JkMadsen skrev:
Er det ikke bare myter og rygter omkring at steroider ødelægger kroppen? Altså - hvad er bivirkninger? Kan man ikke bare tage pillerne i en måned, også stoppe igen? Og beholde sin krop, hvis man er blevet "godt tilfreds" ?..
Jeg har førhen trænet en hel del (ca. 10år af min ungdom gik med det pjat) og jeg har kendt folk som har/har haft problemer med lever, nyrer, hjerte og ikke mindst potens og temperament
Citat:
Og beholde sin krop, hvis man er blevet "godt tilfreds"
- lige netop den der er det største problem... Hvad der kommer let, går let - det er min erfaring... Har set folk svinge 10-15kg over sommeren... Altså pumpe sig helt vildt lige inden strandsæsonen og så miste det hele bagefter...
Men omvendt, så tror jeg det er som med narko - alting med måde... også afhængigheden følger med... folk udvikler bigorexia (usikker på hvordan det staves) - et udtryk som bodybuildere selv har fundet på... Man føler ganske enkelt man er den mindste i træningslokalet og derfor skal have mere mere mere...
Jeg har aldrig selv prøvet steroider; men brugt formuere på lovlige, virkningsløse alternativer... er aldrig blevet stor og kom til den konklusion at det er genetisk bestemt om man kan blive det eller ej... Kender også følelsen af at være den mindste i lokalet med de tyndeste arme - og kan idag se på billeder fra dengang at det langt fra var tilfældet... Pænt underligt at opdage her flere år senere hvor det kun er "mavemusklen" der er blevet større
Mit råd til dig vil være pas på - dels er der det forhold at din krop først er helt færdigudviklet når man når op omkring de 25 år, det kan have betydning for dannelsen af dine knogler osv - noget der kan ændres radikalt på med steroider vil jeg tro(?). Noget andet jeg har set meget er den øgende muskelmasse og dertil hørende styrke, kan give problemer med skader fordi sener og knogler ikke kan følge med den eksplosive udvikling af dine muskler... og nok vigtigst af alt, lær at træne korrekt før du begiver dig ud i en den slags... Jeg havde været i motionscenter i max en uge før jeg var på nippet til at hoppe med på vognen med hormoner - tør slet ikke tænke på hvilke skader jeg kunne ha påført mig selv og min krop med kombinationen af uvidenhed og øget styrke... jeg var 16 på det tidspunkt og heldigvis alt for meget kylling til at starte på det
Endelig, så er det jo som med andre ulovlige stoffer. De er fremstillet af skumle bagmænd med profit for øje - tror din sikkerhed ligger nederst på listen over deres bekymringer.
Jeg er i øvrigt tidligere stødt på det råd at man skal så vidt muligt indtage steroider med kanyle, da der er færres bivirkninger ved det - har ingen ide om det har noget på sig?
Og så lav lige en søgning på Greg Valentino (manden med verdens største overarme) - find den video hvor han forsøger at "redde" sig selv, så skal man godt nok have et brændende ønske om at blive stor hvis man forsætter efter at have set det