Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg sidder her med et tilfälde af serotonin syndrom.

Symptomerne er aftaget lidt. De inkluderer mave kramper, forvirring, ukontrollerede ben bevägelser.
Vedkommende har svärt ved at gå, men mental tilstand er meget bedre, og kramperne aftaget i styrke og frekvens.

Skal jeg ringe efter en ambulanse eller se om det går over? Jeg har fuld kontakt med personen.

Indtaget 200mg butylone + 50 mg methylone.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
serotonin syndrome er meget alvorligt, når der er tale om så kraftige symptomer som du nævner. jeg synes du bør tilkalde en ambulance. især hvis personen også sveder og er meget varm.

har vedkommende indtaget en kraftig MAOI? serotonin syndrom forekommer normalt kun ved denne kombination med SSRI/serotonerge stoffer som MDMA og lign.

Medlem

Hendes temperatur er 37,1 , hun sveder ikke. Hendes puls er faldet til 90 bpm. kramper har aftaget en del. Hendes ben hopper ikke längre. Hun er stadig forvirret, men til at tale med. Hendes öjne kan fixeres. Vi har ikke indtaget nogen maoi.

Methylone: 50mg og Butylone: 200mg.

Jeg vil helst ikke til en läge medmindre det er alvorligt. Hvad skal jeg väre på udkig efter? I hvor lang tid kan hendes situation forvärres?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

så er den umiddelbare fare nok drevet over. pulsen er stadig lidt høj, men det er vel body loadet i konbination med chokket. det må være af interesse for jer at finde ud af hvad der kan have udløst det.

i sig selv er det ikke en meget høj dosis. Shulgin foreslår 200mg(butylone). RC's er en stor risiko i sig selv, og i kombinationer så stiger risikoen yderligere en faktor. det kan have noget med synergisme eller potentiering at gøre.

er det første gang vedkommende tager butylone/methylone eller lign? havde hun fået rigelig væske?

Medlem

Hun har taget methylon 5 gange eller der omkring. Butylon har hun prövet en gang.

Hun lader til at väre nogenlunde stabil nu. Hun får ganske små kramper, men med mellemrum. Hendes mave dirrer lidt, men ingen anfald. Hendes blodtryck lader til at väre ganske höjt, ligesom mit eget, men hendes puls har ligget på 78 bpm i et godt stykke tid. Hendes psykiske tilstand er meget bedre. Hun reagerer normalt på samtale, tager selv initiativ og virker frisk.

Jeg vil holde et godt öje med os begge. Ville det väre forsvarligt at sove lidt? Det lader til at hendes kramper tager til når hun falder i sövn, så jeg er lidt nervös, i tilfälde af at jeg selv falder i sövn og hun får tilbagefald.

Hold da helt käft en stressende aften, tak väre dårlig HR + idioti! Tak for hjälpen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

jeg er lidt bekymret over at de der kramper ikke går helt væk. givet at i begge er trætte, ville det altså være bedre at få hende bragt på skadestuen til observation.

Medlem

Jeg har läst lidt rundt, og de fleste sider skriver at der oftest går ca. 24 timer för man er symptom fri, og längere ved nogle former af medicin.
Hendes kramper er mere sådan nogle ryk. Det er ingen ting i forhold til tidligere.

Kan du evt. uddybe?

Medlem

Politiet i sverige nägtede at hjälpe med mindre jeg sladrede om dealer etc.
Hospitalet herovre nägter at give lägehjälp ved anonyme henvendelser, så jeg er tvunget til at tage til helsingör.

Dette tilfälde af serotonergt syndrom er akut, så nu må vi se hvad der sker.

Tak for hjälpen, iövrigt.

Junior medlem

Geografisk sted: kbh
Vil det sige at de ikke vil tage imod en person med akut potentielt livstruende forgiftning af rusmidler på skadestuen, medmindre man angiver dealeren? det lyder sgu da fuldstændigt fucked!!??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hemp student skrev:
Vil det sige at de ikke vil tage imod en person med akut potentielt livstruende forgiftning af rusmidler på skadestuen, medmindre man angiver dealeren? det lyder sgu da fuldstændigt fucked!!??

Tænker lidt det samme, det giver jo slet ingen mening ..

Medlem

Jeg er ved at gå i panik!

Vi tog til helsingør sygehus akutavdeling og skulle indlægges til overvågning på hjerteavdelingen. Desværre tog de ikke vores diagnose seriøst, og forklarede os at serotonin ikke kunne have noget med vores situation at gøre, og at vi blot havde taget for meget amfetamin!

Jeg forklarede at butylon og methylon ikke var amfetamin, og at de skulle tjekke op på toxisk serotonin syndrom/serotonin storm/serotonergt syndrom. De gjorde det ikke.
Jeg forklarede at vi frygtede for skader på vores vitale organer, og lægen ignorerede det. Min kæreste havde stadigvæk kramper i mellemgulvet og begyndte at få temperaturændringer i hænderne - den ene blev brænd varm og den anden iskold!!!

Hendes urin var sparsom og lugtede kraftigt, men ingen misfarvning.
Hun kunne ikke spise og var heller ikke tørstig.

De kontaktede hendes nærmeste, og hun udskrev sig selv i det lægerne ikke gad undersøge hendes lever og nyre, og blot overvågede hendes hjerte som næsten var normalt.

Nu er hun blevet frihedsberøvet af et lettere forstyret familiemedlem, og jeg har ingen anelse om hendes tilstand. Han ignorede en hver logisk konversation og har tidligere optrådt agressivt og mainpulerende. Jeg aner ikke hvor de er, og ved simpelthen ikke hvad fanden jeg skal gøre.

Jeg kan ikke leve hvis der sker hende noget, og jeg er magtesløs. Politiet kan desværre ikke involveres, da føromtalte familiemedlem ikke er helt dum og har forsikret sig.

Jeg ved det lyder forvirrende, og jeg er selv lige så forvirret. Ville bare lige ud med det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Puha, det lyder som en grim omgang for jer begge to.
Ud fra de symptomer du beskriver (samt de nogenlunde moderate doser I har indtaget af stofferne) synes jeg dog ikke det tyder på egentligt serotonin syndrom. Specielt det at hendes temperatur var normal, er et godt tegn. Hypertermi er et primært symptom på SS, og så vidt jeg ved er det også den hypertermiske tilstand som kan true organerne. Er hun på medicinering som kunne tænkes at interagere med de stoffer I har taget (SSRI, tricykliske antidepressiver eller andet)?
Håber i hvert fald at I kommer fysisk og socialt helskindede ud af det hele begge to.

Medlem

Lige en update.

Vi har det begge meget bedre. Jeg har ingen kramper eller noget, men mit hjerte er fortsat belastet og mit blodtryk en smule höjt. Derudover har jeg lidt ondt i höjre side under brystet, og ganske let til kvalme samt föler mig afkräftet, men mad og drikke ryger indenbords.

Den unge dame har det faktisk bedre end mig, og hendes hjerte slår stort set normalt. Natten til i dag havde hun dog stadig masser af kramper og små spjät, men kun mens hun sov. I vågen tilstand er der ikke det fjerneste. Hun har klaget over svimmelhed, men det er formentligt p.g.a. sövnmangel.

Min post inden denne var lidt overilet, og det endte alt sammen godt selvom det i förste hånd gik lidt skävt med familien etc. Det hele er (nästen) redt ud.

Vi skal begge have en tid hos lägen, og have tjekket levertal m.m, ikke af frygt for leversvigt, men bare et generelt helsetjek for at väre helt sikre på at alt er i orden.

Vi har talt lidt frem og tilbage om hvad som kunne have forårsaget dette roderi, og er ikke kommet frem til nogen konklusion. Det er formentligt en blanding af respektlöshed (2 dage med RC stimulanter i träk er ikke for smart) blandet med dårlig HR (at blande de to), en mulig overfölsomhed fra hendes side, og det faktum at hun havde väret ganske syg og blot en uge för afsluttet en 2 ugers antibiotica kur (Cefadroxil Sandoz) hvilket kan have påvirket hendes fysiske overskud.

Vi har aftalt at vente ca. et år för vi experimenterer med nogle som helst stimulanter, og aldrig at blande igen - bare for en sikkerhedsskyld. Hvis vores helsetjek indikerer noget som helst unaturligt med hensyn til lever/nyre/what ever, så vil vi overveje yderligere.

Men just nu ser det hele meget lysere ud. Ubehagelig aften, ikke desto mindre. Tak for svarene alle sammen.

Medlem

Jeg har brug for rådgivning.

Jeg faldt for to sekunder siden i sövn ved siden af min käreste. Jeg spjättede tre gange, og hun väkkede mig ved at spörge hvad jeg lavede. Jeg forstod imidlertidigt ikke spörgsmålet som henvendt til mig, da min käreste OGSÅ sad oven på mig og lavede märkelige fakter og ansigtsudtryk - pludselig forsvandt hun. Jeg har altså haft en naturtro hallucination af min käreste, og ikke tänkt over at der fandtes to af dem til stede.

Lyder forvirrende.

Det virkelige scenarie: Jeg spjätter, min käreste väkker mig og spörger hvad jeg laver.

Kan det väre pg.a. stofferne eller bör jeg söge til en psykiatrisk skadestue? Jeg ville i så fald helst vente to dage. Jeg ved godt at jeg formentligt bör henvende mig akut. Jeg har iövrigt fået större frekvens af kramper i benene og mellemgulv samt trykken for tindingerne.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nørrebro
jeg synes virkelig at i burde hurtigst muligt komme til en læge og få checket op på alt! vær på den sikre side.
held og lykke med det hele
pas på jer selv
valdemar

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Det vil nok være meget smart at tage til lægen, men jeg tror ikke det er noget du skal være bange for.
Lige når man er vågnet er man jo tit om tåget og hjerne tror måske stadig det er en drøm, der for kan man komme til at hallucinerer.
Jeg har selv oplevet det gentagene gange i forbindelse med mine lucide dreaming eksperimenter.

Medlem

Ja jeg har oplevet lignende småpsykotiske søvnparalyse-agtige ting efter en uges druk (rustur) og jeg tror at det er meget normalt at ens hjerne spiller en et pus når man har tæsket sindet tilstrækkeligt meget. Bare lad vær med at gå panik (det gør det kun være) og se at få det lægetjæk, så er det ude af verden.

Medlem

Jeg har ikke besøgt en læge endnu.
Både jeg og min kæreste har fået det meget bedre. I går var vi begge meget trætte, og det lader til at min sindtilsstand etc. ændres i denne fase.

Når jeg bliver træt begynder jeg at få små synsforstyrrelser (eller hvis rummet er mørkt). Disse forstyrrelser kan f.eks. være motiver i billeder som bevæger sig i ekstreme og hurtigtskiftende "ryk". I min øjenkrog begynder lysende objekter at ryste voldsomt, mens de også til tider morfer.
Når jeg falder i søvn, og vækkes af en stemme har jeg 1 ud af ca. 5 gange livagtige hallucinationer af den som vækkede mig, men hallucinationen forsvinder efter 5 sek. ca.

Jeg tror at det går over af sig selv. Det har formentligt, som nogle nævner, at gøre med mit trætte sind + søvn/drømme = forvirret.

Hvis mine symptomer ikke forsvinder, eller hvis de forværres, så tager jeg til en læge - om ikke andet skal jeg snarest muligt have lidt all around tests.

Undskyld for al mit spam, det er bare rart lige at få lidt gode råd etc. Tak til jer alle.

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
gå en tur på over 5 km og sov mere end i har lyst til feks bliv i sengen en hel dag, det er en mirakel-kur og hvis det ikke virker har i ikke gået nok, kort sagt slap af!!!

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Lyder som om i har haft en tur der har sat jer på plads. tag nu og hop ned fra den sky i svæver på, og find en læge hvis i frygter for jeres velvære, lyder bare som en ordentlig lammer i har haft i hatten. alle der har taget nok hallucinogener, enden hader eller elsker hvide vægge,alle som der tripper, vil man altid være i stand til at kunne sig.e Hov der var sku en visual lige der midt i væggen, men det er sku bare fordi din hjerne er blevet fin indstillet, til at kunne se/ lægge mærke til farver. jeg har tit syns forstyrrelser, men ikke noget der på nogen grad chikanere min hverdag, eller gør den mere besværlig. tror snart at det skal tages med et gran salt hvis du stadig føler dig "forgiftet"..

;Mvh - Mr. champ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]