Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 00:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Mig og en ven har snakket om at tage lidt mdma . men vi er ike sikre på om det er sikkert for mig fordi jeg har kræft, altså jeg har en 14dages pause hvor jeg hverken får kemo eller piller eller noget som helst og jeg må gerne drikke, men må jeg os tage mdma?? Hva tror i? kom med et bud

Titel: humm...
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
tja. ja ville ikk kunne se noget i vejen for det.. men ikk sikker.

Titel:
Dedikeret medlem

Dette bud er rent gætværk:

Jeg vil på det kraftigste fraråde det. Din krop er i øjeblikket i gang med at kæmpe mod en kræftsygdom, så den har brug for al den energi, den kan få. Derfor ville det, ifølge min logik, være en rigtig dårlig ide at belemre den med et giftstof (som MDMA trods alt er i mild grad), som den skal bruge energi på at nedbryde.

Titel:
Junior medlem

jaa men det er jo kun mit imunforsvar der er ved at blive nedbrudt,

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aagaards skrev:
jaa men det er jo kun mit imunforsvar der er ved at blive nedbrudt,

Jeg ville ikke gøre det. Medmindre du ikke har lang tid endnu at leve i.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Det er jo også lidt et spørgsmål om, hvor alvorlig sygdommen er. Hvor står du henne psykisk i forhold til denne sygdom, og de følger der kan være af den? Jeg synes du skal lade være, medmindre, at du har fået en dato.

Undskyld, hvis jeg udtrykker mig koldt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan kun tilslutte mig skaren som mener du kun bør tage MDMA hvis lægen har givet dig en deadline.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aagaards skrev:
Mig og en ven har snakket om at tage lidt mdma . men vi er ike sikre på om det er sikkert for mig fordi jeg har kræft, altså jeg har en 14dages pause hvor jeg hverken får kemo eller piller eller noget som helst og jeg må gerne drikke, men må jeg os tage mdma?? Hva tror i? kom med et bud

Når man er syg, kan der være en række følgesygdomme og dermed kropslige systemer, som ikke fungerer optimalt. Det kan derfor være farligt at tage MDMA. Prøv om udgangspunkt at gennemgå denne liste med din kammerat:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health.shtml

Check også vores MDMA sektion i "Fakta om stoffer" wikien (se venstre eller min signatur). Der er meget medicin, som ikke må kombineres med MDMA.

Endelig kan MDMA naturligvis belaste kroppen. Ét er selve belastningen og det oxidative stress, men noget andet er også, at det dæmper appetitten og nemt påvirker nattesøvnen negativt.

Det er svært at sige noget endegyldigt, når vi ikke kender din vens sygdomshistorie bedre. Umiddelbart må man jo fraråde det, men måske kan I bruge lægens råd omkring druk som vejledning. Umiddelbart er en begrænset dosis omkring de 100 mg. ikke - efter min mening - meget værre end at drikke 8 øl.

Læg også mærke til, at MDMA kan give kvalme, og hvis din ven får kemo eller andre medikamenter kan han måske få det værre med disse symptomer. (Her er medicinsk cannabis meget bedre, da det tager kvalmen og ansporer en sund appetit)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
jeg ville fraråde dig at gøre det bare du havde en influenca og du gerne ville blive rask :!:

Det siger da sig selv at det er for dumt at indtage MDMA når din krop kæmper en kamp mod en sygdom...

Håber virkelig du holder dig på måtten så det ik går yderligere galt, du vil jo gerne blive hurtigst muligt rask ik?

tror næppe det kræver nogen kilder at svare på dette spørgsmål!

Titel:
Junior medlem

tak for rådne.. skal nok holde mig til hash eller øl intil jeg er rask.. mange tak for jeres svar!!

Titel:
Medlem

Såvidt jeg er orienteret, så spiller serotonin og melatonin (det stof som serotonin bliver nedbrudt til) en rolle i forbindelse med bekæmpning af kræft. Tager du MDMA, vil du forstyrre dit serotoninsystem, og dette ville ikke være hensigtsmæssigt hos en kræft-patient.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Jeg ville lade vær indtil jeg var helt frisk uanset om det er farligt eller ej.. Det er sgu ikke grund til at sætte helbredet på spil på den måde, når det alligevel ikke ser for godt ud i forvejen...

Og God bedring....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
----

Senest rettet af Scented 01 nov 2007 22:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Scented skrev:
Hvis du vil bruge det terapeutisk :roll: fx. at få snakket ud, om ting fra din sygdom. Ville jeg godt mene at en enkelt dose, mdma ville være at accpetere.

Hvis det bare er for at lamme sig en weekend med venerne, skal du ikke kaste dig ud i en heavy weekend. Det er for dumt.

Ja hvis det var rent mdma, og anvendt som et værktøj (med euforien som en bonus hehe). Men jeg syntes ABSOLUT at du skulle anskaffe dig en 20mg SSRI først. Samt godt med 5-htp, b6/12 vitaminer samt en enkelt multivitamin. For at sikre vi undgår de overskuelige hjerne/kropsskader ;) Og ISÆR i dit tilfælde.

Held og lykke hvad end du beslutter dig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hey jeg vil bare ønske dig held og lykke med kampen mod kræften - vær positiv og lev dit liv som du bedst føler det - dog pas på dig selv. Hygge herfra

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg synes under ingen omstændigheder du skal gøre det - heller ikke, hvis du har en 'deadline'.

Jeg kender en, der blev ærkleret for 'død inden 3 måneder', men han lever skam stadig her et år efter - og han er helt kureret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]