Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 17:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ..
Ja, gør den det?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det gør den. Men der er selvfølgelig en grænse for, hvor lang tid det kan vare. Jeg mener personligt ikke, at det er normalt muligt at holde sig på toppen af rusen i mere end 3-4 timer ved en enkelt dosering, men du kan jo også sagtens tage en dosis, som kun holder dig på toppen i en halv time, en time eller to.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FetaFrank skrev:
Ja, gør den det?

Det kommer vældig meget an på :) :)

Du har givetvis en optimal dosis, hvor du opnår den ønskede effekt: at få tømt hovedparten af dit serotonin-lager ud i synapsespalterne, hvor de kan futte rundt og gøre livet behageligt for dig.

Taler vi enkeltdoser, så er der givetvis ikke den voldsomt store forskel på at tage 100-150 mg. rent MDMA eller 250-300 mg. Forstå det ret: du ville kunne føle forskel på 100 og 250 mg. MDMA (også i dagene efter!), men der er en øvre grænse for euforien. Din hjerne er altså lidt som en varmtvandsbeholder på dette punkt: du har en endelig mængde serotonin, og når den er tømt ud, så er der kun koldt eller lunkent vand tilbage i beholderen, og der er bare en grænse for hvor meget du kan tvinge ud af denne lunkne beholder.

Dog kan der være andre aspekter af MDMA'en, som derimod synes at holde styrken. Her tænker jeg på de stimulerende effekter, som også giver en del "speed" til oplevelsen, herunder også hypertensive ting som kæbespændingerne og måske mystiske hjertelyde ved voldsomt store doser. Og søvnbesvær. Derudover er der andre ulemper som impotens og svigtende evne til at få orgasme ved høje doser.

Jeg synes selv, at der er et vist spild ved at tage voldsomme doser af MDMA. For ja, måske kan du vride 10-15% mere guf ud af hjernen, hvis du tager 150 mg. ekstra MDMA oven i en allerede pænt stor 150 mg. dose, men hvor er fornuften i kun at få 10-15% ud af hele 150 mg. MDMA? Det er i hvert fald ikke specielt økonomisk :) Det er givetvis også en del mere skadeligt at tage 300 mg. MDMA i ét trip på en måned end det er at tage to 150 mg. trip på en måned.

For at opsummere såvidt, har du to kurver: én for eufori og én for stimulans, og førstnævnte knækker en del før stimulantkurven.

Egentlig bør du gøre dig dine egne erfaringer omkring doser, men jeg synes bare det fortjente at blive sagt, at mere ikke altid er bedre, når det kommer til MDMA. Så hvis du i en periode har prøvet at øge og øge dosen, men uden rigtig at føle, at du får det optimale ud af det, så overvej det utænkelige: reducer din dosis næste gang og prøv at arbejd mere med stoffet.

Jeg vil også tilføje, at hvis det drejer sig om at blive "totalt blæst" i alkoholikerstilen, sådan at man vakler rundt og nærmest ikke aner, hvor man er, så er en ren MDMA-koger ikke det optimale. Så tag hellere de 100-125 mg. MDMA og ryg en ordentlig bønne oveni. (Igen: dette er ikke "bedre", men det har sine egne fordele og ulemper.)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Når den lækre eufori rus stopper, er der ikke mere serotonin tilbage i depoterne. Hælder du alligevel mere mdma indenbords vil den i stedet tømme din hjerne for dopamin, som vil blive optaget forkert og skade din hjerne utrolig meget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
Når den lækre eufori rus stopper, er der ikke mere serotonin tilbage i depoterne. Hælder du alligevel mere mdma indenbords vil den i stedet tømme din hjerne for dopamin, som vil blive optaget forkert og skade din hjerne utrolig meget.

Har du kilder? Du er godt klar over, at MDMA praktisk talt er frikendt for at give hjerneskader? Skal du op og provokere deciderede forandringer frem i hjernen, så taler vi ca. 20 mg/kg., og selv her siger videnskaben generelt, at der ikke er tale om varige forandringer i hjernen. Se vores wiki, http://www.thedea.org, den seneste NeXT artikel af Maartje de Win og endelig den forskningsartikel, som bl.a. forskere på Bispebjerg hospital har lavet over grise.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så det skader ikke at redosere og redosere, til man ikke kan opnå den mindste eufori længere? Og de efterfølgende depressioner går jo alle sammen over uden at få en betydning? Ticks i hovedet, skrigelyde, svimleture osv., som man oplever efter, gør ingen skade? Det skader dig ikke, at du ikke oplever den samme glæde mere ved normale ting, fordi din hjerne er vant til at få det hele serveret på piller?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Resist skrev:

Har du kilder? Du er godt klar over, at MDMA praktisk talt er frikendt for at give hjerneskader? Skal du op og provokere deciderede forandringer frem i hjernen, så taler vi ca. 20 mg/kg., og selv her siger videnskaben generelt, at der ikke er tale om varige forandringer i hjernen. Se vores wiki, http://www.thedea.org, den seneste NeXT artikel af Maartje de Win og endelig den forskningsartikel, som bl.a. forskere på Bispebjerg hospital har lavet over grise.

Der er efterhånden enighed herinde om at serotonin receptorne(mener jeg det er, treasure kan rette mig) begynder at køre på dopamin i stedet, når serotonin depoterne er tømte, hvis man blot fortsætter med at proppe sig med mdma. Når dopaminen kommer ind det forkerte sted danner det frie radikaler, som er hammer (neurotisk/oxiderende?) = smadrer hjernen.

Det er netop derfor der bliver anbefalet at indtage SSRI i vores sticky mdma hr tråd, da SSRI bloker for genoptagelsen, således at dopamin ikke kan gå ind og skade.

Grise er lidt noget andet end mennesker, og jeg er egentlig noget så ligeglad med de studies for at være ærlig. Jeg har ikke lyst til at teste skæbnen når jeg lammer mig i mdma, ved ikke at følge god fornuftigt HR.

Enough bitching herfra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
jeg er egentlig noget så ligeglad med de studies for at være ærlig. Jeg har ikke lyst til at teste skæbnen når jeg lammer mig i mdma, ved ikke at følge god fornuftigt HR.

Det er egentlig ret paradoksalt, at du er "noget så ligeglad med de studies", og på samme tid sætter din lid til hvad der "efterhånden [er] enighed [om] herinde" - mon ikke det folk bliver enige om, er baseret på "de studies", eller lignende?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Resist skrev:
jeg er egentlig noget så ligeglad med de studies for at være ærlig. Jeg har ikke lyst til at teste skæbnen når jeg lammer mig i mdma, ved ikke at følge god fornuftigt HR.

Det er egentlig ret paradoksalt, at du er "noget så ligeglad med de studies", og på samme tid sætter din lid til hvad der "efterhånden [er] enighed [om] herinde" - mon ikke det folk bliver enige om, er baseret på "de studies", eller lignende?

Det er fordi de studies er langt henne i vejret. Prøv at tænk udenom boksen .....

Tager man od eller for hyppigt mdma kan der opstå serotoninsyndrom. Ikke kun det men man kan ende i en dyb dyb depression. Jeg har selv været på en mdma depression som tog over et halvt år at komme ud af. Ydermere har jeg læst om folk der er blevet ramt så kraftigt at de knap kan føle længere. Føle sult, tørst, friskhed eller træthed. Selv en forelskelse slår ikke engang på dem. Og så vil jeg sku mene at den er ved at være gal.

Det var desuden i nyhederne at en mand (englænder i think) havde misbrugt mdma/ecstacy på et dagligt plan i et par år. Hans hukommelse strak ikke længere end enten 20 sek eller 2 min tilbage. Erinder ikke det nøjagtige. Der er sikkert flere herinde fra der husker den sag.

Alt dette taget i bakspejlet, tror du så virkelig på at mdma er et 100% uskyldigt stof, som var det blot slik nede fra den daglige brugs, ud fra hvad du for fortalt om nogen tests på grise?

Det er jo bare naivt :roll:

Men hvis det er sådan du føler, så synes jeg endelig du skal glemme alt der hedder HR hvis du tager mdma. Det er jo trods alt ikke skadeligt vel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg skulle egentlig lige til at lave en ny tråd, men dette emne passer vel meget godt ind i denne tråd:

Hvad så med hash på E-comedown? Hvor mange bruger dét istedet for at redosere med mere mdma, og hvad er deres erfaringer med dét?

- Forlænger det mdma-rusen?
- Dulmer det nedturen eller udskyder (og evt. forværre) det den bare?
- Er det dårlig HR?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Silver_Bullet skrev:
Jeg skulle egentlig lige til at lave en ny tråd, men dette emne passer vel meget godt ind i denne tråd:

Hvad så med hash på E-comedown? Hvor mange bruger dét istedet for at redosere med mere mdma, og hvad er deres erfaringer med dét?

- Er det dårlig HR?

Hvis jeg tager nogle hiv fra en god joint på ecstasy comedown er det som om jeg bliver lidt mere blæst igen. Dog på en meget behagelig måde, føler mig afslappet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silver_Bullet skrev:

- Er det dårlig HR?

Da jeg røg lidt på comedown, blev jeg meget lalleglad og fik meget grineren på samtidig med, at jeg chillede.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Silver_Bullet skrev:

- Er det dårlig HR?

ved det faktisk ikke, jo lidt forstærker den... men når min rus er ved at gå ned og når til et punkt hvor jeg indser at der ikke kommer mere ud af det vælger jeg en god solid omgang søvn.. og når jeg vågner igen, så kan det ikke gå hurtigt nok med bananer og mælk...

Titel:
Medlem

Jeg har lige et spørgsmål mere, hvad er det der sker med hjernen ved en dødelig overdose. Altså. hvad er det man dør af, hvis man dør af selve MDMA
en og ikke overophedning eller vandmangel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
FetaFrank skrev:
Jeg har lige et spørgsmål mere, hvad er det der sker med hjernen ved en dødelig overdose. Altså. hvad er det man dør af, hvis man dør af selve MDMA

jeg ved ikke præcis hvor mange mg/kg man skal indtage før den er dødelig, men tjek evt. ld50 metoden(udført på rotter & mus) eller fakta om stoffer oppe til venstre...

rettelse.. mener at have læst at overdosering med dødelig udgang ligger ved 600 mg ren mdma for en uden tolerance

Senest rettet af waggafnipsen 30 aug 2007 13:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
min erfaring er at du kun kan opnå den optimale rus én gang på en aften..

Titel:
Medlem

waggafnipsen skrev:
FetaFrank skrev:

jeg ved ikke præcis hvor mange mg/kg man skal indtage før den er dødelig, men tjek evt. ld50 metoden(udført på rotter & mus) eller fakta om stoffer oppe til venstre...

rettelse.. mener at have læst at overdosering med dødelig udgang ligger ved 600 mg ren mdma for en uden tolerance

Jeg mente ikke hvor meget man skal tage, men hvad det er der gør at man dør?

Titel:
Medlem

Jeg ryger altid efter 3-4 timers MDMA rus. Er ikke den store fan af stimulanser generalt og joints virker på mig enormt godt imod den brændte følelse i hjernen. Har også engang hørt at det skulle være direkte sundt hvis man ikke reducere bagefter fordi det skulle genstarte genoptagelsen eller reproduktionen af serotonin. Men jeg har intet andet end egne oplevelser og så en andens ord for at det rent faktisk forholder sig sådan. Nogen der ved noget mere om det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
Det er fordi de studies er langt henne i vejret. Prøv at tænk udenom boksen .....

Så lad os få de "rigtige" studies på banen! Du linker bare...

Resist skrev:
Tager man od eller for hyppigt mdma kan der opstå serotoninsyndrom. Ikke kun det men man kan ende i en dyb dyb depression. Jeg har selv været på en mdma depression som tog over et halvt år at komme ud af. Ydermere har jeg læst om folk der er blevet ramt så kraftigt at de knap kan føle længere. Føle sult, tørst, friskhed eller træthed. Selv en forelskelse slår ikke engang på dem. Og så vil jeg sku mene at den er ved at være gal.

Naturligvis sætter jeg ikke spørgsmål ved, at det kan ha' (fatale) konsekvenser, at misbruge MDMA (det være sig ved decideret overdosis, som ved et længerevarende misbrug).

Resist skrev:
Alt dette taget i bakspejlet, tror du så virkelig på at mdma er et 100% uskyldigt stof, som var det blot slik nede fra den daglige brugs, ud fra hvad du for fortalt om nogen tests på grise?

[...]

Men hvis det er sådan du føler, så synes jeg endelig du skal glemme alt der hedder HR hvis du tager mdma. Det er jo trods alt ikke skadeligt vel?

Det gi'r jeg da ikke udtryk for at tro på noget tidspunkt, gør jeg?
Kernen i min post, og bevæggreunden for den, er at jeg finder en reference til "den gennerelle opfattelse her på boardet" mangelfuld, når den sker som svar på undersøgelser henvist til af Malkavian og desuden links han leverer - selvfølgelig sammenholdt med den generelle seriøsitet Malkavian udviser i sine posts.

Og vis mig lige hvor jeg "glemmer alt om HR", hvor jeg opfordrer til tilsidesættelse af HR, eller hvor jeg argumenterer mod et HR-råd.

Venlig hilsen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Resist skrev:

Så lad os få de "rigtige" studies på banen! Du linker bare...

Resist skrev:

Naturligvis sætter jeg ikke spørgsmål ved, at det kan ha' (fatale) konsekvenser, at misbruge MDMA (det være sig ved decideret overdosis, som ved et længerevarende misbrug).

Resist skrev:

[...]

Det gi'r jeg da ikke udtryk for at tro på noget tidspunkt, gør jeg?
Kernen i min post, og bevæggreunden for den, er at jeg finder en reference til "den gennerelle opfattelse her på boardet" mangelfuld, når den sker som svar på undersøgelser henvist til af Malkavian og desuden links han leverer - selvfølgelig sammenholdt med den generelle seriøsitet Malkavian udviser i sine posts.

Og vis mig lige hvor jeg "glemmer alt om HR", hvor jeg opfordrer til tilsidesættelse af HR, eller hvor jeg argumenterer mod et HR-råd.

Venlig hilsen :)

http://thedea.org/neurotoxicity.html#a

Her bliver gennemgået diverse mdma skanninger som er blevet foretaget igennem tiden. Samt myter om mdma.

For at citere:

"Conclusions

I absolutely believe that MDMA can be neurotoxic in humans. There's just no reason to believe that it is at a sane dosage/under normal circumstances, and your odds can be greatly improved with a little common sense: Don't mix drugs, be aware of overheating dangers, and take some antioxidants."

Jeg mener absolut at det er hammervigtigt at tage precautions og hr i et stort omfang, når det kommer til mdma. At lade den hvile tilbage og blot påstå at mdma ikke er neurotisk eller har nogen former for hjerneskader, blot ændringer der bliver normale igen efter 2 måneder er imho ikke acceptabelt fra psychedelias side af.

Malk hentyder til at mdma ikke forsager hjerneskader. Jeg prøver med en konstruktiv debat at modkommentere det, hvorefter at du syntes mine holdninger til de studies der er lavet på grise er absurde, i modsætning til hvad der er blevet diskuteret til hudløshed herinde. (se http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6450) Derudover forlanger du links til velkendte facts, og med det vil jeg mene at du modargumenter imod mdma hr. Men det kan så bare være mig der overfortolker ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]