Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 14:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har fundet nogle diazepamer.. de er fra 98 hehe .. jeg har spurgt om dette spørgsmål en gang mht til nobliganer som var 2002 .. men ville bare høre om det decideret er farligt at ta dem her helt tilbage fra 98 ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Ring og spørg en læge eller et apotek de må vide det med sikkerhed.. Og det kan du jo gøre helt anonymt hvis det skal være... Men kan nu ikke forstille mig at der sker noget ved at tage dem.. Og vil da lige tilføje at havde jeg fundet dem havde jeg nok bare prøvet en og se hvad der sker...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Står der ikke en udløbsdato på pakken?

-har før spist medicin der var for gammelt - det virkede fint...

OT: Render du og raider dødsboer eller hva :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
jeg fik engang en lommefuld, der havde overskredet sidste anvendelses dato med omkring 5 år, såvidt jeg kunne bedømme var der ingen effekt forringelse og der var ingen extraordinære bivirkninger.

Mvh. JSL.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er ikke farligt... det eneste du kan komme ud for er, at de ikke virker lige så kraftigt.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Treasure skrev:
Det er ikke farligt... det eneste du kan komme ud for er, at de ikke virker lige så kraftigt.

Er det noget du ved med sikkerhed?

Selv ville jeg tro det samme, men er hverken læge eller eksperter i medicin så ved det ikke, men gør du med sikkerhed?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Altså, det kunne da godt tænkes at visse stoffer, nedbrydes til en anderledes og direkte giftig forbindelse efter et stykke tid i sårbare omgivelser...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Grunden til at det frarådes at indtage medicin hvor udløbsdatoen er overskredet er at det kan virke dårligere end nyt medicin. Ikke så smart hvis man er hjertepatient at æde medicin der ikke virker ordentligt

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Såvidt jeg erindrer er diazepam ekstremt stabilt, dvs. at det stortset ikke taber virkning selv over en længere årrække.

Mine kilder? Mener at en af de mere erfarende medlemmer skrev det engang...

Titel:
Medlem

Ja jeg er raider til dagligt og jeg bor ikke ret langt fra shady sands hvor vi tit raider engang imellem.. det sgu cool nok..

Kan ikke se udløbsdatoen pga det der sidder udenpå glasbøtten er så gammelt at det er brunt og ikke til at læse.. man kan lige ane Diazepam 5mg fra 05 98

Vil sige tak for svarene og det gør mig lidt mere sikker i at ta en af dem :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Normalt er der grænser for hvor lang tid medicin skal kunne holde sig - det man kalder "shelf-life", som er defineret som den tid det tager før 5% af det aktive indholdsstof bliver nedbrudt. For opløsninger og suspensioner/emulsioner er den generelt kortere end for tabletter.

Diazepam undergår sur hydrolyse, men i tørform burde der ikke være nogen risici, hvis det er blevet opbevaret tørt. De forskellige indholdsstoffer som magnesiumstearat + talcum (glittemiddel), lactosemonohydrat (fyldemiddel) og kartoffelstivelse (sprængemiddel) burde ikke have nogen effekt på holdbarheden.

Titel:
Medlem

Der er ingen problemer ved Diazepam, som er for gamle. Generelt ved medicin, så er aftager de ikke i styrke, hvis de har opbevaret korrekt. F.eks. i et pilleglas, ved stuetemperatur og ikke mindst i et mørkt rum som et skab eller lign.

Men bliver de først påvirket af fugtighed, så er de stærkt forringet - det gælder også hvis det er indenfor holdbarhedsdatoen.

KennethK

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]