Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 15:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
hej guys ...

jeg har prøvet n2o og amylnitrit (poppers) og synes der er en sammenligning i effekten af eufori'en...

fx hvis man er påvirket af LSD så fremhæver amylnitrit'en visuals og n2o'en gør det samme (af hva jeg har oplevet) og synes at hvis man prøver rusmidlerne uden noget andet så den påvirkelse af ens motorik synes jeg også er den samme og det med synet blir sløret og så vidre... der er dog godt nok en stor og mærkbar forskel men synes de 2 substancer ligner hinanden meget...

er der nogen der ved om der er en sammenhæng ? fx på hva det gør ved ens hjerne ? begge ting ska jo indhaleres..

good vibes from bong..

Medlem
Brugeravatar

det jeg mener med en mærkbar forskel ka jeg ikke rigtig forklare, nemmere hvis man selv har prøvet begge ting...

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
hmmm for mig er det meget langt fra hinanden. Amylnitrit giver mig ikke rigtig noget, jo en lille smule svimmelhed i kort tid og en værre stank hvor imod n2o giver en nærmest orgasme lignende følelse og musik bliver det fedeste i verden. amylnitrit er et af de eneste "rusmidler" jeg villle sige nej tak til selvom det var gratis, købte to flasker for et par år siden og har stadig 1½ tilbage, det siger mig intet og lugten gør at det minder om at sniffe opløsningsmidler hvilket heller ikke er positivt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Da jeg var lille og uintelligent sniffede jeg en del lightergas, for ca. et halvt år siden fik jeg noget poppers af min søster og jeg vil sige at de 2 substanser minder om hinanden, bortset fra at lightergas er meget kraftigere og kan med fører visuals.

Medlem
Brugeravatar

hmm jeg ka sq ikke rigtig huske noget ang lightergas men husker dog også det gir visuals men ... det djævlens værk, li som at sælge sin sjæl til ham som at sniffe det pis :D ...

og jah poppers har den fæleste stank og ka give sår under næsen hvis man blir alt for skæv og kommer til at få noget af væsken på huden..

men der må da være en sammenligning ang stoffer der indhaleres ...

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
hmmm kunne godt finde de forskellige mekanismer men du kan lige så godt selv lære det, google og specielt wikipedia er din ven, de ved alt om hvordan de reagerer de to

Mechanism of action/Pharmacology/Neuropharmacology

Umiddelbart ser det ikke ud til de har noget som helst til fælles

Medlem
Brugeravatar

alt hva jeg fandt ud af var:

http://www.netstof.dk/site/Main/Leksiko ... n/Poppers/
virkningen af poppers ^^

og

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/N2O
virkningen af n2o

for min opfattelse gir begge dele visuals og eufori og derfor jeg spurte om der var nogle der vidste om der var en sammenhæng ang virkningen på hjernen da begge dele indhaleres...

men mange tak for noget viden, fik ihvertfald en kort svar ;)

min underbevisthed siger mig dog stadig at virkningen ligner hinanden, ihverfald for mit vedkommende... ska ikke ku sige der er sammenhæng og siger ikke det modsatte er muligt... ka også bare være at det er den måde jeg mærker dem på, den måde de påvirker mig på (: ...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er muligt du synes det, men bare fordi 2 stoffers virkning (Som i det her tilfælde nævnes som synergi med psykedelika, og visse andre stoffer, og eufori) føles som den samme, er det absolut ikke ligmed at farmakologien er den samme.

Sammenligning:

N2O påvirker, som mange andre dissociativer, NMDA receptorer i hjernen som antagonist, men har samtidig en stadig uklar effekt på GABA-A Receptorerne, som virker beroligende og giver tendens til lettere at grine. (deraf navnet, lattergas)
Samtidig er det også blevet forslået at N2O påvirker opiode receptorer, i visse forsøg. Det tænkes at dette er en del af årsagen til de smertestillende egenskaber.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nitrous_oxide#Neuropharmacology

Amyl Nitrit udvider dine blodkar, og sænker dermed dit blodtryk. Samtidig afslapper det dine glatte muskler. Kombineret med andre stoffer (psykedeliske, stimulanser) kan det bruges til at opnå ekstra eufori, fordi det føles behageligt at ens muskler bliver afslappet..

http://en.wikipedia.org/wiki/Amyl_nitrite#Physiological_effects

Medlem
Brugeravatar

:D wow ! det må jeg sige, go research :D !

mange mange mange tak for info'en er blevet så meget klogere...

Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Drop it. lighter gas giver ikke nogle værdige visuels.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Champost skrev:
Drop it. lighter gas giver ikke nogle værdige visuels.

Her snakkes om Amylnitrit og Dinitrogenoxid (N2O), ikke lightergas..
Så hvor vil du hen med det? :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]