Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Valium :O
Medlem

Hejsa

Hvordan føles det når man snupper lidt valium .. en af mine buddy's har fået nogen og han siger det er fedt nok .. men det kan jo betyde så mange ting :D

Nogen der har lyst til at fortælle hvordan det føles og om der er noget farligt.. og evt jeres egen oplevelser med det :)?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: På flugt
Hvorfor søger du ikke på emnet valium..
Evt. Google eller her på psy.dk's egen hjemmeside?

Men kan fortælle dig at Valium er en downer, hvis du
ikek var klar over det i forvejen. Altså man bliver døsig.
Andet ved jeg ikke, da jeg ikke selv har indtaget det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Alt afhængig af hvilken dosis du tager (pillerne kommer i 2 mg, 5 mg. og 10 mg.) bliver du sløv, træt, døsig.
De er fine at falde ned på/sove på efter en nat på f.eks. amf.
Men pas på med benzoer. Der er stort afhængighedspotentiale forbundet med dem. Herudover skal du heller ikke blande dem med alkohol eller andre downers da det kan forstærke virkningen. Og da dette kan have en dødelig udgang, er det næppe noget du ønsker.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes at diazepam (det aktive stof i Valium, Stesolid osv.) er den mest smooth benzo jeg har prøvet.

Det kommer snigende og man lægger meget mindre mærke til virkningen end de mere hårdtslående benzoer, som f.ex. dem der bruges til sove-medicin.

Der er ikke de store effekter, udover at du bliver døsig, og lettere ligeglad. Du bliver ikke så nemt ophidset eller bange.

Halveringstiden er ret lang, dvs. du er påvirket af det i lang tid. Derfor er det ikke så velegnet som sove-medicin (i hverdagen eller før eksamen el.l.), da du højst sandsynlig vil vågne og stadig være lidt påvirket.

Jeg synes at det anvendes bedst til at falde ned efter amf/meth/coke osv.. Det virker søvndyssende, og det er dejligt at vågne næste dag og stadig være en lille smule ligeglad og afslappet. Og det er desuden muskel-afslappende, hvilket hjælper meget på anspændtheden man oplever på amf/meth osv..
Hvis du bruger det på denne måde, skal du være meget opmærksom på, at dets virkning forstærkes af alkohol, så hvis du har været i byen på druk og amf, skal du passe meget på med hvor store doser Valium/diazepam du tager, så du ikke blackout'er. Der er en reel risiko for OD, så pas på!

Titel:
Medlem

Jeg har søgt og læst.. men jeg fik ikke svar på det jeg ville have.. og det har zara svaret på :)

Hva hvis man blander det med hash er det farligt? .. min ven sagde han fik det godt.. ligesom ecstasy altså følelsen af at man har det rigtig godt i kroppen (sammenligner det ikke med ecstasy) ..

Nå men det lyder da som noget jeg lige skal prøve engang med min ven der :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
2 af mine venner havde få lusket sig til lidt valium og spist 20 mg hver uden den store viden om det. De var totalt hæmmet for motorik, tror jeg fik 20 min. til at gå med at kaste bolde hen til dem. Intet bedre end at se dem blive ramt lige mellem øjne og så have så langsomme reflekser at deres hænder først lukker sig for at gribe når de er ramt :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
intet så herligt som god HR:)

elsker også at skubbe folk på valium. godt at se at de ikke når at tage fra før fjæset er plantet i asflten :lol: :lol:

valium er hjernemad. go tur og held og lykke

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Årh pjat luca, vi skal da ha lidt sjovt med de blæste :lol:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Laboratoriet
Med hensyn til afhængighed af bezodiazepiner skulle der ikke være nogen risiko hvis bare du ikke æder dem hvem dag, men blot i weekenden eller til "at sove på" efter diverse stimulanser (som du forhåbentlig heller ikke æder hver dag). Regulær tolerance udvikles først efter nogle ugers konstant brug. Da halveringstiden er ret lang (72 timer), skal det nok helst kun være 1 dag om ugen. Det eneste der egentlig er at være bange for er, som det også bliver nævnt, at alkohol og benzodiazepiner ikke går fantastisk sammen, hvis man gerne vil bevare at minimum af hjernefunktion. I anbefalede doser engang imellem er den fin fin.

Til sidst ville jeg dog umiddelbart selv foretrække en benzo med lavere halveringstid. Det kan godt være at de ikke er så "smooth", men så bliver man da sig selv igen hurtigere. Hvad med Alprazolam? Den skulle være effektiv sådan ca. et døgn.

Titel:
Flueknepper kongen

The Pharmacist skrev:
Med hensyn til afhængighed af bezodiazepiner skulle der ikke være nogen risiko hvis bare du ikke æder dem hvem dag, men blot i weekenden eller til "at sove på" efter diverse stimulanser (som du forhåbentlig heller ikke æder hver dag). Regulær tolerance udvikles først efter nogle ugers konstant brug. Da halveringstiden er ret lang (72 timer), skal det nok helst kun være 1 dag om ugen. Det eneste der egentlig er at være bange for er, som det også bliver nævnt, at alkohol og benzodiazepiner ikke går fantastisk sammen, hvis man gerne vil bevare at minimum af hjernefunktion. I anbefalede doser engang imellem er den fin fin.

Til sidst ville jeg dog umiddelbart selv foretrække en benzo med lavere halveringstid. Det kan godt være at de ikke er så "smooth", men så bliver man da sig selv igen hurtigere. Hvad med Alprazolam? Den skulle være effektiv sådan ca. et døgn.

Kære Pharmacist. Du ved jo også godt, at halveringstid != aktivitet. Der er ikke den halve aktivitet af diazepam efter 72 timer, den er nærmest væk.

Det bliver jo netop fordelt i somatisk væv, og kun en lille del bliver frigivet og når hjernen af gangen, efter det er blevet redistribueret.

Men hvis du partout forlanger kort virkningsvarighed, er de hydroxylerede benzodiazepiner vejen frem.

Senest rettet af Slettet 29 jun 2007 14:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg tager sjældent stimulanser.. Jeg tager det kun hvis nogen af mine kammerater er klar på det.. og det er de sku heller ikke så tit :) .. Er mere til røgen der ;)

Jeg prøver bare de valium der med to af mine venner en fredag også må vi se.. Overnatter der jo bare :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godz husk nu bare, INGEN ALKOHOL..

Titel:
Junior medlem

Levose skrev:
Kære Pharmacist. Du ved jo også godt, at halveringstid != aktivitet. Der er ikke den halve aktivitet af diazepam efter 72 timer, den er nærmest væk.

Det bliver jo netop fordelt i somatisk væv, og kun en lille del bliver frigivet og når hjernen af gangen, efter det er blevet redistribueret.

Men hvis du partout forlanger kort virkningsvarighed, er de hydroxylerede benzodiazepiner vejen frem.

Kære Levose (skriver du egentlig "kære" for at provokere eller er du bare enormt høflig?). Ja, jeg ved godt at halveringstid ikke nødvendigvis er lig med aktivitet (går ud fra at det er det du mener). Så længe stoffet ikke er elimineret, vil der dog være mindre koncentrationer i blodet og derfor vurderer jeg at hvis man ønsker at spise valium vil det være bedst hvis stoffet er helt elimineret inden man snupper den næste. Også for at undgå yderligere akkumulering. Om virkningen er væk efter 3 døgn skal jeg ikke kunne sige på stående fod, men hvis du mener det...

Hvis vi skal have fat i de smarte ord vil jeg mene at alt væv er somatisk, så du kan lige så godt bare skrive "væv". Diazepam akkumuleres hovedsagligt i adipøst væv, dog vist også en smule i muskler (musculus).

Med hensyn til alprazolam er akkumulering i vævet noget mindre end for diazepam (derfor den kortere halveringstid). Derfor vil jeg mene at man stadig vil kunne mærke den efter en halveringstid, men det kan sagtens være forkert.

Titel:
Flueknepper kongen

Personligt kan jeg ikke mærke diazepams virkning efter 6 timer, med mindre vi taler meget store doser, eller selvfølgelig gentagne, så vi rammer ind i akkumulering.

Men såvel diazepam såvel som alprazolam har meget farmakologisk aktive metabolitter (Nordazepam og alpha-hydroxyalprazolam) som også har en ret lang halveringstid, så i det endelige løb er der ikke den store forskel, I should guess.

Endelig er Diazepams halveringstid en variabel størrelse. Hvis man ryger tobak, falder den til 20-24 timer på grund af induktion af leversymptomer.

Og kære er fordi jeg er en sød mis :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!

Wow ja, somatisk væv = legemeligt væv. Så det er altså når der er tale om legemligt væv, ikke spindelvæv eller plantevæv, hvis nu du skulle tro det. Og ja, diazepam er meget fedtopløseligt (medfører den lange halveringstid) som dermed betyder at det mere præcist bliver ophobet i fedtvæv (eller adipøst væv).

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Wow ja, somatisk væv = legemeligt væv. Så det er altså når der er tale om legemligt væv, ikke spindelvæv eller plantevæv, hvis nu du skulle tro det. Og ja, diazepam er meget fedtopløseligt (medfører den lange halveringstid) som dermed betyder at det mere præcist bliver ophobet i fedtvæv (eller adipøst væv).

You just grab every chance. Min pointe med somatisk væv var ikke-hjernevæv. Men bare vær en jackass :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Haha, jeg håber ikke du tager det for tungt :D

Titel:
Junior medlem

Hjernevæv er også somatisk... Bare for the record ;-)

Og til slut vil jeg lige sige at hvis diazepams virkning ikke kan føles længere efter 6 timer, så har du lært mig noget nyt, Levose. Selvom det overrasker mig... Men det passer jo også fint med at den ofte gives 3 gange dagligt.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes det lyder meget mystisk, hvis et stof med så lang halveringstid kun skulle have en mærkbar virkning de første 6 timer. Jeg har ikke selv prøvet diazepam, men min mor fik engang en stesolid da hun skulle til en kikkertundersøgelse engang om formiddagen og hun var groggy helt op til sent ud på aftenen.

Havde du taget noget op til den dag du tog diazepam, Levose? For hvis man har taget GHB eller drukket meget kunne jeg godt forestille mig virkningen ikke er lige så kraftig.

Titel: Re: Valium :O
Junior medlem

godz skrev:
Hejsa

Hvordan føles det når man snupper lidt valium .. en af mine buddy's har fået nogen og han siger det er fedt nok .. men det kan jo betyde så mange ting :D

Nogen der har lyst til at fortælle hvordan det føles og om der er noget farligt.. og evt jeres egen oplevelser med det :)?

Hvorfor spurgte du ikke bare ind til det, ved ham din ven ? Havde det ikke været lidt hurtigere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]