Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 01:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis man skal ud at prøve noget hvad skal det så være ?

Extacy måske ?

Har prøvet lidt hash ellers ik noget.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
man skal ikke tage stoffer bare for at "prøve noget"
hav en ide om hvad du godt kunne tænke dig at opleve og læs så nogen trip rapporter hvor andre fortæller om deres trips. På den måde kan du danne dig en ide om hvad de forskellige stoffer gør ved en.
Nå du så har besluttet dig for hvad du kunne tænke dig at prøve så læs en masse om det stof inden du prøver så du ved hvad du går ind til og hvad du kan forvente dig af trippet.

Og fortæl os lidt om hvor gammel du er og hvorfor du kunne tænke dig at prøve stoffer og evt extasy som du selv nævner

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hej Kasper og velkommen til

Før du kan få noget vejledning så bliver du nød til at komme med noget mere information om hvilken rus du søger.

Stenet rus

Opkvikkende og stimulerende

Psychedelisk

Hvad kunne du godt tænke dig at få ud af stoffet og hvordan skal rusen være?

Hvor gammel er du?

Mvh Farmand

Titel: svar
Junior medlem
Brugeravatar

Kunne godt tænke mig at prøve noget, hvor man kommer op at køre. Altså ved hash bliver man bare sløv og stener. Kunne godt tænke mig at prøve noget hvor man kommer lidt mere op at køre. I fest humør og sådan.
Det skulle E jo gøre.
Det skal heller ik være noget sygt noget overhovedet.
Noget af det mildeste, for vil ik risikere noget.
Angående min alder er jeg 16 og fylder 17 her til juli.

Titel:
Dedikeret medlem

Rusmidler skal ikke leges med. De skal respekteres og nydes. Sæt dig lidt ind i sagerne først, og som farmand siger, giv en mere konkret beskrivelse af hvad du ønsker at opnå med det. MDMA (ecstacy) vil jeg ihvertfald ikke forslå du tager fat på hvis ikke du læser lidt om stoffet først, og vil heller ikke tro det er den slags trip du ønsker at opnå som dit første trip (jeg gætter på at det er dit første?)

Hvis du vil i fest humør? Leder du efter et drug der får dig op og kører til fest eller hvordan? Hverdagsbrug? hvad har du tænkt dig med det?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Lige meget hvad du gør så læs på det først. Og læs meget!

MDMA (det stof der burgte være det eneste aktive stof i Ecstasy piller) kan godt få en i fest humør og "op at køre" men IMO ligger der meget mere potientiale i MDMA end som så.

Så jeg tror mere Amfetaminiumsulfat (Gade Amfetamin) vil gøre trikket. Du vil blive i godt humør, få en falsk følelse af tryghed og at du kan klare det hele. Du vil kunne blive oppe hele natten uden problemer og "være oppe at køre".

Dagen efter vil du have det af helveds til både fysik og psykisk, have meget svært ved at få mad og drikke ned, søvn problemer medmere. Men hey, læs dog selv på det!

Nu hjælper jeg dig lige igang:

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php

http://www.erowid.org

http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

http://www.google.com

Mvh Farmand

Titel: .
Junior medlem
Brugeravatar

men hvad er det mildeste stof ?
vil bare ik ud i noget. Ved godt at der ik er nogle stoffer der er sikre, men hvad er det mildeste man kan tage ? som også gør man kommer i fest humør. Er det amf ? Har bare hørt fra nogle, at der skulle være farligere end e.
Og nej det skal bestemt ikke være et hverdagsforbrug. vil ikke ud i noget, ku bare godt tænke mig at få et fedt kick.
og ja det er mit første trip.

Senest rettet af Kasper 03 jun 2007 16:22, rettet i alt 1 gang.

Titel: Re: .
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kasper skrev:
vil bare ik ud i noget. Ved godt at der ik er nogle stoffer der er sikre, men hvad er det mildeste man kan tage ? som også gør man kommer i fest humør. Er det amf ? Har bare hørt fra nogle, at der skulle være farligere end e

Det er som man tager det. Men for at være helt ærlig, så lyder det som om du skulle sætte dig ind i sagerne før du overhovedet overvejer at prøve det. Som de andre siger, skal man ikke tage stoffer for at 'prøve noget'.
Hvis du vil have noget mildt som får dig op at køre, tror jeg du er ude i noget medicin men prøv at snuse lidt rundt på forummet og jeg er overbevist om at du kan finde svar.

Titel: Re: .
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kasper skrev:
vil bare ik ud i noget. Ved godt at der ik er nogle stoffer der er sikre, men hvad er det mildeste man kan tage ? som også gør man kommer i fest humør. Er det amf ? Har bare hørt fra nogle, at der skulle være farligere end e

Holy moses nej, Amfetamin er bestemt ikke et mildt stof. Og dem finder du heller ikke nogen af. Der er ingen mellemvej og der er bivirkninger ved alt.

Men det der virkelig frembringer negative bivirkninger ved et stof er folks uansvarlige brug af disse. Amfetamin brugt med fornuftig HR (Harm Reduction), ved sjældne lejligheder og med en fornuftig dosering er imo ikke særlig skadeligt. Lige som MDMA heller ikke vil være det.

Problemerne opstår når idiotiske teenagere (jaja gu jeg da selv teenager!) begynder at tage amfetamin fra fredag til søndag hver weekend. Jeg har set flere blive små psykotiske og uudholdelige på denne måde.

Men som sagt så finder du ikke et party party stof uden bivirkninger.

Mvh Farmand

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

nej okay, men tak for hjælpen. må sætte mig mere ind i tingene kan jeg forstå på det hele. ;D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Myter
her står der :
Ecstasy har i mange seriøse, videnskabelige undersøgelser vist sig, at være et af de mest sikre og uskadelige beruselsesmidler på markedet.
Så det er et af de sikreste ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kasper skrev:
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Myter
her står der :
Ecstasy har i mange seriøse, videnskabelige undersøgelser vist sig, at være et af de mest sikre og uskadelige beruselsesmidler på markedet.
Så det er et af de sikreste ?

Vil du virkelig gerne vide det?

så læs alt hvad der står her. Det tager dig nok nogle timer men hva fan, så har du iværtfald også fået svar på dine spørgsmål. Har selv læst det hele, og man kommer ud på den anden side med en meget mere dybdegående viden om MDMA end før man læste det (well, jeg gjorde iværtfald)

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg vil så også infomere dig om, at hvis du først indtager en stimulans (amfetamin, kokain, MDMA osv.) og dit trip bliver vellykket, vil chancen være stor for at du opsøger rusen igen! Der er en bivirkning ved alt, og bliv dog endelig og søg til rundt på siden her inden du overhoved træffer en beslutning.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Kommer an på hvordan du behandler stoffet.. Ren MDMA 4 gange om året i en fornuftig dose skader ikke nogen.

Men så snart du snupper kemiens studenterbrød (en pille) ved du ikke hvad der kan ske, og 2-3-4 eller 15 piller er bare endnu værre.

Vil mene at amfetamin er mere sikkert end en pille men det er ikke sundt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis jeg nu prøver amf en enkelt gang, vil jeg så få nogle permanente skader efter det ?
og vil man det ved e ?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kasper skrev:
Hvis jeg nu prøver amf en enkelt gang, vil jeg så få nogle permanente skader efter det ?
og vil man det ved e ?

Hvor mange gange skal du bedes om at læse på tingene selv før den er feset ind?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det kan man ikke rigtig svare på.

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/Forside
Her står der lidt om det meget simpelt og ligetil. Please læs det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
e... er aldrig bleven ordenlig testet da det tyder på at de forskellige undersøgelser gir forsekellige resultater... men hvis jeg var dig.. ville jeg tage amf første gang frem for e da ecstasy/mdma altså slår væsentlig hårdere i den forstand... men ville råde dig til, at i det hele taget at læse om stofferne da jeg kan høre du er temmelig uviden omkring emnet stimulanser generalt..

søg enten på:
google
erowid
psychedelia's egen HR wiki... og du vil finde svar på de fleste spørgsmål.

for det kunne jo ende med at du får en rus du ikke ville bryde dig om, og derfra opleve et mareridt.

stoffer er ikke bare noget man indtager for sjov medmindre man gerne vil dø tidligt eller er utrolig dum....

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har læst på det flere gange, det er ik det.
men der står jo ik rigtigt noget om hva der fx sker efter en enkelt gang. Der står ik om man vil få nogle permanente skader efter en enkelt gang

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

men ellers tak for hjælpen..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]