Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 16:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Renhed..!
Junior medlem

Nu er vi nogen stykker der har diskuteret over længere tid, hvordan 100% ren Amfetemin ser ud og hvilken form det har. Altså om det er flydende eller hvidt pulver. og hvordan man tester renheden.

Nogen der kan hjælpe mig med at uddybe..?

Titel: Re: Renhed..!
Medlem
Brugeravatar

Yep http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=7669

Læs alle KenIshiis svar (starter lidt længere nede på siden).

Junior medlem

Ja den har jeg læst.. Men ville gerne have en mere uddybet forklaring på hvordan og hvorfor..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Popbo skrev:
Ja den har jeg læst.. Men ville gerne have en mere uddybet forklaring på hvordan og hvorfor..

ej nu må det holde med jer brianer.. læs det indlæg, og så er du ikke i tvivl. Hvad er der med jer og det amfethamin?

Skal ALLE bare den vej ind i den her miljø?
:gud:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
ZaZZa skrev:
Popbo skrev:

ej nu må det holde med jer brianer.. læs det indlæg, og så er du ikke i tvivl. Hvad er der med jer og det amfethamin?

Popbo you are the man .. ! :rocking:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

men hvor tit har vi ikke hørt den lokale pusher fortælle med hans ord at helt rent amf(som det han sælger) skal være lyserødt, klistret og lugte fælt af kemilokale ved høj solskin.

svaret er; amf. er et salt(mere eller mindre), og det skal være snehvidt og tørt som en barnenumse. det skal heller ikke lugte specielt grimt, men blot have en lille svag lugt af kemi(eller hvordan det nu siges).

Så du kan sige; den dag din køkkensalt bliver flydende, vil jeg købe dit skod amf.

Easy as that.. bare kald mig yeti j.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Andre end mig der opdagede hvor meget jeg fuckede dér? juuuuhuuuuu æd en hest!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZaZZa skrev:
men hvor tit har vi ikke hørt den lokale pusher fortælle med hans ord at helt rent amf(som det han sælger) skal være lyserødt, klistret og lugte fælt af kemilokale ved høj solskin.

svaret er; amf. er et salt(mere eller mindre), og det skal være snehvidt og tørt som en barnenumse. det skal heller ikke lugte specielt grimt, men blot have en lille svag lugt af kemi(eller hvordan det nu siges).

Så du kan sige; den dag din køkkensalt bliver flydende, vil jeg købe dit skod amf.

Easy as that.. bare kald mig yeti j.

YETI !!!

:D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
ehm er der ikke noget med at METHkrystaller suger fugt til sig... eller er det mig der har læst forkert i en random koger

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
det må du uddybe. hvilket salt af methamfetamin mener du skulle være hygroskopisk?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
Chemistry #
Powder methamphetamine is the hydrochloride salt form which is strongly hygroscopic (absorbs water from the air quickly). The HCl salt is smokable as is. Crystal meth "Crystal Meth" or "Ice" refer to methamphetamine grown into crystals. Though many people believe that Crystal Meth is the freebase form of methamphetamie HCl, this is not true. Methamphetamine is smokable in its normal HCL form, but taking the time to grow it into crystals makes it easier to smoke. Meth in visible crystals (rather than powder) is likely to be relatively pure as it is difficult to grow crystals from impure material. Methamphetamine freebase is an oil and is uncommon on the street.

http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth_basics.shtml

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Citat:
Chemistry #
Powder methamphetamine is the hydrochloride salt form which is strongly hygroscopic (absorbs water from the air quickly). The HCl salt is smokable as is. Crystal meth "Crystal Meth" or "Ice" refer to methamphetamine grown into crystals. Though many people believe that Crystal Meth is the freebase form of methamphetamie HCl, this is not true. Methamphetamine is smokable in its normal HCL form, but taking the time to grow it into crystals makes it easier to smoke. Meth in visible crystals (rather than powder) is likely to be relatively pure as it is difficult to grow crystals from impure material. Methamphetamine freebase is an oil and is uncommon on the street.

http://www.erowid.org/chemicals/meth/meth_basics.shtml

Det jeg har fremhævet stemmer ikke overens med mine og andres erfaringer. Jeg har ALDRIG set meth der var fugtigt, uden at nogen decideret havde hældt vand på. Erowid giver tilsyneladende fejlagtig information i dette tilfælde, så jeg har skrevet til dem og bedt dem kigge på det.

Junior medlem

Mange tak drenge..! Så har jeg styr på hvad jeg skal gå efter..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ZaZZa skrev:
Popbo skrev:

Det er okay, at du ikke kan lide amfetamin, men det gør altså ikke alle brugere af det til en stereotype af en hormonpumpet Golf-driver. :wink: Og det er jo trods alt det mest udbredte og lettest tilgængelige stof (udover hash), så det er vel ikke så mærkeligt, at de fleste kommer den vej - og nogle så hænger ved.

Medlem

Ufatteligt at jeg aldrig i mit liv er stødt på Amf, er ikke en gang blevet tilbudt det. Troede sku det var et lorte stof ?

In our memories
Brugeravatar

10HI-F9Z skrev:
Ufatteligt at jeg aldrig i mit liv er stødt på Amf, er ikke en gang blevet tilbudt det. Troede sku det var et lorte stof ?

Det er sgu lidt mærkeligt, hvis du er blevet tilbudt en masse andet. Mange synes, at det er et lortestof, fordi bivirkningerne er hårde, men sådan er det jo med stimulanser - der er en form for pris. Og amf er egentlig ikke meget værre end andre stimulanser i samme stil, det er måske bare en tand stærkere og mere effektivt og langtidsvirkende og efterlader derfor også nogle lidt grumme bivirkninger. Methamf er selvfølgelig endnu værre, men det er jo så også kraftigere i sin virkning ("bedre").

Faktum er, at amfetamin er manges primært foretrukne narko, og mange ser det som deres stof, selvom de har prøvet en masse andet, og de kan fortsætte med det i år efter år.

Medlem

Er selvfølgelig stødt på Amf i form af ecstacy piller, men havde en dårlig oplevelse med nogle lorte piller hvor der eftersigende kun var Amf i og mistanke om mcpp.... så efter den oplevelse har ikke rigtig haft lyst til at røre amf. selvom jeg ikke kender den clean følelse af amf

In our memories
Brugeravatar

Jeg synes ikke, at du bør dømme amf ud fra nogle ecstasypiller, der måske indeholdt amf plus noget andet.

Jeg hader fx ecstasypiller. Jeg synes, de giver den klammeste, ulækre, forgiftede følelse af falskhed og udbrænding. Jeg er heller ikke glad for amf, men det er måske også, fordi jeg har taget det i mange år og er blevet træt af det. Virkningen er da meget lækker og ligefrem i sig selv.

Du behøver selvfølgelig ikke prøve amf alligevel. Det lortestof! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
Jeg hader fx ecstasypiller. Jeg synes, de giver den klammeste, ulækre, forgiftede følelse af falskhed og udbrænding. Jeg er heller ikke glad for amf, men det er måske også, fordi jeg har taget det i mange år og er blevet træt af det. Virkningen er da meget lækker og ligefrem i sig selv

Også ecstasy tabletter der kun indeholder MDMA? :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ZaZZa skrev:

Alle phenethylaminer i pulverform udfældes i salte, oftest hydroklorid eller sulfat (HCl & SO4). Problemet med amfetamin og de flyende (oftest urene) varianter, er at amfetamin er ganske hydrofilt (suger vand til sig fra den omgivende atmosfære) og derved kan blive fugtig. Derudover kan amfetamin også produceres i freebase form, som er flydende! (Denne form er meget mere sjælden, især på gaden, så bare fordi amfetaminen er flydende er det altså ikke freebase..)

Men ja, _rent_ amfetamin sulfat opbevaret korrekt skal være snehvidt og knastørt, og måske lugte svagt af kemikalier (ofte solvent-rester fra syntesen eller oprensningen)

ps.
Det at amfetamin udfældes i salte som skrevet ovenfor skal IKKE forstås som med NaCl, altså bordsalt, krystaller :D Det er ikke det samme

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]