Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kære Psychedelia.
Min ven og jeg får her i næste uge 10 LSD mærker, som vi vil prøve. Selvfølgelig ikke dem alle sammen.

Jeg har planlagt tiden nøje, så jeg havde forestillet mig at starte om morgenen kl. 08 og køre den ud til langt ud på dagen. Tage i skoven, ned på stranden eller en anden lille hyggelige udflugt.

Vi er i øjeblikket 4 venner som vil prøve dette samme dag.

Har i nogle idéer til hvad der kunne gøre trippet godt?
- Musik med?
- Mad med?
- Drikkelse med?

Hvilket musik, hvilke ture der er perfekte (havde selv forestillet mig skoven!)

På forhånd tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hvis det er jeres allesammens første gang så husk at dosere lavt. Dertil vil jeg også råde jer til ikke alle sammen at trippe på samme tid. Én af jer burde holde sig ædru til at passe på jer andre og tænke klart, hvis der bliver behov for det.

Derudover lyder jeres planer om at tage ud i naturen og medbringe mad, musik og noget at drikke, som en rigtig god idé. Men tag ikke for meget med at slæbe på. Det kan godt være ret irriterende. Hvor i naturen i tager hen er jo op til jer. Hvad kan i bedst lide? Hvad vil i have ud af trippet? Det samme gælder musikken. Hvis i vil hygge jer i naturen er darkpsy måske ikke det mest naturlige at tage med.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det lader til at blive godt vejr i næste uge. God fornøjelse :P

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Muad Dib skrev:
Dertil vil jeg også råde jer til ikke alle sammen at trippe på samme tid. Én af jer burde holde sig ædru til at passe på jer andre og tænke klart, hvis der bliver behov for det.

Jeg er uenig.

Trip-oplevelsen bliver dårligere, hvis der er nogen der er "ædru", og det kan også være ubehageligt at sidde alene tilbage og trippe, når alle de andre er blevet "normale" igen.
Jeg har flere gange oplevet at en af dem jeg trippede med eller jeg selv har fået det dårligt på den ene eller den anden måde, og alle gange har der været nogle af de andre trippere (flere gange mig selv) der er blevet ædru og klarttænkende og har klaret problemerne.

Jeg vil (desuden) råde jer til at undgå mennesker, da det kan være ubehageligt og hæmmende at skulle "opføre sig normalt" overfor folk der ikke tripper.

Jeg vil også råde jer til at have en "escape plan" så I hurtigt kan komme indenfor et sted, hvis nogen begynder at få det dårligt, hvis det regner eller sådan noget.

Husk at tage regntøj osv. med hvis vejret ikke er godt, og husk at tage lidt ekstra tøj med, så I kan tage af og på hvis I er udenfor det meste af dagen.

Jeg synes at stille, drømmende og afslappet musik er bedst at trippe til - ambient, downbeat, chillout, syre-rock, klassisk osv.. Jeg er IKKE til 4/4-stortromme når jeg tripper.
Jeg har flere gange hørt klassisk musik under trips, og det har alle gange var fantastisk og smukt.
Ellers er Shpongle en klassiker - deres musik er kraftigt inspireret af den psykedeliske oplevelse.
Carbon Based Lifeforms er også rigtig god og behagelig "psychedelic chillout".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Zarathustra skrev:
Muad Dib skrev:
Dertil vil jeg også råde jer til ikke alle sammen at trippe på samme tid. Én af jer burde holde sig ædru til at passe på jer andre og tænke klart, hvis der bliver behov for det.

Jeg er uenig.

Trip-oplevelsen bliver dårligere, hvis der er nogen der er "ædru", og det kan også være ubehageligt at sidde alene tilbage og trippe, når alle de andre er blevet "normale" igen.
Jeg har flere gange oplevet at en af dem jeg trippede med eller jeg selv har fået det dårligt på den ene eller den anden måde, og alle gange har der været nogle af de andre trippere (flere gange mig selv) der er blevet ædru og klarttænkende og har klaret problemerne.

Jeg vil (desuden) råde jer til at undgå mennesker, da det kan være ubehageligt og hæmmende at skulle "opføre sig normalt" overfor folk der ikke tripper.

Jeg vil også råde jer til at have en "escape plan" så I hurtigt kan komme indenfor et sted, hvis nogen begynder at få det dårligt, hvis det regner eller sådan noget.

Husk at tage regntøj osv. med hvis vejret ikke er godt, og husk at tage lidt ekstra tøj med, så I kan tage af og på hvis I er udenfor det meste af dagen.

Jeg synes at stille, drømmende og afslappet musik er bedst at trippe til - ambient, downbeat, chillout, syre-rock, klassisk osv.. Jeg er IKKE til 4/4-stortromme når jeg tripper.
Jeg har flere gange hørt klassisk musik under trips, og det har alle gange var fantastisk og smukt.
Ellers er Shpongle en klassiker - deres musik er kraftigt inspireret af den psykedeliske oplevelse.
Carbon Based Lifeforms er også rigtig god og behagelig "psychedelic chillout".

Som Zarathustra siger, men så ville jeg også gerne lige tilføje noget til musiken og det er, prøv at download en masse "Vibrasphere" det er noget af det mest geniale musik jeg kender til når jeg er dybt stegt.

Et par af mine ynglings numre med vibrasphere:
San pedro (Low sky)
Piece of Mind
Erosion
Wasteland
Tierra azul
Buenos aires
Ensuenö
Floating free
ice flows
Manzinilla
Sweet september
og jeg kunne blive ved altså :D
Men som også nævnt, husk rigtigt tøj, evt. nogle lækre hjemmelavet sandwiches, frugt, og lidt slik er altid rart på syre :D
Og så må i ellers have en god tripper !
-Sahota

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg ved ikke om det bare er mig, men synes måske at det lyder lidt voldsomt at tage ud i skoven, første gang I skal trippe. Når ikke man har været på syretrip før, så kan det altså være meget rart at være i nogle vante og trygge omgivelser - desuden vil I så kunne gøre jer nogle erfaringer omkring, hvad der skal bruges til et godt trip, hvis I vil i skoven, stranden eller lign. en anden gang.

Min personlige MUST-liste:

Musik
Toiletpapir
Æblemost
Hash
Levende lys
Mad

Og hvis I vælger at tage i skoven eller lign, så selvfølgelig ordentligt fodtøj, overtøj, og som Zarahustra siger: "en escape plan", hvis nu uheldet skulle være ude.

Ønsker jer en god tur herfra :)

Insane psychedelia user!

Trunten skrev:
Jeg ved ikke om det bare er mig, men synes måske at det lyder lidt voldsomt at tage ud i skoven, første gang I skal trippe. Når ikke man har været på syretrip før, så kan det altså være meget rart at være i nogle vante og trygge omgivelser - desuden vil I så kunne gøre jer nogle erfaringer omkring, hvad der skal bruges til et godt trip, hvis I vil i skoven, stranden eller lign. en anden gang.

Min personlige MUST-liste:

Musik
Toiletpapir
Æblemost
Hash
Levende lys
Mad

Og hvis I vælger at tage i skoven eller lign, så selvfølgelig ordentligt fodtøj, overtøj, og som Zarahustra siger: "en escape plan", hvis nu uheldet skulle være ude.

Ønsker jer en god tur herfra :)

overhovedet ikke voldsomt at tage ud i skoven.. skoven er noget af det mest fredfyldte..

når jeg personligt skal på trip. plejer jeg altid at finde en skov eller anden form for naturlige omgivelser, til at starte ud i.. når jeg så, så småt vender mig til trippet. kan jeg begynde at opsøge civilisationen..

æblemost er en dårlig idé da det mildner trippet.. -vitamin c tror jeg nok..
ellers er jeg fuldstændig enig..

skoven+syre+dejligt vejr= lykken
peace..
nyd det MAX..!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
psycofanten skrev:
ellers er jeg fuldstændig enig.

har du nogle kilder på det der?. For det lyder da IMO højst usandsynligt at æblemost mildner et trip.. Men hvis det gør, så burde folk da droppe benzoerne (når de skal falde ned) og kværne 10 kilo æbler og et par liter æblemost :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
psycofanten skrev:
ellers er jeg fuldstændig enig..

Det er en gammel myte - den holder ikke. C-vitamin (eller juice) gør hverken fra eller til for et trip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Zarathustra skrev:
Muad Dib skrev:

Jeg er uenig.

Vil give dig ret i at det kan virke tilbageholdende og irriterende, men til et førstegangstrip vil jeg stadig anbefale en tripsitter. Det er surt hvis én af dem ikke er ordentlig forberedt, får det dårligt og de andre ikke rigtig er i stand til at hjælpe ham. Tripsitteren vil fungere som en slags sikkerhed og forsikring om, at de vil kunne få hjælp, hvis der sker noget. Det kan tage lidt af stressen, hvis de ikke er vante i den psykedeliske oplevelse. Hvis de derimod er det, mener jeg dog heller ikke, at det vil være nødvendigt og ligesom du, at det vil være en hindring.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan tilslutte mig det meste af hvad der er blevet sagt, MEN der blev nævnt at man bør medbringe noget hash også. Det synes jeg ikke er nogen god idé når det er første gang. Er man ikke vant til at trippe LSD (eller andre psykedeliske stoffer) kan cannabis overrumple gevaldigt. Idet at den booster effekten kan det skabe forvirring over at den velkendte cannabisfølelse udebliver, og derfor kan det være svært at forbinde boosted i trippet med cannabissen, og derved få skabt unødig panik. Det er selvfølgelig subjektivt hvad man finder bedst, men når nu det er første gang synes jeg det bør holdes rent.
Udover det er jeg splittet når det angår en tripsitter. Det kan være en god idé at have en med hvis personen har god erfaring med stoffet der eksperimenteres med, ellers fungerer det jo ikke. Det farlige ved at have en med der ikke tripper, er at de trippende kan få følelesen af at der er noget galt fordi sitteren måske reagere underligt overfor deres handlinger mm.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Søren00 skrev:
Jeg kan tilslutte mig det meste af hvad der er blevet sagt, MEN der blev nævnt at man bør medbringe noget hash også. Det synes jeg ikke er nogen god idé når det er første gang. Er man ikke vant til at trippe LSD (eller andre psykedeliske stoffer) kan cannabis overrumple gevaldigt. Idet at den booster effekten kan det skabe forvirring over at den velkendte cannabisfølelse udebliver, og derfor kan det være svært at forbinde boosted i trippet med cannabissen, og derved få skabt unødig panik. Det er selvfølgelig subjektivt hvad man finder bedst, men når nu det er første gang synes jeg det bør holdes rent.
Udover det er jeg splittet når det angår en tripsitter. Det kan være en god idé at have en med hvis personen har god erfaring med stoffet der eksperimenteres med, ellers fungerer det jo ikke. Det farlige ved at have en med der ikke tripper, er at de trippende kan få følelesen af at der er noget galt fordi sitteren måske reagere underligt overfor deres handlinger mm.

De kan jo altid bare medbringe hash til når de er på come-down.
Jeg synes personligt selv at hash i et LSD peak kan blive lidt irriterende, da der forgår så mange ting og jeg så lige pludselig begynder at glemme hele tiden, men udover det så er jeg vild med at en joints engang imellem når jeg er på vej ned for et kraftigt LSD trip :).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
START i vante omgivelser.

Lad være med at leg eventyr på jeres første trip (mm. alle bliver enige om at udforske midt i trippet eller lign.).

Hold jeg til noget i kender til, tro mig, verdenen vil højst sandsynligt ændre sig så meget at i dårligt kan kende de vante steder, men i har alligevel forbindelse til dem.

Musik
Mad
Drikke

Er ALLE et must. Godt tøj er også et must hvis i tager på udforskning, man kan nogle gange komme ret langt, det hænder dog for det meste at man kommer 10 meter væk, og vender tilbage hehe.

Ellers er alle de andre råd gode.

Jeg vil dog ligesom Muad Dib siger stærkt anbefale at i har en tripsitter med, så i har styr på situationen.
Bare fordi Zarathustra ikke kan li at der er en ædru person ved ham når han tripper, betyder det jo IKKE at det ikke er smart at have en backup vel?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Forstærker hash LSD rusen eller dæmper den rusen lidt min far siger at det er rart at tage en lille joint hvis det bliver en smule for vildt for det kan godt dæmpe det lidt ?? er det rigtigt :peace:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Tjaeh, det er faktisk forskelligt. Jeg har oplevet begge ting, men det er rygning på bong (ved ikke om det er anderledes ved andre rygemetoder). det skal så også siges at var daglig bongryger da jeg oplevede det.

For meget hash fjernede de lette visuals jeg havde, gjorde mig asocial og meget "træt" hvorimod en moderat mængde (1 bonghoved hver 3, time boostede det en smule, men blev også nemmere forvirret).

en af mine kammerater gik totalt i brædderne hvis han røg bong på lsd - dvs. inden han røg var han nede på jorden og til at snakke med, men efter 1 hoved, så gik han i selvsving- fik mindfuck, kraftigere visuals, han snakkede med sig selv og man kunne næsten ikke komme i kontakt med ham.
- og det stod på i 2½ - 3 timer

Så hvis du ryger en joint, så tag et par sug, vent lidt. osv. Lidt ligesom når man starter med at ryge.

Håber at du kan bruge det til noget.

Chris

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
helt sikkert det er godt at have alle detajler på plads før man går i gang med den ukendte verden :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har fået en kærlighed til frugt når jeg er på LSD, der er simpelhen ikke noget bedre end en saftig pære eller et æble når man er godt skudt afsted.
vil ikke råde jer til at ryge hash under trippet første gang men på come down er rigtig lækkert :)
Syntes ikke der er nogen som nævner benzodiazepiner, hvis uheldet skulle være ude er de altid gode at have med, giver en god tryghed altid at vide man kan slå det ned med det. Har altid et par valium til at sove på, da det ellers er fuldkommen umuligt for mig at få lukket et øje uden ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]