Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 01:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
jeg ku ikk rigtig finde en tråd om dette så jeg tænkte "jeg bixer fanme noget sammen :P"

dette kræver lidt af en længere forklaring inden spørgsmålene kommer.

jeg har slev prøvet at ruge lightergas (rimlig mange gange) og så fandt vi en lidt billigere metode, nemlig at sniffe benzin (en gang sad vi og suttede 3½ time i vandslanger fra benzindunken af og fik dampene ned i lungerne inden vi stoppede) og jeg har aldrig kunne få hallu'er af det ...

men en af mine venner ser så mange fucked ting, krokodiller der styre hans fingre, at han var konge over alle skildpader og en kæmpe ørn der sad på ryggen af ham og fløj hen over hele verdenen med ham.

så mine spørgsmål er:

1. kan der være nogen forskel på hvordan gas og benz dampe påvirker en sådan man får halu'er af det ? (det ska lige siges at når ham hallu'er så er han i en tildstand vi kalder "black-out" han fatter INGENTING, du kan slå ham i hovedet og råbe af ham han bevæger sig OVERHOVEDET ikke)

2. hva gør gassen enlig ved hjernen som sådan, det eneste jeg ved er at man blir herre skæv og fucked up ? jah jeg ved sq godt lortet er HERRE skadeligt det behøves jeg ikk at få at vide igen ;) men, hva går den sådan kemisk ind og gør ved hjernen?

3. kan det have nogn effekt på ens underbevidst hed ? fordi jeg husker at jeg har set tilbage i tiden, til nogle tider og ting jeg íkke har kunne huske før men som jeg senere hen har fundet ud af rent faktisk er sket.

4. (og dette er det sidste) er der nogen der har noget info om malerdampe og lim (det som de små fattige børn i afrika sniffer for ikke at føle sig sultne) og om hvordan det pivirker en og sådan ?

og så lige en sidste ting:
jah jeg ved sq godt lortet er pisse skadeligt for ens hjerne og at det er PÆNT klamt at gøre og sådan... men man høre sq så meget så self sku det prøves... håber på seriøs respons ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Lightergas, benzin, malerdampe og lim ?

Pest, kolera, aids og kræft ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

positiv respons ^^

(oprettede tråden af egen erfaring + der ikke er nogen generelt tråd om dette) ;)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
Så vidt jeg har hørt rundt omkring så skulle disse substanser jo være organiske opløsningsmidler, og opløsningsmidler opløser (sjovt nok) andre ting, - EN af disse ting er vore hjerne.. Hjernen er omgivet af et fedtlag, og benz, lim, gas m.m. opløser dette fedtvæv, og når den gør dette, får man det omtalte "malerhjerne". man husker ikke skide godt, og man bliver heller ikke skide klog af det lort...

så lad være med det, det er "fattigmands" at bruge disse metoder til at blive lam på, så i dette tilfælde vil jeg hellere opfordre jer til, hvis i absolut vil være mærkelige, så finde noget andet at blive ramt på, evt. en smirnoff ice? for du lyder sku som en 14 årig der ikke ved hvad du laver, sry, men det er min mening om dette.. det har lige så lidt at sige inde i dette forum som kix har.. !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Kan du ikke dyrke nogle svampe i stedet ? Køb en growbox, du kan finde det ved at søge på google.. Ikke specielt dyrt og MEGET sjovere og MEGET mindre skadeligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

negerleif >> godt med lidt info ...

men btw, har jeg sagt hvilket tidspunkt jeg tog det ? arj ta jeg lidt sammen, det her ska sq være en samlig info til nogle der ville vide lidt om det, i ska ikk sidde og sige en masse mundlort om hva jeg har gjordt får mange år siden...

nu må i sku ta jer lidt sammen ;)

Medlem
Brugeravatar

Bong-Kris skrev:
jah jeg ved sq godt lortet er pisse skadeligt for ens hjerne og at det er PÆNT klamt at gøre og sådan... men man høre sq så meget så self sku det prøves... håber på seriøs respons ;)

Hvis du rent faktisk vidste hvor skadeligt det lort I fylder hovedet er, så ville du med garanti stoppe med det samme. Der er uhyggeligt stor enighed, selv blandt de mest hærdede stofbrugere, om at den slags opløsningsmidler på ingen måde bør indtages overhovedet. De (permanente?) skader man kan pådrage sig opvejer på ingen måde at man bliver blæst af lortet.

Erowid.org skrev:
Our understanding of the literature is that there is no such thing as safe use of most volatile solvents, aerosols or other street inhalants : their psychoactive effects may be inseparable from nerve and organ damage.

Det er ikke usandsynligt at det er pga. denne idiotiske brug af opløsningsmidler at du føler at din underbevisthed fucker op, og fortsætter du stilen vil din hjerne blot blive endnu mere fucked.

Jeg ved fandme ikke hvad I tænker på, når I lystigt sidder og suger benzin ind i hovedet. Lugten af det lort burde afsløre, at det kun kan være meget skadeligt for krop og sind.

Der er i min bog ingen "stoffer" der er mere stupide at indtage end opløsningsmidler - og det er inklusive alle de "hårde stoffer". Den risiko for øjeblikkelig død kombineret med de permanente skader gør opløsningsmidlerne til langt farligere end nogen andre stoffer. De fleste er heldigvis kloge nok til at regne ud, at noget der lugter som benzin næppe gør noget godt hvis man sniffer det. Men der er desværre også folk som dig og dine venner, der bare suger det uden en tanke i hovedet, og giver en stor fuckfinger til eventuelle skader. Lad mig sige det til dig nu: du risikerer at smadre din krop og dit sind (permanent?) hvis du ikke stopper med det samme, og det er muligt at du allerede har pådraget dig (permanente?) skader.

Læs nogle af disse trip-rapporter, fra folk der suger opløsningsmidler, og se hvor meget de fortryder. Hvis du ikke selv gider at vælge kan du hurtigt læse denne og denne.

Hvis du har bare lidt hjerne tilbage, så stopper du med det samme og overtaler dine venner til det samme. Det er ærlig talt trist at høre om unge mennesker, der er igang med at smadre deres fremtid så åbentlyst. Jeg gætter på at I næppe er ældre end 14-15 år, da det næsten altid er denne aldersgruppe der er dum nok til at misbruge inhalanterne. Hvis I skal tage narko, så find forhelvede noget rigtigt, næsten ligemeget hvad - intet er så skadeligt som det I har gang I nu.

Tænk dig om forhelvede! Alle stoffer kræver omtanke - desværre har du valgt nogle der på ingen måde kan anbefales, omtanke eller ej.

Og jeg vil skide på om du ikke gider høre "mundlort" om hvor skadeligt det er. Dette er et Harm-Reduction forum, og alle herinde vil kollektivt råde dig til at stoppe. Du får aldrig nogen her til at råde dig til andre så idiotiske "rusmidler".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
negerleif skrev:
Så vidt jeg har hørt rundt omkring så skulle disse substanser jo være organiske opløsningsmidler, og opløsningsmidler opløser (sjovt nok) andre ting, - EN af disse ting er vore hjerne.. Hjernen er omgivet af et fedtlag, og benz, lim, gas m.m. opløser dette fedtvæv, og når den gør dette, får man det omtalte "malerhjerne". man husker ikke skide godt, og man bliver heller ikke skide klog af det lort...

så lad være med det, det er "fattigmands" at bruge disse metoder til at blive lam på, så i dette tilfælde vil jeg hellere opfordre jer til, hvis i absolut vil være mærkelige, så finde noget andet at blive ramt på, evt. en smirnoff ice? for du lyder sku som en 14 årig der ikke ved hvad du laver, sry, men det er min mening om dette.. det har lige så lidt at sige inde i dette forum som kix har.. !

:yeah:

Idiotisk at gøre sådan noget der! VIRKELIG!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hey psy's, nu kender jeg personen.
Ikke fordi jeg selv har gjort det, men det er adskillige år siden han har gjort det og han er klar over det er skadeligt, igen, som han også nævnte, så var det på ingen måde den slags information han ønskede med denne post. :wink:

Han ved godt det er skadeligt og han gør det heller ikke mere :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg kan da heller ikke komme uden om at jeg også har gjort det. :roll:

Men ja, det er længe siden.

negerleif skrev:
EN af disse ting er vore hjerne.. Hjernen er omgivet af et fedtlag, og benz, lim, gas m.m. opløser dette fedtvæv, og når den gør dette, får man det omtalte "malerhjerne". man husker ikke skide godt, og man bliver heller ikke skide klog af det lort...

Men er det ikke noget med at hash gendanner fedtvævet rundt om hjernen?
Ikke fordi det skal være en undskyldning for at sniffe benzin.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Han ved godt det er skadeligt og han gør det heller ikke mere :!:

Godt at høre - det fremgik bare overhovedet ikke af første post.

Titel:
Medlem

Psycheholic skrev:

negerleif skrev:
EN af disse ting er vore hjerne.. Hjernen er omgivet af et fedtlag, og benz, lim, gas m.m. opløser dette fedtvæv, og når den gør dette, får man det omtalte "malerhjerne". man husker ikke skide godt, og man bliver heller ikke skide klog af det lort...

Jeg tror ikke du skal regne med dette fedtvæv bliver gendannet ved at ryge en pind, det forsvinder permanent, og hjernecellerne dør uden dette fedtvæv. Og fordi det er så kraftige opløsningsmidler vi har med at gøre, så bliver store mængder fedvæv opløst ad gangen når man gør det, og så er skaderne også mere permanente og kraftigere. det er sku nogle triste substanser der ikke skal leges med.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hash der gendanner fedtvævet ? :lol:

Titel:
Medlem

Det må da være sommerens nye superhøst ;P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psycheholic skrev:

negerleif skrev:

Bare køb og snif noget flydende margerine, det dur ;)

Men det er engentlig ikke meget bedre at drikke alkohol, det er jo også et organisk opløsingsmiddel og om det bliver indtaget nasalt eller oralt kommer vel ud på et, det ender jo i blodet og derved i hjernen på begge metoder.

Dog er det meste alkohol man drikker jo ikke ligeså stærkt som fx benzin osv, men hvis man ser bort fra dette så er det vel egentlig lige skadeligt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Xtreme skrev:
Psycheholic skrev:

negerleif skrev:

Men det er engentlig ikke meget bedre at drikke alkohol, det er jo også et organisk opløsingsmiddel og om det bliver indtaget nasalt eller oralt kommer vel ud på et, det ender jo i blodet og derved i hjernen på begge metoder.

Dog er det meste alkohol man drikker jo ikke ligeså stærkt som fx benzin osv, men hvis man ser bort fra dette så er det vel egentlig lige skadeligt?

er der nogen der har sagt at det ikke er DYBT skadeligt at indtage alkohol ? - selv 1 bajer skader

- men der er stadig en forskel i koncentration og hvor stærke opløsningsmidler det er...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Xtreme skrev:
Psycheholic skrev:

negerleif skrev:

er der nogen der har sagt at det ikke er DYBT skadeligt at indtage alkohol ? - selv 1 bajer skader

- men der er stadig en forskel i koncentration og hvor stærke opløsningsmidler det er...

Tja, det er vel efterhånden gennemsnits danskerens holdning ?

Nævnte jeg også 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Der burde da være et sticky topic, som advarer imod opløsningsmidler, det er jo langt ude at indtage det lort.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er glimrende at benzin og sådan noget er meget mere koncentreret, tilgengæld drikker du så meget oftere så det er sgu lige før at det går ud på et :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]