Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Hey psy.
Her i vinterferien havde min ven et lidt kraftigt forbrug af de små runde. Han påstår han indtog 3 ecstasy piller første aften, 4 ecstasy piller næste aften. Han tog 200mg 5htp før og efter hver gang. Han følte sig ikke nedtrykt. Den 4 dag spiste han så 2 ecstasy piller men indtog ingen 5htp denne gang. 3-4 dage efter denne aften ligger han sig til at sove og har det fint oven i hovedet. Efter 1 time eller 2 vågner han og har det underligt. Sagde noget med at han ikke kunne finde en god grund for at skiguides'ne havde en god tur og han derfor ikke kunne falde i søvn. Han får det psykisk underligt og er meget nedtrykt. Fortæller han tog 200mg 5htp og drak et par øl for endelig at kunne falde i søvn. De næste par dage var der vidst ikke det store.

Jeg undrede mig meget over at nedturen først kom et par dage efter da jeg personligt aldrig har prøvet eller hørt andre blive udsat for det. Måske har en af jer en fornuftig forklaring?

mvh chiller-dog

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Kunne det være, at det var fordi han ikke tænkte over HR, overhovedet?
Godt nok indtog han 5-htp, men at tage ecstacy piller (formoder jeg det var) over flere dage i træk er sgu ikke ret smart.

Grunden til, at hans nedtur først kom et par dage efter, kan være at han indtog 5-htp den aften, han ikke kunne falde i søvn.

Set med HR briller, er det ret dumt at tage MDMA (og hvad der ellers har været i pillerne) flere dage i træk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Flere dages indtag af MDMA giver for det meste en eller anden form for psykisk nedtur.
Det er i hvert fald min erfaring.
Lad være med at tage det flere dage i træk, for man har det altid af lort bagefter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
passion skrev:
Flere dages indtag af MDMA giver for det meste en eller anden form for psykisk nedtur.
Det er i hvert fald min erfaring.
Lad være med at tage det flere dage i træk, for man har det altid af lort bagefter.

Og hvis man fortsætter stilen, så ender det med man kun har det godt, hvis man er på mdma\tilsætningsnarko.

Man skal ikke benægte man har neder på, man skal acceptere det og føle nedturen fuldt ud, lidt ligesom med et badtrip. Det er jo bare ens egen kemikalier der fucker rundt med en.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chiller-Dog skrev:
Jeg undrede mig meget over at nedturen først kom et par dage efter da jeg personligt aldrig har prøvet eller hørt andre blive udsat for det. Måske har en af jer en fornuftig forklaring?

Anekdotalt findes der et udtryk, der kaldes "Tuesdays Bluesdays", og udtrykket er brugt specifikt i forbindelse med MDMA. Altså forstået på den måde, at der er en tendens til at et weekendforbrug især manifesterer diverse nedture helt henne på tirsdagen.

Denne type forsinkelse er ikke helt ukendt fra f.eks. stoffet alkohol, hvor de virkelig alvorlige abstinenser først manifesterer sig omkring 48-72 timer efter at drikkeriet er ophørt (jeg taler om tunge alkoholikere her).

Det er næppe helt det samme, der sker ved MDMA, men der kan altså sagtens være en tidsforskydelse. Billedlig talt ligner det lidt det, at man tager stoffet, kvæster sine receptorer en kende, herefter suger kroppen/hjernen lidt på reserverne, men løber så i enkelte tilfælde tør for penge på kontoen nogle dage senere, og så oplever nogle nedtur.

4 dages indtagelse af MDMA er nok en rimelig sikker måde at få tømt kontoen på ;)

Ikke mindst forstyrrer MDMA jo også nattesøvnen, og har man kørt i 4 dage, så begynder andre kropslige behov som manglen på søvn også at sætte sit præg på det mentale landskab.

Titel:
Medlem

Personligt kunne min nedtur vare helt op til 4 dage efter, og det var efter en nat på MDMA. Så ham din ven er vist ude i noget helt selvforskyldt :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Havde jeg en uforsvalig lørdag ville nedturen også først komme om mandagen.

Mdma er desuden ret usundt at indtage oftere end hver anden måned, og kan have seriøse konsekvenser.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Som de andre har sagt er det helt normalt, har selv prøvet det flere gange, altså at min nedtur først rigtig er kommet efter et par dage.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeah det er vist meget normalt - og farligt, for hvis ikke man er bekent med det, tror man måske (når man er "ok" på 2. dagen) at der "ingen tømmer-mænd er", og går så (mere) amok...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Schizophreniak skrev:
Man skal ikke benægte man har neder på, man skal acceptere det og føle nedturen fuldt ud, lidt ligesom med et badtrip. Det er jo bare ens egen kemikalier der fucker rundt med en.

Der kan jeg nu ikke være helt enig. Hvis du føler dig grå og nederen, fordi din hjernekemi ser ud ad helvede til, så er det helt unødvendige tanker, du gør dig... Du ser sort på ting, som du ikke har nogen grund til at se sort på, tænker negativt om ting, som du normalt ikke tænker negativt om. Hvis du kan undgå dét, så gør det. Hvis det sker, at jeg bliver sortseer efter en hård omgang, så bruger jeg alt muligt for at fjerne/dæmpe det, så længe det ikke går ind og skader mere, fx kan ketamin, GHB, alkohol, benzoer og hash være behjælpelige (hver for sig!) - samt 5-HTP, vitaminer, mad og søvn, selvfølgelig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Vil nu ikke råde folk til at lamme deres nedture med diverse downere. Men jeg bryder mig så generelt heller ikke om idéen i, at tage stoffer for at overskue sit dårlige humør. Det er ofte en løsning der kan gøre det hele lidt værre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
* De første 24 timer efter man har taget mdma, har man stadigvæk eftervirkninger fra stoffet, og serotoin niveaet er stadigvæk over, ens normale nivea. Først herefter begynder ens serotoin niveau at falde ned under ens normale niveau, og nedturen begynder at vise sig. Derfor at mandage og tirsdage er extra nederen efter en weekend med mdma.

*Findes osse i en lang og mere korrekt version.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]