Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 20:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo jeg er lidt i tvivl egentlig om jeg er ligefrem er afhængig af koffein/guarana.

Da jeg var i hæren i 4 måneder, spiste jeg dagligt omkring 2-3 piller guarana (200 mg per pille.)
Mest fordi der skulle meget ofte ydes en ekstra indsats.

Nå men til sagen!
Da jeg så ikke var i hæren mere, drak jeg rigtig meget kaffe, fordi uden det følte jeg mig utrolig sløv og kunne ikke koncentrere mig uden det.
For en uge siden tænkte jeg, at jeg ikke rigtig har brug for alt det kaffe så prøvede nogen dage uden. Da jeg vågnede spiste jeg morgenmad uden kaffe, det gik fint nok men så om eftermiddagen ved 14-15 tiden begyndte en noget så grum hovedpine, og havde utrolig svært ved bare at koncenterere mig en lille smule. Da jeg kom hjem tog jeg 2 panodiler, de hjalp ikke en skid. Så tog jeg mig alligevel en kop nescafé fordi det havde jeg virkelig lyst til. Da jeg drak den begyndte hovedpine at blive mindre og mindre, til sidst var den helt væk omkring 20-30 min. efter jeg havde drukket den. (Jeg havde taget de 2 panodiler 3 timer før så tror ikke det er dem der pludselig virkede)

Næste dag havde jeg også hovedpine klokken 14-15 tiden da jeg kom hjem tog jeg 1 kop kaffe og så var hovedpinen væk efter 20-30 min igen.
Sådan har det fortsat i 1 uge nu?

Så slog det mig: Er jeg blevet afhængig af koffein?
Synes selv det lyder helt absurd og overdrevet?

Tak på forhånd!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Ja, det er du.

Min søster har oplevet det samme, hun siger at hovedpinen gik væk efter 1-2 uger

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Det vil jeg også helt bestemt mene, jeg drak i en længere periode mellem 2 og 10 burns om dagen :S Og da jeg så holdte op led jeg også af hovedpine i nogle dage og et seriøst koncentrations samt trætheds problem der dog også gik væk efter en uges tid. Har dog stadig virkelig lyst til burn :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Afhængig af koffein, fuck hvor absurd! Det skal jeg fandeme ikke være.
Men jeg synes virkelig at hovedpinen er så mega grum! Kan sgu da ikke leve med den i 2-3 uger :!:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg vil da TRO at den bliver mindre allerede efter et par dage?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det muligt at trappe sådan lidt ned? F.eks med en cola der ned 16-17 tiden var det føles som om der et 2 trommer der knalder ind i hovedet på mig konstant?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Som sagt varede det kun et par dage for mig, være med trætheden og koncentrationen, dog tager jeg stadig en burn fra tid til anden, og jeg trappede også ned, ingen kold tyrker her :$

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har ihvertfald fået mig en lærestreg, troede koffein var en ganske ufarlig stimulant som ikke var skadeligt og afhængigheds skabbende.
Well tror jeg køber mig nogen colaer og så trapper jeg ned.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem

Puny_pete skrev:
Har ihvertfald fået mig en lærestreg, troede koffein var en ganske ufarlig stimulant som ikke var skadeligt og afhængigheds skabbende.
Well tror jeg køber mig nogen colaer og så trapper jeg ned.

Der findes da ikke noget i verden som er godt for noget, samtidigt med ikke at være dårligt for noget andet... :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]