FetaFrank skrev:
Ja, gør den det?
Det kommer vældig meget an på

Du har givetvis en optimal dosis, hvor du opnår den ønskede effekt: at få tømt hovedparten af dit serotonin-lager ud i synapsespalterne, hvor de kan futte rundt og gøre livet behageligt for dig.
Taler vi enkeltdoser, så er der givetvis ikke den voldsomt store forskel på at tage 100-150 mg. rent MDMA eller 250-300 mg. Forstå det ret: du ville kunne føle forskel på 100 og 250 mg. MDMA (også i dagene efter!), men der er en øvre grænse for euforien. Din hjerne er altså lidt som en varmtvandsbeholder på dette punkt: du har en endelig mængde serotonin, og når den er tømt ud, så er der kun koldt eller lunkent vand tilbage i beholderen, og der er bare en grænse for hvor meget du kan tvinge ud af denne lunkne beholder.
Dog kan der være andre aspekter af MDMA'en, som derimod synes at holde styrken. Her tænker jeg på de stimulerende effekter, som også giver en del "speed" til oplevelsen, herunder også hypertensive ting som kæbespændingerne og måske mystiske hjertelyde ved voldsomt store doser. Og søvnbesvær. Derudover er der andre ulemper som impotens og svigtende evne til at få orgasme ved høje doser.
Jeg synes selv, at der er et vist spild ved at tage voldsomme doser af MDMA. For ja, måske kan du vride 10-15% mere guf ud af hjernen, hvis du tager 150 mg. ekstra MDMA oven i en allerede pænt stor 150 mg. dose, men hvor er fornuften i kun at få 10-15% ud af hele 150 mg. MDMA? Det er i hvert fald ikke specielt økonomisk

Det er givetvis også en del mere skadeligt at tage 300 mg. MDMA i ét trip på en måned end det er at tage to 150 mg. trip på en måned.
For at opsummere såvidt, har du to kurver: én for eufori og én for stimulans, og førstnævnte knækker en del før stimulantkurven.
Egentlig bør du gøre dig dine egne erfaringer omkring doser, men jeg synes bare det fortjente at blive sagt, at
mere ikke altid er bedre, når det kommer til MDMA. Så hvis du i en periode har prøvet at øge og øge dosen, men uden rigtig at føle, at du får det optimale ud af det, så overvej det utænkelige: reducer din dosis næste gang og prøv at arbejd mere med stoffet.
Jeg vil også tilføje, at hvis det drejer sig om at blive "totalt blæst" i alkoholikerstilen, sådan at man vakler rundt og nærmest ikke aner, hvor man er, så er en ren MDMA-koger ikke det optimale. Så tag hellere de 100-125 mg. MDMA og ryg en ordentlig bønne oveni. (Igen: dette er ikke "bedre", men det har sine egne fordele og ulemper.)