Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 20:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Under en oprydning af medicinskabet fandt jeg 4 Oxycontin depot-tabletter på 10 mg.
Har ingen erfaring med opiater eller sager der ligner, så hvis mig og en kammerat vil hygge os en aften, kan vi så dele denne beholdning? en pille af gangen selvfølgelig :)

Og hvis vi kommer på at finde en bong frem, kan vi så godt ryge lidt samtidigt uden at dø 9 gange? ;)

på forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
10 mg er en fin start-dosis.
I kan sagtens ryge bong, min erfaring siger mig faktisk, at hash gør opiater ualmindelig lækkert :p

Da det er depottabletter, skal I først knuse dem og opløse pulveret i vand og drikke det, da I ellers vil få en kedelig, næsten ikke-eksisterende rus.

Junior medlem
Brugeravatar

Phanaamana skrev:
I kan sagtens ryge bong, min erfaring siger mig faktisk, at hash gør opiater ualmindelig lækkert :p

Da det er depottabletter, skal I først knuse dem og opløse pulveret i vand og drikke det, da I ellers vil få en kedelig, næsten ikke-eksisterende rus.

det lyder jo fint!

men hvorfor skal de egentlig opløses? jeg gjorde det engang med en kodymagnyl, og det var også fordi "det skal man bare", så nu vil jeg have en forklaring! :P

Medlem
Brugeravatar

Det er kun med depottabletter, man skal gøre det.
Det er fordi depottabletter er lavet sådan, at der bliver udløst en lille mængde hele tiden over lang tid, så rusen bliver ikke så kraftig, men varer i lang tid. Dette er selvfølgelig fordi medicin ikke laves til at lamme sig på, men bl.a som her, mod smerter.

Hvis man så stopper 30 mg Oxycontin i hovedet mod sine rygsmerter, så har man ryggen fri (haha) i længere tid, og er derfor fri for at redoserer hyppigere end man ellers ville.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja okay, det giver jo mening. Tak for svarene! (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Phanaamana skrev:

Det er ikke mine erfaringer - har flere gange bare knust dem i munden, med fin effekt.... 10mg kunne endda måske godt være en lidt for høj 1.gangs dose, altså den er bestemt ikke enorm! men sæt nu i ikke bryder jer om rusen, er ekstra sensitive...

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Phanaamana skrev:

Det er ikke mine erfaringer - har flere gange bare knust dem i munden, med fin effekt.... 10mg kunne endda måske godt være en lidt for høj 1.gangs dose, altså den er bestemt ikke enorm! men sæt nu i ikke bryder jer om rusen, er ekstra sensitive...

Jaja, hovedsagen - min pointe - var at de skulle knuses og blandes med væske..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Min erfaring siger mig at 20 mg oxycodon depot svarer til omkring threshold for hvad man kan mærke. 30 mg. svarer til en lille dosis og 40 mg svarer til en mellem dosis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det varier altså meget fra individ til individ.

20 mg insuffleret er helt perfekt for mig, hvor 30-40 er alt for kraftigt og hæmmer min vejrtrækning ualmindeligt meget.

Pas på og start LAVT ud!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
For mit vedkomne bliver det også for meget når det overskrider de 20mg.
Men ja, start lavt, det er nemmere at få lidt mere ind end det er at få det ud igen :wink:

Medlem

Jo opiatbruger de sidste 12 år(som smertestillende) vil jeg sige, at det er fint at starte ud med 10mg når du ingen opiodtolerens har! Oxycontin er ca. 1,5 gange så potent som morfin.

Husk på rusen bliver siddende i ca. 8-10 timer, når du ej tager opiod fast.

10mg er en glimrende startdosis - du kan jo efter 1 time eller 2 altid ta en ekstra. Det er lidt sværre at gøre noget ved, hvis du efter 1 time ligger og knækker dig fordi du har taget 20mg.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg får 3 X 60 mg. Oxycontin + 4 x 10 mg Oxynorm dagligt grundet kroniske smerter fra en meget voldsom infektion i hele kroppen, der skadede mange led i min krop.

Da jeg får så relativt meget, kombinerer jeg den analgesiske virkning (der er nødvendig for at jeg kan fungere) med den dejligt opløftede stemning man får ved at knuse dem (Oxycontinerne) og insufflere dem. En løsning der passer mig rigtig godt ... selv om jeg efterhånden gerne ville have en endnu større dosis, men det sker jo når man har været på den slags i en tre år nu :)

Anyway, jeg har faktisk aldrig tænkt på at knuse det og blande det i eksempelvis vand.

Ville I mene at plasmakoncentrationen ville blive bedre (og dermed formegentlig virkningen) ved at blande det med vand, i stedet for insufflation? Jeg mener at have læst, at der faktisk går en del "til spilde" ved insuffaltion, i modsætning til eksempelvis oral indtagelse.

Jeg er lidt interesseret i at opnå bedre virkning (rekreativ, den analgesiske er fin) da jeg tvivler på min læge vil uppe min dosis, selv om jeg dog ikke har spurgt, og den slags jo ikke ligefrem ligger tilgængeligt på håndkøbs-hylderne i Netto ... desværre, hæ hæ :)

Hvad siger eksperterne til min teori ... ville det "give bonus" at indtage det opblandet i vand?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg forsøgte mig forleden med 40 mg oxycontin blandet i vand, kontra 40 mg insuffleret og må subjektivt erkende at rusen er mere bemærkelsesværdig ved den orale metode.

Onsettet kommer snigende men euforien og varigheden er længerevarende end ved insufflering for mit vedkommende.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aarhus, DK
i have a lenghty experience with all sorts of opiates, as i have already mentioned.

oxycontin is one of the few i have never come across - not present in the bulgarian pharmacopeia.

what i can tell you though is be cautious with this shit.
first time i tried morphine, i ended up firmly hooked 3 months later.
it may be just me being a retarded substance abuser, but some people apparently have more of an affinity for opiates than others.

as for dosage, etc, i think you can safely swallow 2 pills at once.

i don't know much about oxycontin potency and bioavailability, but opioids are usually not very potent perorally.

also - don't smoke it. :)

enjoy the warm itch...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]