Minimal skrev:
heaven skrev:
du har nok ret er bare lidt skeptisk fordi hva jeg ved af skulle methamfetamin være pisse farligt syntes bare man skal respektere det lige som man respektere heroin

med mindre man junker sig. jeg vil bare fra råde folk det stof der er andre som er meget mindre skadelige

Det er ikke andet end fordomme. Det er nok ikke mere end 2% farligere at tage en god streg methamf, end det er at tage 3 gode streger af almindelig amf i løbet af 20 timer. Det er meget sjældent stofferne i sig selv, den er gal med. Det handler langt mere om de personligheder og tilbøjeligheder, mennesker har. Alle hårdere stimulanser er vanedannende i en sådan grad, at de sagtens kan sidestilles. Methamf er måske særlig ond, fordi den både er helt oppe i maksimum af effekt og stimulering, men også virker i fandens lang tid. Men det er sådan set ikke meget værre end almindelig amf, efedrin eller ethyl-cathinone, hvis man kører den lige så længe. Man skal bare lukke af for information som "ketamin? hestebedøvelse! det er til dyr, I er sindssyge!", "GHB slår dig sgu da ihjel, jeg kender en...", "du bliver afhængig, første gang du prøver heroin" osv. Frygt og fordomme skal man bare til livs, de holder jo meget sjældent.
Præcis. Mange svage sjæle har det med at få en side af deres personlighed lokket til at blive ualmindeligt tiltrukket af hidsige stimulanter såsom methamfetamin. Medierne gør naturligvis hvad de er bedst til, og opblæser individers historier af sådanne tilfælde. Det kommer igen ned til viljestyrke og informering.
Smiling Faces skrev:
Har lige et hurtig spørgsmål eller rettere noget jeg skal have sat helt på plads i mit hovede.
Methamfetamin er det neurokemisk? Det mener jeg hvertfald jeg læste i en diskussion om mephedron, hvor meph blev sammenlignet med meth, fordi de begge har et methyl-molekyle? (er ikke sikker på det er sådan?).
Du tænker på neurotoksisk? Ja methamfetamin er neurotoksisk hvis det bliver
misbrugt, præcis som de fleste andre hårde stimulanter.
Smiling Faces skrev:
Og hvad med amfetamin - skal man ikke op i ret høje doser før det er neurokemisk som methamfetamin er?
Resist skrev:
Normalt amfetamin har de samme bivirkninger som methamfetamin, på længere sigt.