Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Overdosis?
Junior medlem

Hey!

Jeg har prøvet E en gang. Det er nu næsten et år siden, men jeg er stadig lidt bange for at det har givet mig permanente hjerneskader.

Her er en lille beskrivelse af episoden:

Jeg kommer over til mine venner som allerede er godt banket af. En af mine venner giver mig de 4 kiks jeg har købt, og fortæller mig at jeg bare skal tage 2 til at starte med.

Det er firkløvere, og efter en halv time hvor der ikke er sket noget, spørger jeg ham hvad der er galt. I det euforiske humør han er i, siger han jeg bare skal tage en til.

Det gør jeg så, og efter endnu et kvarter sker det intet. Der er nu gået en lille time, og jeg spørger ham igen hvad der er galt. Han siger jeg bare skal tage en til, dvs. den fjerde, og det gør jeg så.

Et par minutter efter sidder jeg i sofaen, og pludselig, kan ikke huske hvordan overgangen kom, men der sidder jeg og begynder at synes at alt er skønt. Sidder og krammer sofaen, og får den fedeste følelse jeg nogensinde har haft. Mine kæber kører en del op og ned, og efterhånden begynder jeg også at svede en del, men jeg har det skønt, og føler at hele verden er utrolig fantastisk.

Efter et par timer, hvor jeg har drukket en del vand, brækker jeg mig pludseligt, men har det stadig helt fantastisk, indtil der er gået en 6-7 timer. Jeg begynder at få en ret heftig nedtur, og opdager at jeg har taget t-shirten af, og stadig sveder som en sindssyg.

Efter denne episode har jeg ikke prøvet E igen, da jeg er bange for det har skadet min hjerne. Får nogle gange stadig nogle ret heftige humørsvingninger, og sommetider får jeg nogle perioder hvor jeg følger mig virkeligt deprimeret. Det sker også at jeg får et flashback, dog på et lavere niveau, hvor jeg har det som om jeg er på E.

Jeg har i langt tid stillet mig selv spørgsmålet, om de 4 firkløvere kan have udøvet permanent skade på min hjerne?

Titel:
MEGATRON

Kan dine humørsvingninger skyldes pubertet->hormoner ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Det er meget normal at have det "nedern" efter trippet. Man orker ikke rigtig noget, og har heller ikke rigtig lyst til det store. Sveder, og har et lidt kedeligt humør.

Med hensyn til at du knækkede dig, det er der nogle der gør. Jeg gør det selv, næsten hver gang jeg tager ecstasy. De firkløvere jeg engang prøvede for mange år siden. 3-4 år siden. De var hvertfald stærke, rigtig stærke. Men tvilver på det er dem du har fået fat i.

Men som Dopamin siger, måske skyldes det puberteten som du er i, uden at sige hvor gammel du er.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
:stop:

Ingen pillesnak!

...ellers kommer Dex og svinger pisken! :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Og han tager Syn|tese med - og han er ond!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg synes ikke dette kan egentlig kan klassificeres som pillesnak, da det har en vis relevans, i tilfælde af han uvidende skulle have fået nogle særligt potente piller. Han giver bare de oplysninger der er nødvendige for at folk kan komme med et kvalificeret bud på hvad der kan være galt.

Titel:
Junior medlem

Virkelig latterligt at man ikke må spørge til råds på danmarks største "stof" forum omkring en overdosis. Om det er i pille form med et mærke på eller en julecombo med 2CB-ketamin, amf, coke, lsd, hash u name it.

Desuden har 90% af dem som snakker om de combos prøvet E op til flere gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
tvivler stærkt på at du har fået nogen hjerneskade..

jeg tror mere at du oplever normale menneskebetingede nedture/opture - og henleder dem på ecstasy fordi du har hørt fra 50.000 mennesker at ecstasy slår dig ihjel og gør dig sindsyg..

du valgte ikke at bruge 5-htp osv, og du fik en nedtur dagen efter - helt normalt..

men jeg tvivler STÆRKT på at det er den som stadig genere dig.. - men tror sagtens du kan få din læge til at tro på dig og give dig lykkepiller hvis det er... - men tænk dig lige om før du hopper på noget i den dur...

og desuden omkring "ARJ ECSTASY NO TALK?!.. det er da bare totaaaalt neder"..

- jeg synes psychedelia.dk burde forbyde snak om alle stoffer - ud over psychedelika - forbyde stoffer som amfetamin, valium, opiater osv.. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
men jeg tvivler STÆRKT på at det er den som stadig genere dig.. - men tror sagtens du kan få din læge til at tro på dig og give dig lykkepiller hvis det er... - men tænk dig lige om før du hopper på noget i den dur...

Tror ærligt talt ikke at lægen udskriver lykkepiller uden at sende dig videre til noget psykiater tingeling.

spiffeh skrev:

- jeg synes psychedelia.dk burde forbyde snak om alle stoffer - ud over psychedelika - forbyde stoffer som amfetamin, valium, opiater osv.. :)

Det er da noget fis. En vigtig del af siden omhandler HR, hvilket der da i høj grad er brug for ved lige netop de stoffer du mener bør forbydes. Generelt synes jeg det er ret plat at brugere af psykedeliske stoffer føler sig hævet over stimulanser, opiater osv. Hver sin smag, hørt om det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lilleso skrev:
spiffeh skrev:

Tror ærligt talt ikke at lægen udskriver lykkepiller uden at sende dig videre til noget psykiater tingeling.

... jo

spiffeh skrev:

Lilleso skrev:
Det er da noget fis. En vigtig del af siden omhandler HR, hvilket der da i høj grad er brug for ved lige netop de stoffer du mener bør forbydes. Generelt synes jeg det er ret plat at brugere af psykedeliske stoffer føler sig hævet over stimulanser, opiater osv. Hver sin smag, hørt om det?

okay, hver sin smag..- dvs. hvis man godt kan li lightergas så er det også fint?

- jeg synes bare de andre stoffer har en tendens til kun at føre selvdestruktive ting ud i livet - ikke for at hakke på jer andre eller noget i den stil.. - men kan du argumentere for at indtage valium/opiater/amfetamin ofte?.. - og "jamen det er jo ligesom lsd svampe osv, bare man ikke misbruger dem" - valium, opiater og den slags er nærmest bygget til misbrug.. held og lykke med at misbruge LSD, sidde i din lejlighed/whatever og tage det hver dag igennem.. noo noo...

ingen tvivl om alle stoffer er fine - jeg tager da også andre ting end psychedelika - men, forummæssigt set så føler jeg lidt.. at folk der bruger psychedeliske stoffer, har en tendens til at være mere begavede end folk der spiser ecstasy-tabletter..

men ok gælder ikke altid : http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... 624#247624

- skal også siges at jeg kun har taget ecstasy 1 gang, og er aligevel dum som pap :oops: :oops: :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, hvis man kan lide lightergas, så fint. Hvis jeg siger at det kan jeg, skal jeg så udelukkes fra forummet? Der skal være plads til mere end bare psykedelika, og man kan sagtens diskutere noget uden at det nødvendigvis skal medføre/omhandle selvudvikling.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Spiffeh: Jeg forstår på ingen måde hvor du vil hen? Du vil forbyde snak om alt andet end psykedelia. Det vil du fordi folk der tager psykedelia generelt er mere begavede. Når det er sagt synes jeg så ikke at det giver mening at man så skal forbyde snak om stimulanser når dette er et hr-forum. Så kan de mindre begavede stimulansnydere jo ikke finde de gode råd om indtagelse og spørge om sikkerhed osv. Derved flere ulykker, men det er måske ligemeget når nu det er folk der ikke tager psykedelia?

Seriøst, jeg er ved at bliver træt af dem der tror at man er højere på strå herinde fordi man ynder at trippe psykedelia frem for at hygge sig på andre stoffer. Især går det mig på fordi der blandt mange er opstået en opfattelse om at man er lidt sejere når man tripper, fordi det gør de mere garvede brugere herinde jo.. Det er lidt til grin, for fanden det er drugs. Når nu der er et forum som dette, så er det da klart at alle der tager stoffer henvender sig her. Derfor må man da tage imod folk og hjælpe dem ligesom man selv engang blev hjulpet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

var heller ikke ment som et direkte forslag - lidt ironisk..

jeg er bare stadig meget skeptisk overfor andet end psychedeliske stoffer - da jeg som tidligere sagde - har den holdning til dem, at de fleste er ret selvdestruktive.. – selv alkohol

jeg går ind for legaliseringen af mange stoffer - men alt for mange er.. direkte for dumme til at kunne leve med en legalisering - fordi de ikke er bevidste omkring dem selv og hvad de har gang i.. - i dag bliver dxm fra apoteker misbrugt.. det er legalt - og langt fra et dejligt stof i forhold til andre ting.. - mange er ikke klar på en legalisering.. men den skal nok komme ud i fremtiden.

hvorfor så psychedelika? - fordi det hjælper dig med at gøre dig selv mere bevidst omkring hvad du har gang i med dit liv.. hvilket kan afhjælpe folk der er på sidespor.. - jeg tror mange folk godt kunne bruge at trippe.. –

anyways har du kigget på nogen pillesider og set hvorn folk er derinde?..
- folk er direkte idioter.. til næsten hver pille er der kommentarer fra folk der vil have fat i dem, og som så oplyser deres e-mails og lign.

jeg har endda set nogen af de dummeste brugere herindefra skrive derinde.. - og alt herinde er HR skrevet af teenagere, ingen direkte pro's..

Hvis at man sænker intelligensen herinde, så sænker man også intelligensen på de HR svar de får - med andre ord, der er mulighed for en kixeklapper fra sønderjylland sidder og råder folk til at tage robbere sammen med massere af kix, amfetamin, bajere og flere robbere fordi han fik det totalt "blæseren"(har aldrig forstået det ord) - og før andre kommer ind og advare, så har vi dødsfald igen..

og om ikke andet, så er der ikke meget psychedelisk der kræver liv..

forresten, er jeg den eneste der har lagt mærke til at folk der spiser ecstasy tabletter har tendens til at blære sig med hvor mange de starter ud med..? – hjeeerneeedødt!

Titel:
Junior medlem

Tak for hjælpen, det beroligede mig en del.

Til info fylder jeg snart 17, så det er sandsynligvis bare hormoner :D

Citat:
Med hensyn til at du knækkede dig, det er der nogle der gør. Jeg gør det selv, næsten hver gang jeg tager ecstasy. De firkløvere jeg engang prøvede for mange år siden. 3-4 år siden. De var hvertfald stærke, rigtig stærke. Men tvilver på det er dem du har fået fat i.

Har bare hørt en masse shit med at det er sindssygt farligt at knække sig på E, og at det betyder man har gjort et eller andet forkert.

Det er nok ikke de samme firkløvere, men inde på pillreports har folk nogle meget blandede meninger omkring dem. Dem jeg fik var sandsynligvis midt imellem, da en af mine venner som også skulle prøve det første gang var klog nok til kun at tage 1, og han fik også et sindssygt vildt kick.

Hvis de var lidt under middel, har jeg vel ca. taget 200-250 mg MDMA, så hvor ligger grænsen egentlig for hvornår det begynder at ødelægge hjernen?

En af mine venner kom op på at tage 17 sidste sommerferie, fordi han tog det stort set hver dag. Øges mængden der skal til for at tage en OD for hvor ofte man tager E?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Ja, det kan være farligt at knække sig på ecstasy, da det i sidste ende kan medføre til, at du dehydrerer (du kan jo ikke få noget vand ned, hvis du knækker det op hele tiden), hvilket kan være dødeligt.

Jeg vil dog lige sige, at du bør tage det med et gran salt. Min gode ven L knækker sig næsten altid på ecstasy, og han knækker sig typisk en gang, for hver pille han tager. Med det taget i betragtning vil jeg mene, at det er pga. beskidte piller med en masse lort i.

En anden ting er, at du skal bede din ven om at hanke op. 17 ecstasy-piller på en dag er latterligt, og han fortjener ikke din respekt. Mægden af MDMA der skal til for at OD'e forøges vel, når man opbygger en så sindsyg tolerance, som 17 piller er.

En ting mere - det er forbudt at diskutere ecstasy-piller her på boardet, ikke ecstasy i al almindelighed, men hvilket mærke piller det er.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det med at knække sig ligeså meget handler om at folk kan gå i panik, også udvikler trippet sig i den forkerte retning. Har aldrig hørt om nogen der knækker sig så voldsomt at det skulle lede til dehydrering, men derimod er det, som du selv siger, meget normalt at folk knækker sig en gang eller to i løbet af trippet - ofte kommer det meget pludseligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]