Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 14:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Goddag Psy.

Jeg idag begyndt at tage Motiron da jeg selv og min psykiater er ret sikre på jeg har ADHD.
Skal desuden prøve at kvitte hashen (som jeg ryger hverdag) i forbindelse med opstarten på Motiron
Ved egentlig ikke hvad jeg forventer af dette topic, udover måske nogle "råd" og jeg lige får skrevet mine tanker ned :)
Jeg skal spise en halv tablet på 10 mg., dvs. 5 mg. Motiron, 2 gange om dagen.

I dag kl. 11:30 tog jeg den første halve tablet efter et måltid.
I de første par timer virkede den egentlig okay; havde ikke vildt lyst til at ryge, og var egentlig positivt overrasket over pillerne.
Men så kom rastløsheden lidt op i mig, og synes jeg havde utrolig nemt ved at blive aggresiv og sur.
Så jeg besluttede mig for at ryge noget hash. Var slet ikke så "desperat" i forbindelse med at ryge som jeg plejer, og tog det mere med ro. Men havde stadig brug for det.
Blev ikke ret skæv faktisk, men kunne dog sagtens mærke virkningen.

Besluttede mig for ikke at tage den anden halve tablet, som jeg skulle, eftersom jeg havde fået hovedpine (tror pga. pillerne) og bare havde det lidt specielt. Udover det er jeg lidt bange for at "mixe" Motironen og hash.

Nåh.
Men jeg synes egentlig at pillerne i starten af i dag, virkede okay på mig, men så her senere begynder jeg at få lidt uro osv..
Ved godt at selvom jeg tager Motiron, vil jeg stadig have svært ved at kvitte hashen, og stadig være påvirket af min "mangel", men synes egentlig bare at jeg havde det meget specielt på Motironen. Følte nærmest ikke jeg var helt mig selv. Men hvem er jeg efterhånden også?

Er egentlig i tvivl om jeg bare skal vende mig til pillerne, eller om jeg skal prøve at klare den uden dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
du kommer nok til at få det sværrer ved at stoppe med hashen hvis du tager de piller samtidigt!

Hvad er grunden til at du skal have de piller? (at man har damp er ikke ensbetydene med at man skal være på stimulanser det meste af tiden)

går du i skole? hvad laver du? - hvis du blot sidder derhjemme dagen lang, gør pillerne det ikke lettere for dig! - men damp-børn har nogen gange godt af at tage dem for at kunne fks. holde fokus i skole og lignende..

Medlem

spiffeh skrev:
du kommer nok til at få det sværrer ved at stoppe med hashen hvis du tager de piller samtidigt!

Hvad er grunden til at du skal have de piller? (at man har damp er ikke ensbetydene med at man skal være på stimulanser det meste af tiden)

går du i skole? hvad laver du? - hvis du blot sidder derhjemme dagen lang, gør pillerne det ikke lettere for dig! - men damp-børn har nogen gange godt af at tage dem for at kunne fks. holde fokus i skole og lignende..

Lige pt går jeg på et misbrugscenter 4 gange om ugen i 3-4 timer af gangen, men var ikke dernede i dag. Skal derned igen i morgen.
Grunden til at jeg skal have pillerne er at jeg har svært ved at fastholde mine tanker i noget som helst hvis jeg ikke ryger hash. Jeg har svært ved at koncentrere mig om ting og jeg føler tit mit hoved er helt fyldt op med tanker - tankemylder.

Jeg sidder meget derhjemme pt., og har UTROLIGT svært ved at eksistrere hvis jeg ikke ryger hash. Ved helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.
Skal siges at jeg for 3,5 måned siden stoppede med at tage benzoer helt.
Det var rigtig svært for mig, og hashen har været en stor "hjælp" til dette.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg ryger selv hash tæt på sengetid til daglig, men jeg er ikke decideret afhængig skønt jeg har et overforbrug. Mit bud er at nedtrappe hashen over et par uger for derefter at stoppe. Den tid du nedtrapper og går en hård dag igennem er, at du ryger en enkelt spliff om dagen i nedtrapningen tæt på sengetid. Det gør at du kan sove og at du har en belønning sidst på dagen, indtil du stopper. Du kan så nedtrappe i nogle uger indtil du ikke længere skriger efter hash før du ryger din aftenspliff. Når du når til det punkt, hvis du overhovedet gør det, vil et totalt rygestop ikke være så fjernt endda. Du vil også opleve at hashen ikke giver dig særlig mange negative bivirkninger, hvis du ikke ryger mere end en gang om dagen. Hvor meget plejer du at ryge om dagen? Ryger du joints, bong, tjube? Det har meget at sige. hvor god kvalitet er din ryger?

Held og lykke herfra. Jeg håber jeg kan hjælpe lidt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]