Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
Jeg har tænk mig at tage noget methylone her en af dagene.
og har tænk på om jeg kunne tage noget seroquel til at sove på.
er i behandlig med 75 mg seroquel hver dag og har en recept på noget truxal, ville det egne sig bedre?

er det en dårlig ide, tænker lidt på uppers + downers = no go?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du er i behandling af den ene eller anden art finder jeg det personligt ikke ret smart at begynde og lege med stoffer.
Slet ikke hvis en del af din behandling er med Truxal. Der er vel en grund til, du får det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Kender ikke noget til det du bliver medicineret for eller med, så det ville jeg undersøge først om det er noget der går sammen med methylon.

Derudover tror jeg slet ikke det er nødvendigt med noget at sove på, hvis bare du stopper med at indtage methylon et par timer før du skal sove. Personligt plejer jeg ikke at have problemer med at sove ovenpå en omgang methylon eller for den sags skyld mdma :)

Held og lykke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Xtreme skrev:
Personligt plejer jeg ikke at have problemer med at sove ovenpå en omgang methylon eller for den sags skyld mdma :)

Held og lykke.

Jeg har enorm store problemer med at sove på methylon, så det glæder ikke for alle det der med at man kan sove. Dog på MDMA er det intet problem for mig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
FlæmMing skrev:
Xtreme skrev:
Personligt plejer jeg ikke at have problemer med at sove ovenpå en omgang methylon eller for den sags skyld mdma :)

Held og lykke.

Jeg har enorm store problemer med at sove på methylon, så det glæder ikke for alle det der med at man kan sove. Dog på MDMA er det intet problem for mig.

Har du ikke også haft et ret heftigt forbrug, evt med nogle ret store doser? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fnughat: jeg har haft en psykose for ca. 1 år siden, og seroquelen er en forbyggende behandlig, ved godt det ikke er smart og har derfor også lagt hashen og
psykedelia på hylden for et godt stykke tid.
truxalen jeg har er beregnet som PM medicin hvis jeg skulle få angst anfald eller lignede, har dog ikke brugt det endnu.
tror selv at chancen for en methylon psykose er lavere,
hvis jeg får sovet og når det jo ikke er hverdagsting for mig.
derfor spørgsmålet.

Xtreme:
kan ikke rigtig finde ud af om dette betyder at det er en dårlig ide at tage det med methylon.
Citat:
Midlet skal anvendes med forsigtighed ved tidligere krampeanfald, ved sygdom i hjernen, ved dårligt fungerende lever samt ved hjerte- og kredsløbslidelser. Midlet må ikke bruges, hvis man samtidig bruger visse typer lægemidler, heriblandt visse midler mod HIV (proteasehæmmere), visse antibiotika (clarithromycin og erythromycin) samt visse midler mod svamp.
Bivirkningerne fra centralnervesystemet kan forstærkes ved samtidig brug af lithium.
Seroquel® kan nedsætte virkningen af levodopa (middel mod Parkinsons sygdom). Epilepsimidler (carbamazepin og phenytoin) nedsætter virkningen af Seroquel®.
Alkohol forstærker midlets sløvende virkning

Senest rettet af AKFisken 07 mar 2008 18:28, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Seroquel (eller enhver anden antidep-psyk-mood stabilizer) er ikke god med stoffer der væsentligt ændrer ens sindsstemning - det siger næsten sig selv..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

gravko: men ideen er jo også at bruge det til at sove på og ikke samtidig.
seroquel er en "mood stabilizer"men samtidig gør det en enormt træt og tror det ville virke elendigt mod depresion.
mit spørsmål går mest på om i tror det er en direkte farlig kombi.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det skinner lidt igennem hvad du gerne vil ha vi svarer dig. du har tydeligvis allerede besluttet dig, hvorfor så spørge?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gravko: Jeg ville gerne have svar på om det var en døds kombi.
jeg har selv prøvet seroquel på egen krop og methylone hver for sig.
så spørgsmålet gik på om det er en meget usund kombi for kroppen og/eller hjernen.
hvis det er det vil jeg selvfølig ikke tage det til at sove på.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

du ved jo godt at det ikke er en "døds kombi" - du dør sandsynligvis ikke af det. og der fik du dit svar.

gnavne gravkøer gir ingen mælk :x

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:D hehe tak for svaret.
men vil stadig gerne vide om der er nogen der har nogen ide om det er ekstra skadeligt, kan ikke rigtig forstå logikken i uppers + downers = no go.
hvis det ikke er?

Senest rettet af AKFisken 07 mar 2008 18:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

men selv hvis en sandsynlighed er 99,99999% så er der jo stadig 0,00001 tilbage. og sandsynligheder er netop det - modeller af virkeligheden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har taget methylonen nu og drukket lidt øl synes jeg har en del for meget energi, sidder i mega chill selskab har taget 50 mg nasalt 200mg oralt og 25mg nasalt igen.(ved god for høj dose dårlig HR)
har lyst til at danse så står og danser lidt, kan ikke rigtig sidde stille og trækker været meget dybt helle tiden, slapper mere af og bliver gladere af at stå og danse lidt. havde tidligere den fedestye eufori, hvor det var enormt rat at røre ved mig selv.
er meget oppe og køre så tænkte på og jeg ville komme i dårlig humør af at tage noget seroquel. vi gerne sove ca. kl 1 da jeg skal til førstehjælpkursus
i morgen kl: 9 om morgen (ved godt bør ikke have nogle planer dagen efter man tager narko).
føler ikke jdeg har det direktre dårligt.
mine ben er begynt at sitre lidt er ikke i panik men det iretere mig bare at
jeg iklke kan slappe af

Spørsmålet er så om jeg bare skal danse lidt videre og se om jeg så kan få det bedre?
og om jeg får det være af at tage noget seroquel inden jeg sover af at tage noget seroquel inden jeg sover?

unskyld for usamenhængig post og stave fejl men er pænt væk
hurtige svar tak.

Senest rettet af AKFisken 08 mar 2008 01:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

vil gerne sove ca. kl 1 da jeg skal til førstehjælpkursus
i morgen kl: 9

sorry for ot, men fucking hilarious.,

on topic: hvis du æder en seroquel er du sandsynligvis ik særlig frisk i morgen. læg dig i din seng - selvom du ikk ka sove - luk lyset og slap af, tænk på good times, og luk øjnene, og sov behageligt.

ps: vi kan godt li dig :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg er vant til at tage seroquel, så det går nok med at komme op, man kan altid være bagklog men det kan jeg jeo ikke rigtig bruge til noget, har lag mærke til dine indlæg og synes det ville være rigtig fedt hvis du kunne prøve at gi folk råd frem for at fortælle dem hvor dumme de er,
har skrevet at det ikke var en smart ting så folk ved at det nok ikke er noget de skal gøre i HR øjemed.
(ved godt jeg bad om hurtige svar) men har du nogesinde prøvet seroquel?
Citat:
Seroquel (eller enhver anden antidep-psyk-mood stabilizer) er ikke god med stoffer der væsentligt ændrer ens sindsstemning - det siger næsten sig selv..

Er meget intereseret i at vide hvorfor det siger sig selv har du noget kilder? (ja ja jeg er en fueknipper men er særiøs intereseret i hvorfor)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er nu ca. 20 min siden jeg tog ca. 50 mg seroquel det har lagt en demper på restløsheden og jeg kan bedre mærke eroforien bedre, dog svagt. jeg vil ikke anbefalde folk der ikke har erfaring med seroquel, til at bruge seroquel på denne måde.
update: ca. 45 min efter indtag min muskler slapper bedre af er stadig forholdsvis frisk + 15min træt
da det nemt kan resultere i enormt mange timers søvn og hvis man tage det i høje doser og holder sig vågen kan man besvime. oplevede en gang på ca. 75 mg hvor jeg sad og så så lidt fjernsyn, gik ud i køknet for at få noget mad og besvimede og slog hovet da jeg var i gang men at lave smøre en bolle.
jeg har fået srøre resepekt for methylone, første gang jeg tog det uderdoserede jeg ret meget hviket resulterede i aftenens udskæjelser.
jeg vil sig at man for at nå den fede fede eufori skal tage ca. 150 mg i en bombe og når man så kan mærke det begynder at virke tage ca. 10-35 mg.
vejer selv mellem 60-65kg kan godt være det her ikke er den mest giniale HR,
men jeg tror det er den mileste måde at opnå suset på, men er ikke ekspert er 2. gang bruger.

når men så til spørgsmålet jeg stadig meget gerne vil havde mere at vide om.

hvorfor er uppers + downers = no go?
og hvorfor som grako siger
Citat:

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har prøvet seroquel et par gange til at slå en en amfetamin-tur i gulvet, fordi jeg skulle tidligt op - og det virkede helt fint. jeg drak et par øl, og spiste en halv seroquel (150mg - halvdelen af en 300mg tablet), og faldt pladask om, en ½ time senere. jeg vågnede 8 timer senere, og var rimelig frisk.
seroqoel (virksomt stof Quetiapin) er en D2 blokker, og blokerer derfor en Dopamin underreceptor. Dette gør det til et meget virksomt stof til at quinse en amfetamintur, og til at hindre psykoser...
da Mehtylone primært virker på Serotonin, vil det være begrænset hvor meget af Methylone-effekten du får basket i jorden, men hvad betyder det egentlig, hvis bare du falder i søvn?

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle faregrupper ved at bruge seroguqel, til at falde ned på, især hvis du i forvejen er i behandling med det.

Ellers ville jeg spise et par Truxaler, og evt. en betablokker(propanolol). de virker også godt, især med et par øl indblandet.

et syndrome du bør være obmærksom på, er
Malignt neuroleptikasyndrom. som forekommer sjældnere end 1 af 10.000 brugere. dette syndrom vil nok være ekstra uheldigt i forbindelse med metylone...

http://www.irf.dk/dk/publikationer/rati ... ika_02.htm
"Malignt neuroleptikasyndrom
Malignt neuroleptikasyndrom (MNS) er en sjælden, men alvorlig bivirkning, som kan forekomme ved behandling med alle antipsykotika. Hvis der ikke gribes ind i tide, vil MNS i ca. 20% af tilfældene ende letalt eller med irreversible neurologiske defekter. Syndromet viser sig ved: EPS (parkinsonisme), autonome forstyrrelser (forhøjet temperatur og puls, labilt blodtryk og svedtendens) samt opmærksomhedsforstyrrelser. Der er ofte forhøjet kreatininkinase. Symptomerne ved clozapin er mere ukarakteristiske. Antipsykotika seponeres omgående, og patienten overflyttes til intensivt afsnit med henblik på symptomatisk behandling. Behandling med dopaminagonister og/eller muskelrelaksantia kan forsøges."
.

Senest rettet af TATP 09 mar 2008 15:40, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Svaret på dit spørgsmål med upper + downer = no-go, er flere mulige uønskede effekter:
Det klassiske eksempel med alkohol og amfetamin. Man drikker nogle øl, bliver halvfuld, og taget så en god bunke amfetamin, for st blive frisk. Dette er også en meget behagelig fornemmelse, men det farlige kommer ind, der hvor man ikke længere kan mærke hvor meget alkohol man egentlig har i kroppen, og man bæller en flaske vodka. Når amfetaminen så holder op med at virke (hvis man er løbet tør, eller stopper med at tage det, fordi man vil sove), bliver man patte stiv - har selv præsteret at køre på knallert 2 gange hvor dette indtraf - og det er MEGET uheldig - sindsygt farligt.
hvis man færdes ude, eller hjemme, bliver man hurtigt til fare for sig selv.
Eller man ricikerer simpelhen at dø, grundet den høje promille, når stimulationen ophører.

problematikken er generelt, at det ene stof holder det andet i arve, indtil virkningen af det ene ophører, og så gælder det om ikke at have taget for meget af det andet.

man kan også opleve at advarsels-signaler, simpelhen dare dæmpes af det andet stof, og man derfor ikke ligger mærke til kropslige overbelastninger.

Måske er der meget mere til dette enme (please tell here) - men det er hvad jeg umiddelbart kender til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så der er ingen fare ved at tage en downer til at flade i søvn på,
jo mindre, man kommer til at tage for meget da man ikke kan mærke virkningen pga. den stimulans man i forvejen er på.
synes nu godt jeg kunne mærke seroquelen, men kan godt følge dig med bajerne.
edit: er grunden til at truxal skulle virke bedre mod methylone at det blokere serotonin lergeret?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]