Muad Dib skrev:
Dertil vil jeg også råde jer til ikke alle sammen at trippe på samme tid. Én af jer burde holde sig ædru til at passe på jer andre og tænke klart, hvis der bliver behov for det.
Jeg er uenig.
Trip-oplevelsen bliver dårligere, hvis der er nogen der er "ædru", og det kan også være ubehageligt at sidde alene tilbage og trippe, når alle de andre er blevet "normale" igen.
Jeg har flere gange oplevet at en af dem jeg trippede med eller jeg selv har fået det dårligt på den ene eller den anden måde, og alle gange har der været nogle af de andre trippere (flere gange mig selv) der er blevet ædru og klarttænkende og har klaret problemerne.
Jeg vil (desuden) råde jer til at undgå mennesker, da det kan være ubehageligt og hæmmende at skulle "opføre sig normalt" overfor folk der ikke tripper.
Jeg vil også råde jer til at have en "escape plan" så I hurtigt kan komme indenfor et sted, hvis nogen begynder at få det dårligt, hvis det regner eller sådan noget.
Husk at tage regntøj osv. med hvis vejret ikke er godt, og husk at tage lidt ekstra tøj med, så I kan tage af og på hvis I er udenfor det meste af dagen.
Jeg synes at stille, drømmende og afslappet musik er bedst at trippe til - ambient, downbeat, chillout, syre-rock, klassisk osv.. Jeg er IKKE til 4/4-stortromme når jeg tripper.
Jeg har flere gange hørt klassisk musik under trips, og det har alle gange var fantastisk og smukt.
Ellers er Shpongle en klassiker - deres musik er kraftigt inspireret af den psykedeliske oplevelse.
Carbon Based Lifeforms er også rigtig god og behagelig "psychedelic chillout".