Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ritalin! :-)
Junior medlem
Brugeravatar

Hey allesammen!

Jeg har prøvet at tage ritalin før et par gange, bestående af Concerta 54mg. det er en nem måde at tage stoffer på, da det er et nemt middel at skaffe, er der nogen som har prøvet concerta selv, som måske vil dele deres "trip" ? .. tænkte også på hvor meget i vil tro man skal tage før det er skadeligt,?

Medlem
Brugeravatar

Ritalin og Concerta er alle blot handelsnavne for produkter med methylphenidat som det aktive stof.
Der er en fin FAQ her på forumet du evt. bør læse igennem: Ritalin; Tips, Tricks og Fakta + FAQ

God jul, og pas på dig selv. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg har lige indsendt en rapport bl.a omhandelende methylphenidat (Ritalin) dog kombineret med Lyrica, men læs videre og bliv klogere før du fylder for meget i hovedet!

Og go jul og nytår ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det falder jo slet ikke i kategorien 'trip', men man bliver da stimuleret.

Der er måske ikke så meget at berette om rusen, andet end opløftningen :).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Har du glemt dine tidligere posts med omtrendt ca samme emne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Concerta er en bitch at knuse og egner sig overhovedet ikke til at mainline eller sniffe. Når jeg skal opløftes lidt af concerta så knuser jeg dem så godt jeg nu kan og så synker dem med et shot vodka.
Bare mine 50 cent :)

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Armaghettoen skrev:
Concerta er en bitch at knuse og egner sig overhovedet ikke til at mainline eller sniffe. Når jeg skal opløftes lidt af concerta så knuser jeg dem så godt jeg nu kan og så synker dem med et shot vodka.
Bare mine 50 cent :)

Ved ikke med concerta, men med ritalin 40mg f.eks, er det altså ikke specielt svært at knuse kuglerne(de små hvide kugler der ligger en helvedes masse af inden i kapslerne i depotudgaver af ritalin) mellem 2 skeér, eller bare ''knuse'' dem med et dankort eller lignende mod et hardt underlag, er det anderledes med concerta? Er det ikke kugler i en kapsel eller hvordan? :) Det er ikke videre kompleseret, det tager bare en smule tid at få det til helt fint hvidt pulver, hvilket KLART er at foretrælle ved snifning imo. 8)

Medlem

Ritalin er ikke lige mig syntes man skal have alt for meget ifht. amf men det er smag og behag

Medlem

Xazon skrev:
Ritalin er ikke lige mig syntes man skal have alt for meget ifht. amf men det er smag og behag

Vil give dig ret i at man skal tage FOR meget ritalin får at nå op på amfeufori niveau, så meget at man bliver fucking overstimuleret. Men synes ritalin passer sig langt bedre til mange situationer, især i situationer hvor du lige har brug for lidt ekstra energi, og generelt bare virke mere ''på'', mere koncentreret og ektra overskud. Som f.eks til en jobsamtale, der ville jeg foretrække ritalin fremfor amfetamin. Du virker heller ikke så påvirket på ritalin, i modsætning til amfetamin hvor der tydeligere er en humør løft, hvor folk godt kan undre sig en smule..

Medlem

Off-topic: Er det egentligt ''sundere'' at bruge Ritalin fremfor Amfetamin hvis man er midt i SSRI behandling?(Citalopram 40mg dagligt) Ritalin påvirker jo ikke rigtigt serotonin recepterne? i hvertfald slet ikke så meget som Amfetamin gør? Er reglen ikke bare IKKE at lege med stoffer der påvirker serotonin recepterne?

Junior medlem

Tog en Concerta 54mg for 2½ time siden ca. der skete ikke det store, kun en lille rumlen i maven intet andet.
Har dog lige nuppet en mere, halvdelen gennem næsen og resten i maven.

Begge var skrællet og knust.
Skal dog siges det er aller første gang, jeg prøver dette, så har ingen ide om, hvad jeg kan forvente.
Nogen der måske kunne løsne lidt op for det hvad jeg kan forvente?
Sveder lidt, men intet udover det normale syntes jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]