Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 11:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

er der nogen bivirkninger ved 5-htp?? :)

mener jeg læste et sted at der ikke rigtig var nogen der vidste det men kan ikke huske om det kun var ved jævlig forbrug :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/5-htp

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
Jeg har personligt selv haft de bivirkninger, at jeg får kvalme og opkast af at bruge det. så det er ret træls for mit vedkommende

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Har også oplevet kvalme, og en generel ubehag i kroppen ved brug af 5-htp. Samtidig synes jeg også at den påståede gavnlige effekt af 5-htp var tvivlsom. Det kan godt være den var der, men jeg kunne ik umiddelbart mærke noget boost, eller formindsket nedtur dagene efter.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
jeg er begyndt at tage 100mg om dagen da mit humør generelt er meget nede..
det eneste jeg sys er meget underligt er drømmene ! jeg drømmer som aldrig før efter jeg er begyndt på dette.. ved at der også er andre der har det sådan.
vil sådan set kalde dette en bivirkning.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hva med tryptophan istædet for 5-Htp ? Ville det ikk' være lige så godt som 5-Htp ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
psytaihai skrev:
jeg er begyndt at tage 100mg om dagen da mit humør generelt er meget nede..
det eneste jeg sys er meget underligt er drømmene ! jeg drømmer som aldrig før efter jeg er begyndt på dette.. ved at der også er andre der har det sådan.
vil sådan set kalde dette en bivirkning.

Oplever noget der minder om, hvis jeg tager doser over 100mg inden jeg skal sove.

Det er som om man ikke falder helt i søvn. men føler at man er vågen samtidig med at man ikke kan bevæge sig. Også kaldt noget alla Sleep paralyze. De første par gange jeg oplevede dette blev jeg ret skræmt, men er efterhånden blevet vandt til denne bivirkning, bliver dog stadigvæk iriteret når jeg "vågner op" og konstatere at jeg ikke kan bevæge mig, hvorefter der går et par minutter før jeg vågner rigtigt op.

Som Flæmming osse har beskrevet her på boardet, sker det osse at jeg nogen gange bliver "underlig" efter indtagelse af 5-htp. Det er selvfølgelig en ret dårlig forklaring jeg kommer med der, men jeg ved ikke hvordan det ellers skulle forklares, man bliver bare underlig.

Selvom jeg oplever disse bivirkninger, indtager jeg stadigvæk 5-htp før og efter en mdma eller en methylon tur. Uden 5-htp er jeg nede i et sort hul, i op til en uge efter jeg har taget mdma eller methylon. Indtager jeg 5-htp, kan denne nedtur reduceres til en dag. Så den positive effekt af 5-htp opvejer de negative virkninger.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
jeg har det på samme måde har dog ikk oplevet det med at ligge i sin seng og ikke kunne bevæge sig men jeg sover mere urolig. og ejg drømmer og meget mere som sagt. selvom jeg indtager 5htp ved en 10tiden om formiddagen kommer drømmene alligevel om natten..

jeg sys også det giver humøret et enormt boost i den gode retning. jeg har altid været lidt af en pessimist, men det er jeg sådan set ikk rigtig mere. jeg har fået markant lettere ved at trække på skuldrene og så nå ja, hva så det er egentlig ikk særlig slemt.

/sry for lidt OT

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har taget 100mg 5-HTP hver dag inden sengetid i et par måneder uden problemer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
De gange jeg har spist 5-HTP har jeg spist det om morgenen. Når mørket falder på, føler jeg mig overvåget. Lette rastløs, giver mig nogle sære drømme, og tanker.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Har taget 5-HTP i en uge nu, 200 mg hver aften 1 time inden jeg skal puttes. Syntes det har en del bivirkninger så som let hovedpine, følelsen af et stort hoved samt en dårlig søvn, vekslende appetit, men okay det kan også være den forkølelse jeg også har pt.. Så vil vente et par uger med at sige mere om det.. Til gengæld har det allerede nu hjulpet på humøret (hvilket også kunne være det gode vejr i går og en hel dag i fælledparken i solen)

Er der nogen som ved om man må blande 5-HTP med en gang MAO inhibitor fra Ayahuasca ?? har nemlig overvejet en gang faste og aya på fredag med en god ven og veninde.? men havde i tilfældet tænkt mig at holde op med 5-htp fra onsdag til søndag.
Har søgt ¨på google og de siger kun at det kan give ængstelighed og drowsiness, som også er bivirkninger fra 5-HTP.

Titel: Bivirkninger.
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Sidste uge og forrige uge prøvede jeg 5-htp i 8 dage, men blev simpelthen nødt til at stoppe da det havde alt for mange bivirkninger.
Syntes det er et ekstremt kraftigt og underligt kosttilskud, specielt sammen med B 50 (b-vitamin) piller. Måske en dårlig blanding.

Fik astma anfald samt at jeg ikke kunne sove ordentligt de dage jeg var på de piller. Mine drømme var dog meget vågne, og var i stand til at astral rejse meget nemt i forhold til hvor svært jeg normalt syntes det er.
Men det astma anfald var godtnok ikke rart.
Vidste ikke at folk med allergi problemer og astma ikke på tage 5-HTP, men vil stært fraråde folk om at tage det hvis de lider af sådanne respirations problemer samt har immun og allergi problemer.

se den er site fortæller også noget om det.
http://www.digitalnaturopath.com/treat/T138417.html

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den eneste bivirkning jeg har oplevet er mine drømme bliver heftige og intense, men selvom det kan være hårdt, giver det alligevel godt tanke stof til dagen, så helt dårligt er det ikke.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har oplevet ualmindelige realistiske drømme, der er beskrevet ned til den mindste detalje, ved indtag af 5-htp/melatonin.

Taget sammen med SSRI har jeg oplevet kvalme og opkast. Sandsynligvis en mild form for serotonin syndrom og kan ikke anbefales.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I er underlige. Meget det I beskriver som "bivirkninger" er sguda virkninger? Klarere drømme som bivirkning? Og hvad kvalme og hovedpine angår, så tror jeg det er fordi I ganske enkelt tager for meget af det. Prøv at halvere dosen?

Svampe Jones skrev:
Er der nogen som ved om man må blande 5-HTP med en gang MAO inhibitor fra Ayahuasca ?? har nemlig overvejet en gang faste og aya på fredag med en god ven og veninde.? men havde i tilfældet tænkt mig at holde op med 5-htp fra onsdag til søndag.

Ved godt det er lidt sent at svare, men jeg vil bestemt ikke anbefale at tage en MAO-hæmmer når man tager 5-htp. Stop indtaget af 5-htp mindst en uge i forvejen, ville være mit bud.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
yeti skrev:
I er underlige. Meget det I beskriver som "bivirkninger" er sguda virkninger? Klarere drømme som bivirkning? Og hvad kvalme og hovedpine angår, så tror jeg det er fordi I ganske enkelt tager for meget af det. Prøv at halvere dosen?

Jeg vil da ikke mene at 180-200mg 32% ekstrakt er for meget. De gange jeg har preloaded har jeg fået lidt ubahageligt om aftenen, og lidt uro i kroppen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]