Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: MDMA pulver?
Junior medlem

Geografisk sted: Århus / Østerbro
Min buddy har købt sig noget mdma-pulver, og så kom jeg til at tænke på, hvordan måler man en dose ud, hvis man ikke ejer en vægt? Er der nogen god metode, eller er det bare og anskaffe sig en vægt?

Kærlighed fra mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis hans pusher er pålidelig, og lad os sige han har købt ét gram, så del det ene gram op derfra.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
At "eyeball" er for upræcist.

Anskaft jer en præcis vægt eller lån en vægt af en ven/bekendt.
Det andet er for farligt, og typisk ender det galt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Flæmming nu strammer du den lidt. Hvis de har et gram mdma er det bare at dele op i 2 lige store bunker. Så 2 derfra, og så 2 derfra.

Altså 8 ca. lige store bunker. Det er altså begrænset hvor meget fejl du kan lave hvis du lige tager dig lidt tid til det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er da en mulighed at gøre det på øjemål, MEN jeg har sgu engang troet at jeg fik 120mg, men fik sgu nok nærmere omkr. 200.... Og det blev jeg meget blæst af...

Køb hellere en præcisions vægt, du kan få en her http://cgi.ebay.co.uk/10-X-0-001-GRAM-D ... dZViewItem

Har selv købt en her, og den virker fint! Bare køb batterierne istedet for at bruge dem der følger med!!!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dikki skrev:
Flæmming nu strammer du den lidt. Hvis de har et gram mdma er det bare at dele op i 2 lige store bunker. Så 2 derfra, og så 2 derfra.

Altså 8 ca. lige store bunker. Det er altså begrænset hvor meget fejl du kan lave hvis du lige tager dig lidt tid til det.

Prøv at måle et gram MDMA op. Del det så du har 500 mg i hver. Så deler du igen. 250 mg, og så deler du det igen. 125 mg.

Så smid den bunke hvor du tror det er 125 mg i.
Så kan du se hvor forkert du har målt.

Som HopIFjorden skriver. Han troede han fik 120mg, men derimod fik han omkring 200.

Det kan være meget svært at se hvor meget der er i en lille bunke.

Jeg synes det er for upræcist at "eyeball" MDMA. Da det ikke er rat at få for meget MDMA.

Titel:
Junior medlem

Tror jeg siger til ham, at han skal købe sig en vægt.. Han fik resten af en anden guts pulver, og det er svært at sige om der er 1-2-3 gram, så den med at dele op synes jeg ikke om. Tak for hjælpen alle.

Kærlighed til jer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

heh skrev:
Tror jeg siger til ham, at han skal købe sig en vægt.. Han fik resten af en anden guts pulver, og det er svært at sige om der er 1-2-3 gram, så den med at dele op synes jeg ikke om. Tak for hjælpen alle.

Kærlighed til jer.

Det er nemt nok at se om det er 1 eller 2 gram.

Men en vægt er altid en god ting at have. Køb gerne en med stor præcision.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:

Køb hellere en præcisions vægt, du kan få en her http://cgi.ebay.co.uk/10-X-0-001-GRAM-D ... dZViewItem

Tror efterhånden at alle har sådan en vægt.

Den er rigtig god. Har hvertfald ikke haft problemer med den jeg har,

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
HopIFjorden skrev:
jeg har sgu engang troet at jeg fik 120mg, men fik sgu nok nærmere omkr. 200.... Og det blev jeg meget blæst af...

Det lyder som en meget traumatisk oplevelse. :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
heh skrev:

Kærlighed til jer.

Du kan evt. opløse mdmaen i vand, og måle det op med fx en sprøjte uden nål.

Fx opløse 1g mdma i 100ml. vand. så ved du der er ca. 100mg mdma i 10ml væske. Jeg vil skyde på det giver en usikkerhed på 10-20% max, alt efter hvor grundig du går til verks.

Titel:
Junior medlem

eY aLL... hjemme fra Roskilde og blevet tør igen :p. OG min vægt er kommet, dejligt dejligt, men... Den ser sq lidt ussel ud, tænkte på om der ikke var en med en max nice vægt der lige kunne veje en vingummibamse, en pinex med delekærv (den med A | L på den ene side og PINEX 500 på den anden) og måske en 1-krone? bare for at se om den er helt ved siden af. Mange tak :]

Kærlighed til hele verden.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
heh skrev:
eY aLL... hjemme fra Roskilde og blevet tør igen :p. OG min vægt er kommet, dejligt dejligt, men... Den ser sq lidt ussel ud, tænkte på om der ikke var en med en max nice vægt der lige kunne veje en vingummibamse, en pinex med delekærv (den med A | L på den ene side og PINEX 500 på den anden) og måske en 1-krone? bare for at se om den er helt ved siden af. Mange tak :]

Nu har jeg hverken lige vingummibamser eller Pinex på mig, men du kan da få vægten af nogen mønter.

1 kr: 3,6490 g
50 øre: 4,3665 g
25 øre: 2,8186 g

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
heh skrev:

Nu har jeg hverken lige vingummibamser eller Pinex på mig, men du kan da få vægten af nogen mønter.

Jeg synes vægten på mønter svinger lidt?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
FlæmMing skrev:
Jeg synes vægten på mønter svinger lidt?

Tror du jeg er rig? Jeg har ikke lige overskud i pungen til at lave variansanalyse af vægten af danske mønter. ;)
Men jo, der er helt sikkert lidt forskel på vægten af mønter. Med den vægt som heh ønsker at checke, tror jeg dog ikke det gør det helt store.

Titel:
Junior medlem

Mange tak, det passer ok med 1 krone, skal lige finde 25- og 50 øre.. Ville bare vide om den var helt ved siden af, måler self. lidt under for at være sikker, mange tak folkz! :]~

Kærlighed fra mig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Minimal skrev:
HopIFjorden skrev:
jeg har sgu engang troet at jeg fik 120mg, men fik sgu nok nærmere omkr. 200.... Og det blev jeg meget blæst af...

Det lyder som en meget traumatisk oplevelse. :lol:

Hehe - ja jeg er ikke den samme den dag idag :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
Prometheus skrev:

Ikke enig!

Jeg har lige vejet en 1kr, 50øre og 25øre, først med en digital 0,001, og eftervejet med en 10grams pesola...

med 1kr: digi-vægten siger 3,614, pesolaen kan jeg aflæse til næsten lige på 3,6 (stregen er mere over end på)

med 50øre: digivægten siger 4,297 og pesolaen kan aflæses til 4,3 (hvor stregen ligger på)

med 25øre: digi-vægten siger 2,779 og pesolaen aflæses til mellem 2,7 og 2,8, længst mod 2,8 )

Jeg siger ikke din vægt ikke virker, eller at min er bedre...

Men måske er usikkerheden bare stor med mønter... Der er både slid, skidt og andet at tage højde for :wink:

Hvis man nu skulle veje noget ud i en dose af eks. 5mg vil den usikkerhed være for stor at bruge i kontrolvejning

Senest rettet af Rootbum 11 jul 2007 19:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

heh skrev:
Min buddy har købt sig noget mdma-pulver, og så kom jeg til at tænke på, hvordan måler man en dose ud, hvis man ikke ejer en vægt? Er der nogen god metode, eller er det bare og anskaffe sig en vægt?

Kærlighed fra mig.

Jeg svarer hvertfald ikke! :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Rootbum skrev:
Prometheus skrev:

Ikke enig!

Du er uenig i hvad jeg har vejet mine mønter til? Interessant.

Rootbum skrev:
Jeg siger ikke din vægt ikke virker, eller at min er bedre...

;) Det er ikke min vægt. Med mindre din vægt er en meget nykalibreret laboratoriefinvægt, ville jeg sætte pengene (:P) på den vægt jeg har anvendt.

Rootbum skrev:
Men måske er usikkerheden bare stor med mønter... Der er både slid, skidt og andet at tage højde for :wink:

Hvis man nu skulle veje noget ud i en dose af eks. 5mg vil den usikkerhed være for stor at bruge i kontrolvejning

Al den smuds og slid der er på mønterne skal nok kunne redegøre for forskellen.
Jeg ville aldrig nogensinde udveje enkelte doser af noget som skal indtages i 5-mg doser med andet end en velkalibreret laboratorievægt med høj opløsning. Med så potente sager ville jeg altid foretrække at lave en opløsning af en større mængde istedet og dosere væsken.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]