Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Methylon
Junior medlem

er det en dumt at tage methylon når man har været på E sidste weekend.. ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kort svar: Ja!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ikke specielt. Det er bedre, end at du tager E igen... men selvfølgelig er det bedst at vente længere tid, da din krop ikke er helt tilbage til baseline endnu.

Titel: .
Junior medlem

oki doki..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Minimal skrev:
Ikke specielt. Det er bedre, end at du tager E igen... men selvfølgelig er det bedst at vente længere tid, da din krop ikke er helt tilbage til baseline endnu.

jeg bliver lige nødt til at fluekneppe dig for den og påstå der intet belæg er for markerede udsagn.

Ellers synes jeg det er et godt svar.

Vent helst i 2måneder. Det er der man som udgangspukt siger du er helt sikker.

Senest rettet af MaroK 16 nov 2007 15:33, rettet i alt 1 gang.

Titel: .
Junior medlem

hva ville i sige var bedst mellem methylon og amf .. det må være amf ikk ? når man står i den situration som mig..

Senest rettet af Gancu 16 nov 2007 15:37, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: .
Medlem

Gancu skrev:
hva ville i sige var bedst mellem methylon og amf .. det må være amf ikk ?

Bestemt ikke! Efter min smag i hvert fald...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

MaroK - Du har da ret, men eftersom methylon kun brænder 1/3 mængde af serotonin af i forhold til MDMA, taler alle odds for, at det vil være mindre skadeligt end endnu en tur på MDMA. :)

Om det er bedre at tage amf end methylon, det kan jeg i hvert fald ikke svare på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var også mest for at folk ikke begynder at tage methylon som øko erstatning i den tro det er mindre skadeligt. men så blev jeg klogere(1/3 serotonin) og lærte at se igen :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Selvfølgelig, det skal vi også have på plads.

I mine øjne er methylon i samme boldgade som MDMA og amfetamin og giver nogenlunde samme bivirkninger, selvom de måske kan føles en smule mindre på methylon. Forstå mig ret, bivirkningerne er måske reelt mindre på methylon, men jeg tror, at mange ikke opfatter methylon som "rigtig narko", og det holder ikke helt.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg ville umiddelbart også klart mene du burde vente længere, det med narko hver weekend holder ikke selv om det kan være fristende og for nogle virker fint.

Jeg har intet belæg for denne udtalelse andet end egen erfaring, men vil bestemt mene at Methylon er mindre skadeligt end Amfetamin hvis endelig det skal være. Og betydeligt mindre vanedanende ? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Gider i ikke godt være sikker på at det i poster er rigtigt, INDEN i poster det? Det ville være rigtig rart så folk ikke skal sidde og læse forkert information på psychedelia.

Minimal du skriver at methylon kun "brænder" 1/3 af det serotonin som MDMA gør. Det er ikke helt rigtigt.

Citat:
In vitro, methylone is threefold less potent than MDMA at inhibiting platelet serotonin accumulation and as potent as MDMA in its inhibiting effects on the dopamine and noradrenaline transporters.[3][4][5]"

Men det er pr. vægtenhed, og du skal tænke på at folk æder væsentligt større doser af methylon end MDMA og redoserer mere.

Winta jeg synes ikke du skal udtale dig om methylons skadelighed i forhold til andre stoffer uden at kunne bakke det op med fakta.

Titel:
Methylon Connoisseur

jim fear skrev:
Winta jeg synes ikke du skal udtale dig om methylons skadelighed i forhold til andre stoffer uden at kunne bakke det op med fakta.

Så længe der ikke er andet end personlig erfaring at bygge på så kan jeg ikke se problemet, kom med noget viden der kan bruges til mere?

Kan ikke forstå i har så travlt med at sige at man ikke må komme med personlig erfaring så snart det drejer sig om et stof der ikke er lavet meget research i, det er synd, at boardet ikke kan hjælpe nye fordi i er så bange for at andres personlige erfaringer er forkerte.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så fik vi lige de sidste detaljer på plads. Tak for det. Men om det er 1/3 eller 1/2 taget i betragtning af, at man tager meget mere methylon, så må man stadig gå ud fra, at methylon er "bedre" at tage end MDMA i dét henseende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vælger nu at lade helt være med at gøre forskel når det gælder forsigtighed. Og siger methylon gælder for mdma, men også anderledes speed-effekt på efterklangen. Men det er bare hvad jeg gør..

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Minimal skrev:
Så fik vi lige de sidste detaljer på plads. Tak for det. Men om det er 1/3 eller 1/2 taget i betragtning af, at man tager meget mere methylon, så må man stadig gå ud fra, at methylon er "bedre" at tage end MDMA i dét henseende.

Nej, det kan man ikke være sikkert på!

Langtidsvirkningen af methylon er der på ingen måde blevet forsket i endnu og man kan ikke på nogen måde fastslå at det er sikrere end MDMA.
Hvad hvis det fx. påvirker mindre mængder serotonin end MDMA, men til gengæld dræber mange gange så meget på langt sigt?
Det er der ingen der ved noget om endnu, så lad være med at udråbe det til er wonder-drug, selvom det ser spændene ud.

Mvh Jonas!

Titel:
Methylon Connoisseur

FarmerFyr skrev:
Minimal skrev:

Nej, det kan man ikke være sikkert på!

Langtidsvirkningen af methylon er der på ingen måde blevet forsket i endnu og man kan ikke på nogen måde fastslå at det er sikrere end MDMA.
Hvad hvis det fx. påvirker mindre mængder serotonin end MDMA, men til gengæld dræber mange gange så meget på langt sigt?
Det er der ingen der ved noget om endnu, så lad være med at udråbe det til er wonder-drug, selvom det ser spændene ud.

Mvh Jonas!

Hvor lang tid snakker du om når vi snakker lang sigt :)?

Ved godt 2 år ikke er lang tid på det her punkt, men kender til flere der har taget Methylon meget voldsomt (igennem snit 2-3 gange om måneden) i en 2 årig periode, uden at virke videre skadet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har aldrig skrevet, at man kunne være sikker... og jeg skrev "i dét henseende", altså kun på det område af, hvor meget serotonin der bliver brændt af.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Minimal skrev:

Jeg kan ikke se nogen fornuftig grund til at antage det. Det citat jeg postede er fra Wikipedia og de snakker kun om hæmning af serotonin genoptaget (hvis jeg har forstået det rigtigt) og ikke om serotoninudløsningen i synapsen, hvilket også er en væsentlig del af stoffernes virkningsmekanisme. Desuden skriver de jo at det virker ligeså hæmmende som MDMA på dopamin/noradrenalin, hvilket jo så vil blive mere belastet ved methylonbrug end MDMA (da man bruger højere doser methylon). Jeg tror simpelthen det er for tidligt at sige noget om methylons skadevirkninger, der er ikke forsket nok i det.

Winta > Selvfølgelig kan vi bruge dine personlige erfaringer, problemet er når der bliver lagt mere til end blot det. Din personlige erfaring er vel at du ikke føler at du har taget skade af at bruge methylon. At man tager mere skade af amfetamin er ikke en personlig erfaring men en antagelse. Der er ingen her på boardet der ikke synes du skal dele dine personlige erfaringer med os, vi er bare ikke interesserede i forhastede og forkerte konklusioner, hvilket der har været alt for mange af på det sidste.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Gode pointer, du fremhæver... Jeg havde ikke taget højde for, at man tager større doser methylon. Det ændrer alligevel en del.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]