Chiller-Dog skrev:
Jeg undrede mig meget over at nedturen først kom et par dage efter da jeg personligt aldrig har prøvet eller hørt andre blive udsat for det. Måske har en af jer en fornuftig forklaring?
Anekdotalt findes der et udtryk, der kaldes "Tuesdays Bluesdays", og udtrykket er brugt specifikt i forbindelse med MDMA. Altså forstået på den måde, at der er en tendens til at et weekendforbrug især manifesterer diverse nedture helt henne på tirsdagen.
Denne type forsinkelse er ikke helt ukendt fra f.eks. stoffet alkohol, hvor de virkelig alvorlige abstinenser først manifesterer sig omkring 48-72 timer efter at drikkeriet er ophørt (jeg taler om tunge alkoholikere her).
Det er næppe helt det samme, der sker ved MDMA, men der kan altså sagtens være en tidsforskydelse. Billedlig talt ligner det lidt det, at man tager stoffet, kvæster sine receptorer en kende, herefter suger kroppen/hjernen lidt på reserverne, men løber så i enkelte tilfælde tør for penge på kontoen nogle dage senere, og så oplever nogle nedtur.
4 dages indtagelse af MDMA er nok en rimelig sikker måde at få tømt kontoen på

Ikke mindst forstyrrer MDMA jo også nattesøvnen, og har man kørt i 4 dage, så begynder andre kropslige behov som manglen på søvn også at sætte sit præg på det mentale landskab.