Lilleso skrev:
Jeg vil råde dig til at vente. Har selv været på Oxynorm i to uger nu, og tog på et tidspunkt 25mg på en gang - blev godt lammet, men senere tog jeg så 35mg + 3-4 øl uden nævneværdig virkning. Tror det er bedre at vente, til tolerancen er faldet/væk. Er ihvertfald min plan.
En *rigtig* god plan!
OxyContin og OxyNorm, ja al OxyCodon er ufattelig nemt at blive tolerant overfor, og endnu nemmere at blive afhængig af, så din plan er rigtig god.
Der en del, der har fået Oxy'er af lægen eller med hjem fra sygehuset, og er blevet håbløst afhængige. Og da de er så relativt svære at skaffe når lægen så siger stop, og man er blevet vanvittigt afhængig på næsten ingen tid, er det meget let at hoppe over på de andre opioider der er nemmere at skaffe "på gaden", og så kører møllen så at sige

Jeg kunne fortælle dig rædsels-historier om abstinenserne man oplever, når man først er blevet afhængig og ens kilde til Oxy'er tørrer ud, men lad os bare sige - nyd dem, men respektér dem som ind i h....., de er SÅ nemme at blive forfalden til. Men åhh hvor er de også skønne ... hvis man kan få dem

"Heldigvis" er jeg i en situation, hvor jeg har behov for dem rent medicinsk på grund af nogle led-skader efter en voldsom infektion. Men min daglige dosis siger lidt om, hvor nemt man tilvendes:
Tre gange i døgnet knuser jeg 60 mg. OxyContin, og sammen med et drys af 10 mg. OxyNorm-pulver, insufflerer jeg mig til det skønneste buzz man kan forestille sig ... nå ja, og så er der lige 10 mg. OxyNorm til natten, når uroen i kroppen melder sig

Det er 180 X 40 mg. Oxycodon i døgnet, nok til at slå en hest ihjel vil jeg tro
Men heldigvis lader det til, at min tilvending er stoppet her, for jeg har kunnet køre med det "set-up" igennem lang tid snart, og da mine led-skader aldrig bliver bedre, tværtimod, er det godt at kurven ikke bare fortsætter indtil intet kan hjælpe på smerterne. Smerter som Oxy'erne i øvrigt fuldstændig tager, samtidig med at de giver et *skønt* buzz tre gange om dagen og lidt om natten, så ingen grund til at have ondt af mig
Så det korte af det lange er, at jeg er godt tilfreds med tingene som de er, men det jo også *kun* er fordi jeg har et behov for dem rent analgesisk, at jeg kan få dem og i de mængder. Kunne jeg ikke det, var jeg helt sikkert endt som heroin-junkie, da jeg har det "gen" der gør, at opioider for mig er vildt lækre

Sikke nu en lang smøre, blot for at sige, at det er rigtig godt du passer på med Oxy'erne og har respekt for dem, tro mig - på DET område er jeg ekspert

Der er mange der er endt i en masse skidt, blot fordi en lille pille er så forbandet lækker at lugte til

PS: Til jer, der nok tænker på at skrive til mig, så ville jeg sgu gerne, men jeg *kan* ikke undvære nogen. Det passer lige på milligrammet at jeg kan være smerte-fri *og* få et buzz hver dag, så jeg kan sgu ikke undvære nogen, hvor gerne jeg end ville, og jeg er ellers den første til at dele med andre, men beklager, no-can-do

PPS: Måske skriver jeg en FAQ om Oxy'er en af dagene, som sagt er det et af de få emner jeg ved noget om!