Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Kreatin.
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Nogle der har erfaringer med det, i forbindelse med styrketræning.
Er for begyndt at træne, så tænkte om kreatin ikke kunne hjælpe mig vej til at hjælpe processen lidt.
Er der nogle af jer, som har nogle gode råd, til hvad jeg ellers kan tage.
Gider ikke ting lignende steroider, det skal bare være lidt mildt, så det lettere at slippe.
Kortere sagt, hvilket stof er bedst at træne på, i forhold til hr, osv.
Tænkte lidt det kunne være kreatin, da det kan fås på danske hps, men er meget i tvivl på dette område.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kreatin er et glimrende tilskud, hvis du træner seriøst og hårdt - for at blive stor/stærk. Det giver dig primært større udholdenhed, så du kan tage de tunge sets uden at faile, og derfor får du mere udbytte af træningen. Det vigtigste er dog selvfølgelig, at du træner rigtigt, og at du indtager en masse kalorier og protein.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Kreatin virker sku fint nok, det binder bare max væske.

Jeg brugte det flittigt dengang jeg trænede. Man tager det i kure,

ved du sikkert. Normalt køre man en loading periode på en uge,

start med 15 g om dagen den første uge, feks 5 g morgen middag og

aften og så 5 g om dagen konstant i 3 måneder.

Husk kun i 3 måneder, ellers mister du effekten, hold så en måneds

pause og klø så på igen. Det gir lidt ekstra fylde på armene, men det

er bare væske... :P

Mvh Nitron

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Du får nok mere ud af at spørge om den slags på bodyhouse.dk

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Møgsvinn skrev:
Du får nok mere ud af at spørge om den slags på bodyhouse.dk

... hvor det er diskuteret til hudløshed.

Så du behøver nok ikke engang spørge - bare prøv at søge lidt til at starte med.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg har fået fint udbytte uden^^

Men det skulle eftersigende virke :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kreatin virker ikke på alle. Jeg får ikke en skid ud af det :S Men et godt råd er at æde aminosyrer. Jeg æder selv 9 om dagen (de er ret store så man skal lige vænne sig til det), de virker rigtig rigtig godt. Ikke fordi du blir stor af dem som sådan, men du blir rigtig hurtigt stærk (jeg mærkede styrkeforskelle på 2 uger) og du blir mere markeret hurtigt. Og så den klassiske proteien pulver inden 5 minutter efter hver træning.

Det er det bedste jeg kan sige :) (af lovlige ting)

EDIT: aminosyrer er piller :) størrelse: 2,2x0,9x0,9 cm

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
2c-Bart skrev:
Kreatin virker ikke på alle. Jeg får ikke en skid ud af det :S Men et godt råd er at æde aminosyrer. Jeg æder selv 9 om dagen (de er ret store så man skal lige vænne sig til det), de virker rigtig rigtig godt. Ikke fordi du blir stor af dem som sådan, men du blir rigtig hurtigt stærk (jeg mærkede styrkeforskelle på 2 uger) og du blir mere markeret hurtigt. Og så den klassiske proteien pulver inden 5 minutter efter hver træning.

Wow, så du spiser 9 store aminosyrer om dagen? Sådan rigtigt store? Hvad er det for nogen? Tryptophan og tyrosine? Eller også lige et par af de mellemstore som phenylalanin og arginine?

Anyways så er kreatin ganske harmløst. Jeg oplevede også at det bandt ret meget vand, tog vel 2-3 kilo på af det alene, men det virker skam.
Det skulle være til at slippe igen, det eneste problem er vist at nogen synes det går lidt langsomt med træningen efter de har indtaget det i en periode.
Udover det skal du bare sørge for at få energi hurtigt efter træning, en kulhydratdrik kan gøre det, evt. med noget protein i også. Ellers bare spis et par bananer med det samme, og så en god bøf når du kommer hjem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tog du kreatin efter bogen og hvor tit trænede du plus hvor meget gik du op i dit program? det har alt med det at gøre, det er jo et naturligt stof så sker der ikke noget med dig må du være noget andet end menneske...

Men ja, prøv bodyhouse, det er jo ikke for sjov :)

2c-Bart skrev:

EDIT: aminosyrer er piller :) størrelse: 2,2x0,9x0,9 cm

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg har hørt at kreatin virker på ca 90%.

Ved ikke om det passer... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Wow, så du spiser 9 store aminosyrer om dagen? Sådan rigtigt store? Hvad er det for nogen? Tryptophan og tyrosine? Eller også lige et par af de mellemstore som phenylalanin og arginine?

I have no idea... "Hydrolized Whey Amino Acids" står der på bøtten. (sku din kommentar topfattes som flabet?)

Citat:
Tog du kreatin efter bogen og hvor tit trænede du plus hvor meget gik du op i dit program? det har alt med det at gøre, det er jo et naturligt stof så sker der ikke noget med dig må du være noget andet end mennesk

Jeg gjorde hva jeg fik fortalt af den ene, men så fik jeg noget andet af vide (og blev naturligvis forvirret). Men prøvede at gøre noget ved det, men gav det måske ikke chancer nok? Men der skete ihvertfald INGENTING overhovedet på de 4 uger som jeg prøvede. Og ja, det passer vist meget godt med at det kun virker på 90% :)

Men har droppet helt ideen om kreatin nu. Holder mig til protein og aminosyrer.

Kreatin er et almindeligt stof i kroppen. At tage ekstra kreatin hjælper bare kroppen på vej (om man så vil sige eller det der), men tager man for meget og forkert vil kroppen stoppe med dannelsen af eget kreatin. Det er der det "farlige" ligger i det, men det er jo ikke svært at dosere sit kreatin hvis man får de rigtige oplysninger.[/quote]

Titel:
Medlem

Kan godt anbefale kreatin.. det er et super godt tilskud :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

2c-Bart skrev:
Citat:

I have no idea... "Hydrolized Whey Amino Acids" står der på bøtten. (sku din kommentar topfattes som flabet?)

Ja

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Flak skrev:
Citat:
2c-Bart skrev:
Citat:

I have no idea... "Hydrolized Whey Amino Acids" står der på bøtten. (sku din kommentar opfattes som flabet?)

Ja

Så forstår jeg dig ikke rigtig =S Jeg prøver at give råd til ham der lavede tråden, men igen sker det at folk synes de skal "svine" andre til uden grund. Det er fedt nok det der x(

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har brugt kreatin og protein tilskud, da jeg startede med at træne, og min vurdering er at det nok har hjulpet. jeg trænede senere i militæret, uden kosttilskudene, og fik ikke den samme styrke ud af det. Men det kan der være flere grunde til - dels at man mærker en markant forskel det første halve år man træner, og dels at i militæret går den obligatoriske træning ikke ud på at kunne løfte så meget som muligt, men at kunne holde så længe som muligt - det kan have overskygget min styrke-træning lidt.
jeg vil dog stadig holde på de to tilskud sammen, giver dig en hurtigere opbygning af muskelmasse:)

så gør det hvis du vil være stor, men bare træn allígevel - det er en skøn fornemmelse:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du behøver nu ikke at tage protein som et tilskud, bare æd rigeligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Minimal skrev:
Du behøver nu ikke at tage protein som et tilskud, bare æd rigeligt.

Men lad vær med bare at æde løs for æder man for meget af det resultere det uren hud og bumser... Og det er ikke så fedt...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

2c-Bart skrev:
Så forstår jeg dig ikke rigtig =S Jeg prøver at give råd til ham der lavede tråden, men igen sker det at folk synes de skal "svine" andre til uden grund. Det er fedt nok det der x(

Du skrev du spiste 9 store aminosyrer. Det giver absolut ingen mening, og måtte afføde en eller anden form for reaktion. Når det 'igen sker at folk synes de skal "svine" andre til uden grund', sker det altså oftest fordi folk herinde (nogle, ihvert fald) forsøger at holde et vist niveau - bl.a. minimere mængden af lokalt slang og vandrehistorier.

Titel:
Insane psychedelia user!

De respektive aminosyrer hedder hhv. tryptofan, tyrosin, fenylalanin og arginin på dansk. Vil du være smart, så gør det i det mindste ordenligt.

Det er godt nok et forpulet pumpertopic. Hvad med at undersøge litteraturen på området? Wikipedia er et godt udgangspunkt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Flak skrev:

Du skrev du spiste 9 store aminosyrer. Det giver absolut ingen mening, og måtte afføde en eller anden form for reaktion. Når det 'igen sker at folk synes de skal "svine" andre til uden grund', sker det altså oftest fordi folk herinde (nogle, ihvert fald) forsøger at holde et vist niveau - bl.a. minimere mængden af lokalt slang og vandrehistorier.

Og skrev så nedenunder at det var piller. Hvilket de fleste burde kunne forstå? Desuden, hvis du går ned til en forhandler og spørger efter aminosyre-piller vil de nok vide hvad du mener. Hvis jeg begynder at ævle løs om alle de "respektive" aminosyrer til en tilfældig, vil chancen for de ved hvad jeg snakker om være minimal. Ved ikke om i kan se det fra gennemsnits danskerens synspunkt eller kun kan se det med jeres kloge hoveder?

Ja der skal være et vist højt niveau her, men der er ingen grund til at gøre det uforståeligt for flertallet. Men det er vel også bare min mening.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]