Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Hvis man for første gang vil prøve opiater,hvilket er så "godt" at tage første gang? Jeg ved godt at opiater er meget vanedannende,så behøver ikke de lange taler om det... Men hvilken er en god,er det fordel eksempelvis at starte med Tramadol?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tramadol er sikkert en mulighed, men jeg synes mange snakker om, at lammepotentialet er ret lille, hvis ikke man kommer højt op i dosis.

Mit foreslag må være kodein. Det er meget mildt, og tilgængeligheden er stor, i og med du sagtens selv kan ekstrahere det fra kodimagnyler.
Mht. ekstraktionen, er der en sticky tråd i alkymistens hjørne.

For yderligere information, tjek da evt. erowid.org - de har en masse om stoffet.

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror såmænd ikke, der er et morfikum, som er bedre at starte med end andre. Deres virkning er ret identisk, og ækvivalens kan derfor nås med en justering af dosis.

Min første oplevelse var med et skud morfin i røven - i medicinsk regi - og det var superlækkert.

Titel:
Insane psychedelia user!

Mht. ekstraktion bliver det tit en vanskelig affære. Jeg har ihvertfald ikke hørt om særlig mange det er lykkes særlig godt for.

Tramadol er ikke et rigtig opiat synes jeg, men jeg kan klart anbefale ketogan som førstegangs. Kodein kan sikkert også være meget hyggeligt. Der er generelt ikke så stor forskel på virkningen ved de forskellige opiater på markedet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene... Omend meget forskellige svar... :)
Jeg ved godt at virkningen i sidste ende er meget den samme,tænkte at der eventuelt var nogle,hvor risikoen for kvalme,var mindre end ved andre... Men jeg har læst mange af jeres indlæg og oplevelserne varierer meget og der er jo forskel på folk og dermed virkning af præparat.
Men det lader i mange tilfælde til at ketogan er favoritten. Correct me if i´m wrong...?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes ihvertfald at kombinationen af opiatet og det muskelafslappende stof der er i ketogan er en lækker kombo, som gør en dejlig afslappet. Af de forskellige opiater jeg har prøvet er ketogan en klar favorit.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Personligt syntes jeg at tramadol kan være helt fint, men der skal dog medregnes en smule kvalme som med så mange andre opiater.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Jeg vil osse sige at ketogan vil give dig en bedre oplevelse end tramadol.. Men regn med en smule kvamle ( ikke på den ubehagelige måde ) Ikke fordi tramadol ikke virker men man skal bare have så meget mere for at få en virkning der er værd at skrive hjem om.. Og stadig vil du ikke opleve den samme rus som med ketogan..

men med tanke på halveringstid og hvor smadret man er dagen efter med både tramadol & ketogan vil jeg næsten ( ved ikke om jeg tør ) sige at Rygeheroin er klart min favorit der man er frisk dagen efter hvis man kun har gjort det en enkel dag.. Se nu ikke det her som en anbefaling af rygeheroin :wink: Der det er noget mere vanedannende end de andre ting.. Og især hvis du gør det mere end en dag for så er man altså ikke frisk de næste par dage... Men hvis man holder det til 1 dag så mærker man ikke noget til det dagen efter...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Off-topic:

Jeg havde ikk' rørt opiater i en måned og tog 40 mg morfin, der gik lidt tid og mit hjerte begyndte at hamre derud af og min hud brændte virkelig (føltes det, for de dumme)

Fik ikk' kløen og det var sgu heller ikk' videre dejligt, og kunne overhovedet ikke holde mig vågen og måtte gi' efter for søvnen..

Almindelig OD eller en slags allergisk reaktion?

Og ja, det var morfin, ikk' noget jeg havde købt af en "yderst pålidelig ven"..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Syntes også tramadol kan være lækkert også det første jeg tog men i kombo med kodein .

Kan hverken huske dose eller noget men ved at jeg aldrig rører kodein efter så meget jeg brækkede mig dagen efter :). Men har taget dolol en del gange siden og 200-250 mg syntes jeg er helt tilpas men prøv dig frem hvad der passer dig bedst :) .

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Citat:
They found a linear relationship, with each reduction of 10 mg of morphine decreasing the incidence of nausea by 9%.

http://www.anesthesia-analgesia.org/cgi/content/full/101/5/1341
5 sekunder på Google.

Og så holder du -biiiiip. Damn du er -biiiiiip- på. Du kommer med en påstand om at du selv har ret, da du kender mange der ikke får kvalme. Jeg kender også en masse som kører for stærkt på motorvejen, og de er ikke døde, men det betyder sku da ikke at det er ufarligt.
-biiiiip-!

Utroligt at folk skal mundhugges så meget herinde. Kan godt være at jeg er ny her, og dermed ikke har så meget at skulle have sagt, men det er godt nok kedeligt at se en diskussion blive ødelagt på den måde. ØV!

EDIT: Ja, jeg kan sagtens se at ths' indlæg måske ikke var det mest informative, men du skal sku ikke føle dig berettet til at fylde tråden med lort pga. det.
Følg evt. op på min fantastisk 5-sekunders-søgning med adressen http://www.google.dk/search?hl=da&q=opiates+nausea
Ovenstående citat er som teksten siger med forsøg med morfin, men der er al mulig grund til at tro at der er en sammenhæng mellem andre opiater og kvalme, fx når man kigger på mængden af hits og skimmer overskrifterne.

-EDIT DR-D-

Senest rettet af RuneK 28 aug 2007 21:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
*suk*

Hold nu jeres beef's til PM'er

Titel:
Medlem

Tramadol (Dolol, Mandolgin etc) .. Er et godt begynder opiat efter min mening.. Dog virker det vist ikke godt på alle herinde har jeg læst.. Men start ud med 1 eller 2 hvis det er

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er nysgerrig :D Hvordan gik dit opiat eksperiment DownerDaze ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke kommet så langt med det endu... Jeg kan ikke rigtig få skaffet nogle Ketoganer... :? . Det eneste jeg ved at jeg kan skaffe,er Dolol...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Du starter bare, hvor du har lyst. Du ender alligevel sandsynligvis med at gå videre og videre, det er menneskets natur. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Jeg er ikke kommet så langt med det endu... Jeg kan ikke rigtig få skaffet nogle Ketoganer... :? . Det eneste jeg ved at jeg kan skaffe,er Dolol...

Ok, men giv lige en melding om hvad du synes om det når det bliver til noget..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay Ths,det gør jeg... :) . Ja Minimal,det har du ganske ret i... Mit held er at jeg er MEGA bange for nåle! :P .

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Okay Ths,det gør jeg... :) . Ja Minimal,det har du ganske ret i... Mit held er at jeg er MEGA bange for nåle! :P .

Nålen, skal så lige siges, kan de fleste godt finde ud af at holde sig fra af principper, som der ikke bliver pillet ved. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
DownerDaze skrev:

Nålen, skal så lige siges, kan de fleste godt finde ud af at holde sig fra af principper, som der ikke bliver pillet ved. :)

Ja det skal man sgu holde sig fra... En ting er at ryge det, men at begynde at fixe så går man over grænsen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]