D. Rockefeller skrev:
Rush skrev:

Kilder folkens! Tilfældige udsagn kan vi ikke bruge til noget.... :roll:

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Ville en hverdags ryger der ryger 1 gram om dagen kunne mærke spice?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ambient skrev:
John D. Rockefeller skrev:
Rush skrev:

Kilder folkens! Tilfældige udsagn kan vi ikke bruge til noget.... :roll:

Ah, ja, det har du fuldstændig ret i. :oops:

http://en.wikipedia.org/wiki/CP55940
Citat:
CP 55,940 is 45 times more potent than Δ9-THC, and fully antagonized by rimonabant (SR141716A).

Der er også reference til dette udsagn.

Medlem

Zorglub skrev:

Det afhænger jo lidt af dosis, men svjv. er der ingen krydstolerance mellem de 2.
Dog er der flere der opbygger tolerance meget hurtigt i forhold til et dagligt brug af cannabis.

Du kan læse en masse bruger reviews, på en af de store sider, der sælger Spice :)

Topicstarter:

Jeg har fin erfaring med Spice Gold, og kan ikke mærke den store forskel i rusen.
Til gengæld smager det virkeligt af hø, og jeg vil til hver en tid foretrække en cannabisjoint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
Zorglub skrev:

Det afhænger jo lidt af dosis, men svjv. er der ingen krydstolerance mellem de 2.
Dog er der flere der opbygger tolerance meget hurtigt i forhold til et dagligt brug af cannabis.

Du kan læse en masse bruger reviews, på en af de store sider, der sælger Spice :)

Topicstarter:

Jeg har fin erfaring med Spice Gold, og kan ikke mærke den store forskel i rusen.
Til gengæld smager det virkeligt af hø, og jeg vil til hver en tid foretrække en cannabisjoint.

Det er en del, der tyder på, at der i Spice er en eller anden slags cannabinoid eller endocannabinoid. Hvis det er sandt, så vil der nok også være en krydstolerance. Men det er selvfølgelig ikke noget vi ved.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nej, det er på nuværende tidspunkt desværre ikke noget vi ved noget om.
Dog tror jeg ingenlunde, at der er tale om endocannabinoider :)
Skulle der i så fald være tale om en tilsætning af et ekstrakt af animalsk(human) oprindelse?
...nevermind...

Det er immervæk utroligt, at der ikke er noget mere håndfast info om indholdet i Spice-produkterne.
Men det er vel forhåbentlig kun et spørgsmål om tid, før indholdet undersøges analytisk og resultatet dokumenteres tilstrækkeligt - hvor svært kan det lige være?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
On December 15th 2008, it was announced by German pharmaceutical company THCPharm, that JWH-018 was found as one of the active components in at least one version of the supposedly "herbal" smoking blend, cannabis substitute drug Spice, which had become popular with teenagers during the months before, because of its legal status throughout the world and its similarity in action to marijuana.[5][6]

5 Gefährlicher Kick mit Spice (German)
6 Erstmals Bestandteile der Modedroge „Spice“ nachgewiesen (German)

(citeret fra wikipedia)

Alfa fra Drugs-Forum skrev:
The German laboratory THC-Pharm (in contract of the Frankfurt government) and a Austrian government lab have been working to find the active compounds in the following brands of incense and smoking blends:

Spice Artic Synergy
Spice Tropical Synergy
Zohai
Sense
Genie
Smoke
Yucatan Fire

In all these product the synthetic cannabinoids JWH-018 and related compounds have been found (in different amounts)

The products Spice Gold, Spice Silver and Spice Diamond did not test positive for the presence of JWH-018 and related cannabinoids.

The German government is now going to review whether or not to ban these products, and how they will do so.
JWH-018 and related compounds are illegal in Canada and USA, under their analog laws.

The product spice has been available trough webshops and headshops since 2004. The lab results come after the product Spice was in the German and Austrian media on a daily basis since august. The media hyped the product as a trendy drug for young people. This has lead to a demand greater as the producer Psyche Deli could supply. German stores have been sold out since months.

(Bold by moi)

http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=73649

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg har lige bestilt to pakker af det der hedder Genie.
jeg er total spændt på det, jeg er nemmelig stoppet med at ryge den fede.
det er ikke for at erstatte, det er bare... en hjælp til stoppet.
men det lyder som om det lidt er hvad man gør det til, og det var da ikke ligefremme billigt.

men jeg er spændt :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ThirdEyeFlood skrev:
The products Spice Gold, Spice Silver and Spice Diamond did not test positive for the presence of JWH-018 and related cannabinoids.

Læg mærke til ordet related. Der er HELT sikkert et andet syntetisk cannabinoid i. Synes virkelig det er fucked at folk får solgt skumle RC's under opfattelsen af at det er naturlige ingredienser.

Medlem

har altid troet de der "legal buds" og hvad de ellers bliver kaldt, var fuldstændig effektløse. Kunne godt tænke mig at nogen prøvede at beskrive Spice rusen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Lissom cannabis? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]