Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Her for nogle uger siden havde jeg taget dolol nogle dage i træk.

Startede på 300 mg, men da jeg har taget det en del før i tiden, øgede jeg næste dag op til 500 mg, og det var også fedt nok.

Men dagen efter øgede jeg dosis til 700 mg og indtog det hele på én gang (de andre gange redoserede jeg, ved at sniffe lidt).

Der gik nogle timer, og jeg blev virkelig, VIRKELIG revet rundt, og blev først rigtig skræmt da jeg opdagede at jeg hele tiden glemte at trække vejret :S

Jeg vidste at dolol var et morfinpræparat, og at ved overdosis morfin/heroin lammes vejrtrækningen - og man dør.

Resten af natten brugte jeg så på at ligge og gøre alt for at holde mig vågen, mens jeg holdte en hånd for næsen og mund, så jeg kunne mærke, at jeg trak vejret. Hvis jeg ikke selv "sørgede" for det, trak jeg ikke vejret. Det var meget ubehageligt.

Jeg gik på nettet og fandt til min store lettelse ud af, at LD-50 dosen var 300-350 mg/kg (i hvert fald på mus), men jeg holdte mig vågen for en sikkerhedsskyld, hvis jeg nu også skulle kaste op, og undgå at blive kvalt i mit eget opkast, Jimi Hendrix-style :twisted:

Mit spørgsmål er så, om det er muligt at dø at dolol, selvom man tager langt fra LD?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

LD1 er måske meget meget lav, og du er måske blandt den ene procent; tænk over det.
ps så langt fra er du nu heller ikke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Når du engang har fået sovet ud og har det godt igen

Hvordan har du det så?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det lyder nu mere som om at du blot har kørt dig selv op, og at der intet var galt med din vejtrækning. De fleste holder automatisk vejret når de prøver at lytte efter.

Hvor meget dolol der skal til før det bliver farligt, er svært at sige. Typisk opstår de farlige situationer med opiater, når man blander med alkohol eller noget andet der virker på en af GABA receptorene.

LD50 kan man ikke bruge til så meget i forhold til hvad et meneske kan tåle. At en rotte dør af 350mg /kg betyder ikke at et meneske kan holde til så meget. Gnævere kan holde til en del. En kanin skal fx. næsten have samme dose som en schaefer hund, når den skal aflives.

At finde LD50 af et stof på menesker, kræver en del kixeklappere....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig kan du da dø af dolol selvom du ikke indtager LD50!!! (Og det gælder generelt mange stoffer) LD50 er det punkt hvorpå 50% af rotterne er døde af pågældende dose, og derfor kan du ikke bare regne med at overleve med LD50 - Som det viser sig her er der også andre ting i spil.. Det kan være din krop er særlig modtagelig overfor stoffet, eller måske en lav kropsvægt hjælper med til at ophæve dosis?

Det er måske også vigtigt - på den anden side - at du måske bare følte at du ikke trak vejret af dig selv, men at du ville have gjort det hvis du mistede bevidstheden..

Som du selv skriver hæmmet stoffer dolol din vejrtrækning, så pas for pokker på med at dosere som du gør der! Der er stor forskel på at tage 500mg med redoseringer og at tage 700mg på én gang..

Håber du har det bedre nu og passer bedre på i fremtiden :wink:

Titel:
Medlem

Jeg har taget 1050 mg tramadol (dolol) i 2 mundfulde med en 30-35 mins mellemrum (har taget dem rigtig meget så der skulle sgu noget til :?) og jeg fik det først rigtig godt.. også lidt efter fik jeg det rigtig skidt og skulle brække mig og derefter havde jeg det sån et sted mellem godt og dårligt var lidt skræmt over jeg ligepludslig skulle brække mig og få det mega dårligt men kan man også tænke sig til når man tager så meget (STUPID ME).. jeg har været godt igang med tramadol og jeg er så stoppet med det nu da jeg fik nogle virkelig smadret bivirkninger på et tidspunkt da jeg ikke havde flere..

Begyndte at se ting i øjenkrogene og var somom der var en der stak nåle i min hud nogengange imens det brændte sån.. depression og en lille smule spasmer i arme og ben..

Er bare et råd til folk som vil ta det .. ikk ta for meget og ikk ta det for tit.. tolerancen hos mig opstår forholdsvis hurtigt.. hvis jeg starter med en så skal jeg have 2-3 før jeg kan mærke det samme.. Jeg mener også at man kan få nogle ret ubehagelige og voldsomme spasmer som kan være farlige.. Er dog ikke sikker.. så pas på jer selv ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Det lyder nu mere som om at du blot har kørt dig selv op, og at der intet var galt med din vejtrækning. De fleste holder automatisk vejret når de prøver at lytte efter.

Jeg vil gerne sige at jeg altså har oplevet det samme efter en operation, hvor jeg også var dopet godt på fuld narkose. Der blev iltmætningen i mit blod godt nok overvåget, af samme årsag, for jeg glemte sgu hele tiden at trække vejret. Og jeg lå ikke og lyttede, lå snarere og halvsov.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg mener, at folk inde på Bluelight anbefaler konservativ dosering, når det kommer til Dolol. I det hele taget er det nok sikrere bare at holde sig fra det skod opioid.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En ting der er vigtig i denne sammenhæng er at man ikke kan regne med at LD50 for mennesker er den samme som for rotter! Dyr og mennesker har forskellig fysiologi, og derfor reagerer de ofte forskelligt på stoffer. Med andre ord kan det være farligt at dosere efter hvad der måske ville være en passende dosis for en rotte, da det nemt kan tænkes at være livsfarligt for et menneske.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det bedste at gøre, når du får de problemer med vejrtrækninge er bare at slappe af og ikke tænke på det. Det er selvfølgelig svært. Når jeg er normal (ikke påvirket af noget) og tænker på min vejrtrækning, føler jeg også, at jeg får problemer med at trække vejret. Det har jeg faktisk nu. :P Der var faktisk en periode, hvor jeg ofte tænkte på det, og det er sgu lidt ubehagligt i længden. Så prøv bare at slappe af og ikke tænk på det, selvom det kan være meget svært.
Jeg har også selv taget 700 mg et par gange uden nogen tolerance. Fik heldigvis ikke nogen problemer, men jeg fandt hurtigt ud af, at virkningen ikke er stærkere, end da jeg tog 350 mg. Som du nok ved, forekommet tolerance meget hurigt på opioider, så det er selvfølgelig derfor, at du skulle op i højere doser så hurtigt.

Titel:
Medlem

Gæst skrev:
Det bedste at gøre, når du får de problemer med vejrtrækninge er bare at slappe af og ikke tænke på det. Det er selvfølgelig svært. Når jeg er normal (ikke påvirket af noget) og tænker på min vejrtrækning, føler jeg også, at jeg får problemer med at trække vejret. Det har jeg faktisk nu. :P Der var faktisk en periode, hvor jeg ofte tænkte på det, og det er sgu lidt ubehagligt i længden. Så prøv bare at slappe af og ikke tænk på det, selvom det kan være meget svært.
Jeg har også selv taget 700 mg et par gange uden nogen tolerance. Fik heldigvis ikke nogen problemer, men jeg fandt hurtigt ud af, at virkningen ikke er stærkere, end da jeg tog 350 mg. Som du nok ved, forekommet tolerance meget hurigt på opioider, så det er selvfølgelig derfor, at du skulle op i højere doser så hurtigt.

Vil jeg give dig ret i.. virkningen på mig er nemlig heller ikke meget anderledes på 700 end på 350 feks..

Men bare lad vær med at ta det for tit .. så behøver man heller ikke ta mere end de 100-150 ;) (råd til alle)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]