Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hvis det på et tidspunkt igen bliver muligt at forske lovligt i at udvikle nye psykoaktive stoffer, hvilke substanser mener du så må være de vigtigste/mest spændende at søge efter?

Mine forslag er:
    1. Højpotente MDMA-lignende stoffer, uden bodyload og neurotoxitet
    2. Syntetiske THC-varianter med lav halveringstid, der ikke hæmmer korttidshukommelsen
    3. Nye psykedeliske stoffer af enhver art, med så lidt bodyload og så få bivirkninger som muligt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hvad med alle slags?

8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
hvis der findes et stof i kategorien 1 så forudser jeg et globalt sammenbrud, og starten på the age of love...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Halugenlampe skrev:
hvis der findes et stof i kategorien 1 så forudser jeg et globalt sammenbrud, og starten på the age of love...

The age of lust vel nærmere... Der er intet true love over empatogener, kun øget receptorkriller!

Der skal primært forskes og udvikles nye varianter af de klassiske tryptaminer, f.eks. LSD, Psilocybinsvampe og tilhørende alkaloider... + flere DMT'er!!!

Desuden skulle de aktive stoffer i Salvia divinorum imo syntetiseres og sælges akutte kedsomhedskillers! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Drupe skrev:
det på et tidspunkt igen bliver muligt at forske lovligt i at udvikle nye psykoaktive stoffer, hvilke substanser mener du så må være de vigtigste/mest spændende at søge efter?

Mine forslag er:

2. Syntetiske THC-varianter med lav halveringstid, der ikke hæmmer korttidshukommelsen
3. Nye psykedeliske stoffer af enhver art, med så lidt bodyload og så få bivirkninger som muligt

jeg vidste ikke kemi virkede sådan? så tar vi lige bodyload og neurotoxitet fra og tilsætter så lidt af..... :wink: held og lykke med at lede! :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Flere stimulanser uden så grov nedtur.

Wiki Admin
Brugeravatar

fåkd bæver skrev:
Drupe skrev:
det på et tidspunkt igen bliver muligt at forske lovligt i at udvikle nye psykoaktive stoffer, hvilke substanser mener du så må være de vigtigste/mest spændende at søge efter?

Mine forslag er:

jeg vidste ikke kemi virkede sådan? så tar vi lige bodyload og neurotoxitet fra og tilsætter så lidt af..... :wink: held og lykke med at lede! :lol:

Det er selvfølgelig en trial-and-error process at udvikle nye stoffer, om det så er lægemidler, rusmidler eller terapeautiske/entheogene stoffer. Men når man forsker i nye stoffer leder man jo som regel altid efter noget specifikt. Hoffmann ledte fx. efter stoffer der kunne stoppe migrænehovedpiner og fødselsblødninger, da han opdagede LSD :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Drupe skrev:
Det er selvfølgelig en trial-and-error process at udvikle nye stoffer, om det så er lægemidler, rusmidler eller terapeautiske/entheogene stoffer. Men når man forsker i nye stoffer leder man jo som regel altid efter noget specifikt. Hoffmann ledte fx. efter stoffer der kunne stoppe migrænehovedpiner og fødselsblødninger, da han opdagede LSD :)

selvfølgelig, jeg misforstod bare ideen med tråden. min fejl.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Well, jeg gad godt have coke der virkede i 6 - 8 timer :). Eller lsd der ikke giver mig kvalme :D

Wiki Admin
Brugeravatar

Sway skrev:
Well, jeg gad godt have coke der virkede i 6 - 8 timer :). Eller lsd der ikke giver mig kvalme :D

Kvalme er jo slet ikke en egenskab ved LSD i sig selv, så det du oplever er formentlig psykosomatisk. Prøv evt. at gå ind i kvalmen og igennem den.

Anyways, come on folkens, i har her muligheden for at komme med et bud på hvilken narko menneskeheden allermest har brug for! Hvilket spørgsmål kan være mere vedkommende?

Junior medlem
Brugeravatar

Sway skrev:
Well, jeg gad godt have coke der virkede i 6 - 8 timer :).

Tja... må jeg foreslå amf?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
BluR skrev:
Sway skrev:

nej nej nej du må da ikke :peace:
Amfetamin kan da aldrig nogensinde erstatte kokain,
til trådstarteren, finder du punkt nummer 2 må du lige kontakte mig, ryger hver dag. og vil dælme gerne blive ved, og hvis ikke bivirkningerne med korttidshukommelse og lignende ville jeg nok blive ved altid

Junior medlem
Brugeravatar

Der er, for mig, absolut ingen forskel i virkningen på amfetamin og kokain, bortset fra virkningens længde. Men vi er jo alle forskellige... Jeg foretrækker nu også selv coke, da jeg godt kan lide at få min nattesøvn, og jeg bilder mig selv ind at coke er mildere på krop og sind end amf. :wink:
Nå, men det var et sidespring, sorry! Fortsæt!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
BluR skrev:
Sway skrev:

Jeg kan overhovedet ikke sammenligne de 2. Coke giver et let bodyload, en smule snakkeren på og er skide godt hvis man sidder og hygger et par venner (men det er skod at arbejde på), hvorimod amf kan bruges til det alt :). Coke er hyggeligt - amf er mere festligt (imo). Men selvfølgelig kan amf erstatte coke, hvorimod coke ikke kan erstatte amf.

Site Admin

Meget enig med drupe omkring de tre områder han foreslår der bør arbejdes på. Jeg er ikke længere selv den store tilhænger af stimulanser, men jeg kunne godt tænke mig der var nogle mere subtilt fungerende stimulanser. 4-methylaminorex er f.eks. ret subtil og behagelig i forhold til amfetaminerne. Det ville være spændende at se om man kunne finde en let euforiserende, ikke videre vanedannende og ikke vanvittig blodtryksopsættende stimulans.

Men overall har jorden aktut brug for flere og bedre psychedeliske stoffer!!

MVH
KenIshii

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Er jeg virkelig den eneste der nyder bodyloads - altså ikke hæftige no movement loads - men det er imo lækkert at kvappe rundt i skovbunden tunget ned under græsset=) !?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

David E. Nichols udvikler til stadighed nye psykoaktive stoffer, så det er altså ikke helt umuligt.

Personligt mener jeg ikke der er behov for nye stoffer, men at der bør støttes op om at få dem implementeret i samfundet på diverse områder. Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies er efter min opfattelse det mest seriøse bud på hvordan den slags kan gøres, og jeg vil anbefale at man overvejer at støtte dem økonomisk hvis man virkelig tror psykedeliske stoffer kan bruges til noget konstruktivt her i verden.

Site Admin

Nåh ja - og så har verdenen absolut brug for en poppers version der varer i 12 timer :D

Det ville være et begavet rusmiddel!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
KenIshii skrev:
Nåh ja - og så har verdenen absolut brug for en poppers version der varer i 12 timer :D

Det ville være et begavet rusmiddel!!

Fantastisk idé, jeg går straks igang med udviklingsarbejdet - vi deler Nobelprisen som det uden tvivl kommet til at kaste af sig. Slow release poppers, rektal administration. Så er der ikke brug for andet narko i denne verden.

På den psykedeliske front synes jeg allerede vi er dækket godt ind. Med LSD, de kortvarige tryptaminer og 2C'erne er der tilstrækkeligt at vælge imellem for de fleste, og bivirkningerne er relativt få. MDMA-lignende stoffer med lavere risiko for neurotoksicitet ville blive et hit. Desuden tror jeg at det er muligt at udvikle meget mere strømlinede dissociativer i stil med ketamin.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Har længe gået og tænkt over om det ville være muligt at lave MDMAMT (Methylene Dioxy Methyl Alpha Metyl Tryptamine) Ved ikke om det findes, om det ville være godt, eller noget. Bar lige en strøg tanke i mit lille forvirrede hovede. Evt forske i Methylene dioxy tryptaminer. Hvis man kunne få et godt svar på MDMA uden amf nedtur. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]