aagaards skrev:
Mig og en ven har snakket om at tage lidt mdma . men vi er ike sikre på om det er sikkert for mig fordi jeg har kræft, altså jeg har en 14dages pause hvor jeg hverken får kemo eller piller eller noget som helst og jeg må gerne drikke, men må jeg os tage mdma?? Hva tror i? kom med et bud
Når man er syg, kan der være en række følgesygdomme og dermed kropslige systemer, som ikke fungerer optimalt. Det kan derfor være farligt at tage MDMA. Prøv om udgangspunkt at gennemgå denne liste med din kammerat:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health.shtmlCheck også vores MDMA sektion i "Fakta om stoffer" wikien (se venstre eller min signatur). Der er meget medicin, som ikke må kombineres med MDMA.
Endelig kan MDMA naturligvis belaste kroppen. Ét er selve belastningen og det oxidative stress, men noget andet er også, at det dæmper appetitten og nemt påvirker nattesøvnen negativt.
Det er svært at sige noget endegyldigt, når vi ikke kender din vens sygdomshistorie bedre. Umiddelbart må man jo fraråde det, men måske kan I bruge lægens råd omkring druk som vejledning. Umiddelbart er en begrænset dosis omkring de 100 mg. ikke - efter min mening - meget værre end at drikke 8 øl.
Læg også mærke til, at MDMA kan give kvalme, og hvis din ven får kemo eller andre medikamenter kan han måske få det værre med disse symptomer. (Her er medicinsk cannabis meget bedre, da det tager kvalmen og ansporer en sund appetit)