Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

har aldrig preloaded med 5-htp
Afstemning sluttede 08 sep 2007 15:46
positiv effekt. fik klart et bedre trip 32%  32%  [ 7 ]
mærkbar negativ effekt. (beskriv nærmere) 5%  5%  [ 1 ]
ingen forandring 9%  9%  [ 2 ]
ikke noget bedre trip men mindre depri dagene efter. 55%  55%  [ 12 ]
Afgivne stemmer : 22
Forfatter besked
 Titel: 5-htp preload
Junior medlem

Hvor mange af jer har haft en positiv effekt af at preloade (og evt. et par dage bagefter et trip) med 5-htp et par dage/en uge før i skulle tage ecstasy/mdma?

Uddyb gerne i posts.

Senest rettet af Hansi 05 sep 2007 16:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
ikke noget bedre trip men mindre depri dagene efter.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Det samme som ovenstående^

Titel:
Medlem

Når I siger depri, mener I så kede af det og så videre? For det eneste jeg har oplevet er lidt træthed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Vi mener at vi har udvist tegn på klinisk depression såsom nedtrykthed, indadvendthed og angst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chr1s skrev:
Når I siger depri, mener I så kede af det og så videre? For det eneste jeg har oplevet er lidt træthed.

Det er meget forskelligt. Jeg havde fx en grum nedtur om søndagen - dagen før skole. Var meget deprimeret og gad ikke i skole. Jeg overvejede virkelig at droppe ud, bare pga. jeg var sur den dag. Næste dag var det mere eller mindre ovre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm er jeg den eneste her der som regel går og småsmiler dagen efter og synes himlen er lige en lille bitte smule mere blå end normalt?

Jeg mærker normalt kun den fysiske træthed... har i øvrigt aldrig prøvet 5-htp - primært fordi jeg aldrig har fået taget mig sammen til at købe noget

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
LSDrejø skrev:
Hmm er jeg den eneste her der som regel går og småsmiler dagen efter og synes himlen er lige en lille bitte smule mere blå end normalt?

Jeg mærker normalt kun den fysiske træthed... har i øvrigt aldrig prøvet 5-htp - primært fordi jeg aldrig har fået taget mig sammen til at købe noget

Nej nedturen rammer osse mig først på dag 2. Dagen efter er fin nok, man er lidt træt fordi man ikke har sovet nok.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Preload med 200mg 5-htp inden aftensmaden 2 uger inden et mdma trip med en tolerance lig nul, og du skulle få et bedre/længere trip.

Jeg har også benyttet det med stor effekt, for at undgå nedturen/tudefjæset i de efterfølgende dage på amfetamin og mdma.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Et for stort preload gør trippet meget mere psykedelisk.

Med methylon giver 5-HTP'en det som methylonen mangler. IMO

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
CamelJJ skrev:
LSDrejø skrev:

Nej nedturen rammer osse mig først på dag 2. Dagen efter er fin nok, man er lidt træt fordi man ikke har sovet nok.

Det samme kan jeg opleve efter heftigt forbrug en weekend, også altid først på dag 2, og kun hvis jeg er alene, hvilket jeg dog sjælent er på grund af kæresten ;)

Jeg synes dog også det kan påvirke trippet lidt hvis man får nok ;) Og gerne 2 timer før man tager mdma/methylon

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FlæmMing skrev:

Vil du ikke være rar at uddybe?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Resist skrev:
FlæmMing skrev:

Det er måske skrevet lidt rodet.

FlæmMing skrev:

Der skulle havde stået.

FlæmMing skrev:
5-HTP'en giver det lille kick som methylonen mangler.

Det jeg mener er. Hvis man ekspelvis vil bruge methylonen på en bytur, synes jeg at 5-HTP'en giver det sidste kick. Plus jeg at også synes at rusen er mere intens.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Resist skrev:
FlæmMing skrev:

Det er måske skrevet lidt rodet.

FlæmMing skrev:

Der skulle havde stået.

FlæmMing skrev:
5-HTP'en giver det lille kick som methylonen mangler.

Det jeg mener er. Hvis man ekspelvis vil bruge methylonen på en bytur, synes jeg at 5-HTP'en giver det sidste kick. Plus jeg at også synes at rusen er mere intens.

Jeg er også efterhånden ret overbevist om at methylon har en vis effekt på både dopamin og serotonin, så giver vel mening :)

Titel:
Medlem

Jeg har fået en MDMA-rus der har været lidt mere intens, når jeg har taget ca. 100-200 mg 5-HTP om dagen i 1-2 uger før oplevelsen, og 100 mg inden indtagelse. Det har styrket effekten og mindsket nedturen. At tage 5-HTP lige inden oplevelsen i håb om at det vil styrke effekten vil ikke virke, blot mindske nedturen. Man er nødt til at gøre det i mindst en håndfuld dage inden.

Derefter 200 mg på come-down og efterfølgende 2x 100 mg om dagen efter oplevelsen, hvis nødvendigt.

Depression afhænger af mange forskellige faktorer - udover hvor stor en dosis og hvor ofte, så handler det også om hvad man oplever under rusen og hvem man er sammen med. Det er absolut afgørende.

En dyb, spirituel og absolut ekstatisk oplevelse er, forstå mig ret, fuldstændig ligeglad med om du har lidt eller meget serotonin at arbejde med efter oplevelsen... du er ubetinget på toppen og unedbrydelig pga. din afklarethed og perfekte balance. Nogle vil kalde det et gennembrud med vedvarende effekt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

OT.

Mht. SSRI kombineret med 5-htp, udover at det giver kvalme, (sikkert grundet en alt for kraftig koncentration af serotonin) er der så nogen af kemi hovederne der ved om der er en oplagt mulighed for serotonin syndrom?

Titel:
Medlem

Resist skrev:
OT.

Mht. SSRI kombineret med 5-htp, udover at det giver kvalme, (sikkert grundet en alt for kraftig koncentration af serotonin) er der så nogen af kemi hovederne der ved om der er en oplagt mulighed for serotonin syndrom?

Det skal så vidt muligt undgås, da der er oplagt mulighed for serotoninsyndrom, omend en lille en, selvfølgelig alt efter dosis af begge præparater.

Chancen for serotoninsyndrom er endnu større med SSRI og 5-HTP, hvis MDMA er indblandet - især hvis SSRI er indtaget efter MDMA.

Og husk, at kvalme og opkast også kan være nogle af symptomerne for serotoninsyndrom.

Senest rettet af encephalon 20 sep 2007 12:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

encephalon skrev:
Resist skrev:
OT.

Det skal så vidt muligt undgås, da der er oplagt mulighed for serotoninsyndrom, omend en lille en, selvfølgelig alt efter dosis af begge præparater.

Chancen for serotoninsyndrom er endnu større, hvis MDMA er indblandet - især hvis SSRI er indtaget efter MDMA.

Jeg tænkte lidt på en kombination af 20mg cipralex om morgenen. 370 mg Methylon om aftenen, og så 200mg 5-htp inden at man gik i seng.

Titel:
Medlem

Du vil højst sandsynligt blokere en stor del af methylones funktion (og dermed effekt) ved at tage SSRI før, forudsat af methylones biologiske virkningsmekanisme er lidt henad MDMA, hvilket jeg stærkt må formode.

SSRI indtages efter MDMA eller methylone, helst uden 5-HTP's indblanding.

Med 200 mg 5-HTP oveni skulle det ikke være så underligt hvis du fik kvalme, opkast og hovedpine, evt rastløshed. Stimuleringen vil nok også holde dig vågen.

Forresten nåede jeg lige at rette mit tidligere indlæg efter du svarede :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

encephalon skrev:
Du vil højst sandsynligt blokere en stor del af methylones funktion (og dermed effekt) ved at tage SSRI før, forudsat af methylones biologiske virkningsmekanisme er lidt henad MDMA, hvilket jeg stærkt må formode.

SSRI indtages efter MDMA eller methylone, helst uden 5-HTP's indblanding.

Med 200 mg 5-HTP oveni skulle det ikke være så underligt hvis du fik kvalme, opkast og hovedpine, evt rastløshed. Stimuleringen vil nok også holde dig vågen.

Forresten nåede jeg lige at rette mit tidligere indlæg efter du svarede :)

Det der med at SSRI bloker for virkningen af diverse serotonin fungerende stoffer, skal du tage med et gran salt. Jeg har været på 20mg cipralex dagligt i et år, og tro mig jeg kan blive ramt af både methylon og svampe ;)

Men som du selv var inde på mht. 5-htp, er det ikke skidesmart at kombinere med ssri. Jeg forsøgte mig med noget selvmedicinering for ca. et halvt år siden, hvor jeg indtog 200mg 5-htp om aftenen inden at jeg skulle sove, ovenpå en ssri kur. Den første aften gav det kraftig kvalme og havde svært ved at falde til ro. Den anden aften knækkede jeg mig en halv time efter indtagelsen af 5-htp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]