Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 23:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sænker brug af MDMA serotonin-niveau'et på længere sigt?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Både på kortere og længere sigt, ja...

Det er meget individuelt, men generelt vil jeg mene svaret er ja.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er dette ikke noget der kan genoprettes med en 5-HTP-kur?

In our memories
Brugeravatar

Jo, højst sandsynligt... prøv at *host* UTFSE! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
serotonin bliver dannet helt naturligt. det er dog nødvendigt at den essentielle aminosyre tryptofan er til stede. desuden er der et par andre faktore der kræves fx B6 og B3 vitamin samt folinsyre og magnesium til processen.

det er rigtig at 5-HTP(5-Hydroxy L-Tryptofan) er mere villig til at syntensisere til serotonin. ca. 70% af 5-HTP bliver til 5-HT mens kun ca. 3% bliver til 5-HT via tryptofan

dog har der været reporteret en del bivirkninger i forbindelse med 5-HTP. kig under det links jeg giver.

læge om 5-HTP + tilbagemeldinger

men hvor meget bruger du MDMA? der er altså ingen der endnu er døde af mangel på serotonin og de bliver, i min erfaring ihvertfald, kun et problem ved overdrevet forbrug.

btw. er der nogle der er stødt på noget om at MDMA sænker nervecellernes aksoners mulighed for afgivelse af serotonin? jeg har ikke kunne finde nogle beviser eller sandsynlighedsgørelse. men har altså hørt SSP ævle om det. men det virker da ulogisk. kender da mange der har brugt MDMA i _lang_ tid. og de bliver da stadig bukkket(omend trippet er ikke så spændende da de nu efterhånden kender det ud og ind)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
nu er jeg ik professor, men jeg mener ik at det sænker ens serotonin niveau. men snarer får serotoninen til at svinge mere op og ned, så dit humør svinger mere [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

/me deler bare min mening og konklusion [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: danmark
mdma udløser serotonin i store mængder og derfor tager det længere tid at bygge niveauet op igen.. det er derfor man har "the mandagsblues" efter en hård weekend.. så'n har jeg forstået det.. og efter noget tid kan man mærke at man ikke har så nemt ved at komme i godt humør mere.. så er det tid til pause.. syntes jeg.. nå.. chill!

Junior medlem

Yes, I´d say it certainly drops your serotonin-level. Regular use of MDMA can cause serious depression and your moods can vary irrationally. If you want to know about the mecanism how it works, check this up (quite long and complicated story for a person who hasn´t read chemistry or biology):
http://www.dancesafe.org/slideshow/index.html

Btw, I was quite shocked when I read this from www.pillreports.com (Denmark):

"Well... Dont know if its just me, but ive popped E about 2½ years, the pills dosent do it for me anymore, i mean, i feel nausea and a little cold, but thats it, despite how many i pop, dont know if any of you can relate to it, my conclusion is that my body has developed some kind of immune system ? Give me your thougts :-/"

Apparently this guy has been taking too much, and there isn´t much serotonin left in his brain. And he doesn´t seem to know much about the drug he´s taking, because he´s talking about "immune system". [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

12 pills in a year is a maximum for me, and I´m sure that´s actually too much...

Medlem

Geografisk sted: Århus
MDMA udløser en masiv udstrømning af serotonin til din hjerne. derfor nå trippet er ovre er den serotenin du skulle have haft i små mængder resten af ugen brugt. min erfaring er at der går et par dage hvor man er i dårligt humør.
og det må man jo tage med når man vil på "knalder"...

hvis man ikke kan klare nedturen...har man ikke fortjent opturen

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]