Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu ved jeg i forvejen, at diverse amfetaminer bliver brugt til folk med ADD og ADHD, så de bedre kan koncentrere sig og generelt bliver mere målbevidste. Derfor tænkte vil jeg spørge, om jeg med fordel ville kunne bruge 4-flouramfetamin til at skrive opgave? Altså opnå bedre koncentration mm.
Hvis det kan bruges, vil jeg gerne høre eventuelle erfaringer med fx andre amfetaminer brugt til dette formål.

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Modafinil er godt til den slags, er det for mig ihvertfald men kan godt være jeg har ADHD :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror "desværre" F-FA vil være for svært at koncentrere sig på :D. Jeg ikke selv prøvet lige netop 4-FA men har da prøvet at skrive opgave/faglige ting under påvirkning af forskellige stimulanser, og man mister ret nemt fokus og vil hellere sidde og nyde noget musik istedet f.eks. :)

Modafinil er også super godt til opgave IMO, meget mere "clean" følelse, og føles nærmest som en god nats søvn på pilleform.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
jeg vil fraråde dig at bruge stimulanser til din opgaveskrivning, du tænker mere klart uden. Sørg du hellere for at være udhvilet inden du sætter dig til at skrive, eller drik en kop kaffe eller to.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rush skrev:
Tror "desværre" F-FA vil være for svært at koncentrere sig på :D. Jeg ikke selv prøvet lige netop 4-FA men har da prøvet at skrive opgave/faglige ting under påvirkning af forskellige stimulanser, og man mister ret nemt fokus og vil hellere sidde og nyde noget musik istedet f.eks. :)

Modafinil er også super godt til opgave IMO, meget mere "clean" følelse, og føles nærmest som en god nats søvn på pilleform.

Nu havde jeg selvfølgelig i sinde at tage en mindre dosis end min normal sjov-og-ballade-dosis, som er på 120 mg. Så tænkte jeg en 30-40 mg. Ville det virkelig ikke fungere? Jeg har ellers snakket med at par stykker, som siger, at det helt klart ville være godt.

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Rush skrev:

Hvor meget tager du så når du skal skrive opgave? :-)
og hvad er egentlig den normale dosis??

Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Peakeye skrev:
Rush skrev:

Hvor meget tager du så når du skal skrive opgave? :-)
og hvad er egentlig den normale dosis??

en normal dosis er 100-200mg 1-2 gange dagligt, jeg er dog personlig svært påvirkelig af alle stoffer så jeg skal op på 400mg for at det kan mærkes. Det anbefales ikke at tage over 600mg dagligt

Medlem

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken type opgave du skal skrive, men for mit vedkommende er det helt stupidt at tage stimulanser for at "studere". Man bliver bestemt ikke klogere af det.

Selv koffein, kan for mig, hurtigt skabe en rastløshed der får koncentration til at blive sværre, end hvis jeg ikke havde taget noget. Som storken skriver, så er en god nats søvn og et bad om morgenen meget bedre.

Den bedste metode for mig, når jeg skal skrive større opgaver er som følger:
1. Gå tidligt i seng omkring kl 21-22.
2. Stå op kl 5-6
3. Spis morgenmad (Ingen tændt computer. Måske ser jeg Tv2news under maden, men TV'et slukkes straks jeg er færdig)
4. Tag et hurtigt bad.
5. Fyld en kande vand op og lav espresso
6. Og så igang med opgaven. Normalt arbejder jeg ikke mere end 6 timer om dagen. Mere burde ikke være nødvendigt.

Inkl. et par pauser, kaffe og frokost er jeg færdig omkring kl 14, tager måske en powernap og er ellers klar til en god eftermiddag og aften med alle mulige andre gøremål.

Perfekt. :-)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har heftig ADHD/ADD, og jeg har brugt 4-FA i perioder hvor jeg var løbet tør for Ritalin - med succes.

Om det virker for dig, skal jeg ikke kunne sige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken type opgave du skal skrive, men for mit vedkommende er det helt stupidt at tage stimulanser for at "studere". Man bliver bestemt ikke klogere af det.

Selv koffein, kan for mig, hurtigt skabe en rastløshed der får koncentration til at blive sværre, end hvis jeg ikke havde taget noget. Som storken skriver, så er en god nats søvn og et bad om morgenen meget bedre.

Jeg synes helt klart Modafinil - ikke en helt almindelig stimulans - er kanon at studere på. Man får et klart hoved, nærmest naturlig friskhed og kommer lettere igang med opgaver :)

Og ja, koffein er en skod stimulans, alt for mange bivirkninger, deriblandt rastløshed som du også siger.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ja, undskyld jeg lige hiver denne gamle traver op igen.

@dextrose, eller hvem som nu er vidende på området:

jeg har fået fat på noget 4-FA, og vil gerne teste det på en lav dosis med samme formål som trådstarter. spørgsmålet er nu om der er enighed om at 30-40 g er en fornuftig dose at lægge ud med? jeg tænker noget henad 10mg først(som sikkerhed) og redosering af 20-30 g henad T:1.

det er et af de RC's der har vagt min nysgerrighed tilstrækkeligt til at jeg tør forsøge. er lidt spændt på dens serotonerge effekt, som dog nok er mest udpræget i doser over 100mg, efter hvad jeg har læst (http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=9273). det er lige lovlig langtidsvirkende, vist nok pga. den 4-substituerede flourophenyl, der sidder på det kulstof som metaboliseringen normalt virker ind på.

på den anden side, hvis jeg har fattet denne pubmed abstract rigtigt, så tyder det på at virkningen ligger tæt op ad regulær amfetamin, og i mindre grad påvirker 5-HT som empatogenerne. af kommentarerne fra erfarne brugere, lader det til at den generelle opfattelse er, at stoffet ikke er rasende neurotoksisk. sandsynligvis på niveau med amfetamin eller MDMA. det tilrådes dog at holde dosis lav, hvilket jeg også har tænkt mig.

det virker iøvrigt til at være et meget rent produkt(99+ loves der). superfint krystalpulver. kridhvidt, helt ensartet og med en svag duft af citron.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
ja, undskyld jeg lige hiver denne gamle traver op igen.

@dextrose, eller hvem som nu er vidende på området:

jeg har fået fat på noget 4-FA, og vil gerne teste det på en lav dosis med samme formål som trådstarter. spørgsmålet er nu om der er enighed om at 30-40 g er en fornuftig dose at lægge ud med? jeg tænker noget henad 10mg først(som sikkerhed) og redosering af 20-30 g henad T:1.

Arh rolig nu.. En dose på 40 gram er vist liige i overkanten. :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ah, ja. :lol:

mg

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er nogle ret forsigtige doser, alt afhængig af hvor kraftig din ADD/ADHD er, vil jeg tro at 30-50 mg. oralt kan gøre det ud for en startdosis Ritalin...

Måske ligefrem skære det så groft at blot fordoble ens Ritalin-dosis?

Men jeg er ingen læge, og det her er ingen opfordring, så det hele foregår på eget ansvar, mester...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Dextrose skrev:
Det er nogle ret forsigtige doser, alt afhængig af hvor kraftig din ADD/ADHD er

Citat:
og vil gerne teste det på en lav dosis med samme formål som trådstarter.

Nu skulle det jo også være til opgaveskrivning, ikke fordi jeg skal komme og fluekneppe dit svar, synes bare ldet var lige groft nok at diagnosticere manden uden grundlag :lol:

Anyways, hvis det bare skal bruges til at læse og skrive opgave i LAAANG tid vil jeg foreslå, at du holder dig til din originale plan, men husk nu at lade det virke inden du redoserer :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

jeg prøvede 35 mg. forleden.

det skal lige siges som Ambient er inde på, at jeg altså ikke (såvidt vides) har ADD, hvilket måske også er grunden til at det ikke var nogen stor hjælp.

jeg indtog det(oralt) tidligt om morgenen for ikke at ligge vågen hele natten. efter 15 min. kunne jeg mærke en klarhed i hovedet, og følte mig lidt mere frisk. mine tanker føltes også meget luftige, og det føltes som om hårene stod op hele vejen fra nakken til toppen af hovedet. svag summen i kroppen. meget behageligt. jeg ville hellere bare ligge ned og nyde tilstanden fremfor arbejde. den euforiske virkning toppede ca. T:1t. jeg fornemmer at den serotonergiske virkning er klart mest fremtrædende frem til ca. T:2,5-3t hvor en mere neutral stimulation overtager. den stimulerende virkning er på ingen måde forstyrrende. i hviletilstand er pulsen den samme som normalt. virkningen holder sig i ca. 12 timer. min arbejdsiver var i hele perioden ikke større end normalt.

så ikke noget arbejdsnarko der, men bestemt ikke en dårlig oplevelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]