Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 12:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Hej allesammen. Da mange herinde anbefaler 5-HTP efter en kixetur mm. har jeg tænkt mig at anskaffe mig noget. MEN.... jeg har lige et par spørgsmål:

Citat:
It is believed that an artificially high supply of 5-HTP causes the brain's serotonin-producing neurons to increase production. Increased serotonin production then leads to increased serotonin release.

Hvor høje doser er der tale om her? Det er vel hvis man indtager 5-HTP ofte aight?

Citat:
Excess 5-HTP, especially when administered with Vitamin B6, is hypothesized to be metabolized and excreted before reaching the brain.

Citat:
Some doctors suggest that 5-HTP be administered with a peripheral decarboxylase inhibitor such as carbidopa (and without Vitamin B6) in order to prevent 5-HTP's metabolism in the liver, which can lead to elevated levels of serotonin in the bloodstream (and their side effects which include vomiting, and potentially fibrosis of the heart). Research shows that co-administration with carbidopa greatly increases plasma 5-HTP levels.

Er der noget bestemt man skal spise/ikke skal spise, for at få det optimale ud af produktet?

Og til sidst vil jeg gerne høre lidt om jeres personlige erfaringer med 5-HTP.

På forhånd tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har kun erfaring med at preloade med en 2-300mg 5-htp 8%.

De giver lige Methylonen/MDMA/kiksen et ekstra KICK.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
der er delte meninger på det område..

men plejer altid selv at spise b-vitaminer sammen med og altid efter jeg har spist..

for man ka godt få heftig kvalme af 5-htp på tom mave..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Der er ikke logik i det første sørgsmål, hele logiken i at tage 5htp, er at få produceret noget serotonin, og osse, at få frigivet noget af det, så man får boosted sit humør.

Det er meget omdiskuteret om b6 vitamin er godt eller skidt til 5htp. Min personlige erfaring, er at det er godt. 100mg 5htp + 50mg b6 vitamin, giver et hurtigt boost i humøret mens, hvis jeg ikke tager b6 vitamin til min 5htp. mærker jeg ikke det store.

Når jeg siger hurtigt boost, mener jeg at det kan mærkes efter en lille halv time.

C vitamin skal osse bruges til at optage 5htp, men dette får de fleste menesker i forvejen i kosten.

En sund kost med frugt og gørnt hjælper osse generelt på at komme sig over nedturen.

Hvis jeg ved at jeg skal trippe på mdma i weekenden starter jeg med at preloade 5htp i forvejen. (så har man mere serotonin i bolden der kan blive frigivet under trippet)

-1 dag. 300mg fordelt 100mg 5htp + 100mg b6 vitamin, når jeg står op. og 2 doser 5htp uden b6 vitamin til frokost, og aften.

0 Det samme gør jeg på dagen jeg skal trippe. Den sidste dose om aftenen bliver indtaget sammen med mdmaen.

1. dag efter: 100mg 5htp + 50mg b6 når jeg står op.

2. dag: Igen 100mg 5htp + 50mg b6 igen når jeg står op.

3. dag: 2-300mg 5htp + b6 fordelt over morgen middag aften.
Det er som regl på 3. dagen efter et mdma trip, jeg mærker nedturen så derfor øget dosering.

4. dag: 100mg 5htp, hvis jeg ikke helt har kommet mig.

Man kan osse købe 5htp hvor der følger b6 og c vitamin med i kapslerne med 5htp. I så fald behøver man ikke at tage b6 vitamin ved siden af.

Det er ikke sundt at tage store doser b6 vitamin over længere tid. Endnu en grund til ikke at trippe hver uge. Dette er dog en gråzone.

5htp er ikke en fribillet til at tage mdma hver weekend, Dit hoved har stadigvæk brug for ca. 14 dage til at komme sig. En anden ting er at man hurtigt løber tør for 5htp. Og den nedtur der kommer efter et mdma trip uden 5htp, føles som om den kommer med kraft fra de trips du har haft de sidste 30 dage, selvom man har brugt 5htp til de andre trips.

De steder jeg har prøvet at købe 5htp, bruger typisk 5-7 arbejdage, på at levere. Det er ikke lynpost fra postdk.

Når man nu skal vælge et site at bestile 5htp fra, så vælg et fra Eu. Her koster fragt mindre, end fra fx. USA.

Fra et dansk site kostede fragt 78kr, og det var med GLS pakkegøjl.
Fra en side i USA skulle jeg betale 25$ for fragt, men så var 5htp'en osse til halv pris i forhold til eu sites.
Det bedste sted jeg har fundet er et site fra EU et sted. Her er fragt 2.5£ hvorefter ens 5htp bliver sent i et brev. kapslerne er i en vakum pakket pose. Så man får sin pakke smidt i postkassen, i stedet for, at man skal være hjemme for at modtage pakken osv.
Så skal man selv have et lille glas, hvor man kan opbevare kapslerne, men det er ikke det store problem.

Jeg håber ikke overstående afsnidt er for specifikt i forhold til forhandlere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
CamelJJ skrev:
Det er ikke sundt at tage store doser b6 vitamin over længere tid. Endnu en grund til ikke at trippe hver uge. Dette er dog en gråzone.

.

Hvorfor sku det være usundt? Det overskydende tisser man jo bare ud, så man ka ik få for meget!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hans Nissen skrev:
CamelJJ skrev:

.

Hvorfor sku det være usundt? Det overskydende tisser man jo bare ud, så man ka ik få for meget!?

Ja ved mindre doser under 100mg b6 vitamin.

Husk på at den dose der er anbefaldet per dag er 2mg.

Jeg har læst lidt om det, og skrevet en post om det under mdma HR

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... c&start=50

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Jordens røvhul!
2-300 mg er rimelig meget :S .... vil sige 50 - 100 mg til at preloade på, men det er jo efter smag og behag ; =)

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror skam godt, at det kan medvirke til hjertefejl.

WP skrev:
The distinctive valvular abnormality seen with fenfluramine is a thickening of the leaflet and chordae tendinae. Roth (2007) suggested a mechanism by which fenfluramine damaged the valves. Heart valves also have serotonin receptors, which regulate their growth. He reported that fenfluramine and its active metabolite norfenfluramine stimulated the serotonin receptors 5-hydroxytryptamine (5-HT). In particular norfenfluramine is a potent agonist (stimulant) of 5-HT2B receptors
.

Serotonin produceret i leveren fra 5-HTP ville givetvis virke på samme måde.

Jeg er også utroligt træt af, at der herinde er blevet en stemning, som legitimerer total åndssvag kikselamning, hvis man bare spiser lidt 5-htp. TOTALT FORLORN SIKKERHED!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Vil det sige det er dumt at tage 5-HTP for sjov?

Tager det nogle gange som "rusmiddel" nemlig!

Jeg får et gevaldigt kick af det, super humør og får den samme fornemmelse i ansigtet som jeg gør på mdma, det er super fedt.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Citat:
Hvis du indtager så meget som 10 gram B6-vitamin på een gang, eller et halvt gram om dagen i en uge, kan det give nedsat koordinering af bevægelser og nedsat føle- og temeratursans i arme og ben. De samme symptomer kan komme efter måneders brug af daglige doser på kun 100 - 200 milligram, men ved lavere doser er skaderne ikke blivende.

Man kan godt få for meget, men det er ikke vildt farligt.

Kilde: http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb6.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Vil det sige det er dumt at tage 5-HTP for sjov?

Tager det nogle gange som "rusmiddel" nemlig!

Jeg får et gevaldigt kick af det, super humør og får den samme fornemmelse i ansigtet som jeg gør på mdma, det er super fedt.

What!? Af 5-htp? Det lyder godt nok underligt synes jeg.. jeg mærker da ik noget, tænker ik rigtig over om det virker faktisk.. Men jo humøret bliver nok lidt hurtigt bedre..

Men derfor er det nu stadigvæk ik nogen undskyldning for at lamme sig konstant.. Der er mange andre ting man ikke bare lige genopretter.. og kroppen vil jo også stadig være godt bombet!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Ja, jeg får det virkelig godt af 5-htp, det bobler i hovedet og jeg bliver totalt glad og kærlig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Ja, jeg får det virkelig godt af 5-htp, det bobler i hovedet og jeg bliver totalt glad og kærlig.

Haha det lyder da snyd 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

negerleif skrev:
2-300 mg er rimelig meget :S .... vil sige 50 - 100 mg til at preloade på, men det er jo efter smag og behag ; =)

Je det kommer lidt an på hvor hårdt man kommer til at gå til den.
Der er også forskel på folk, mht. hvor hårdt de bliver ramt af mdma nedturen bagefter.

Personligt får jeg et los i bollerne og ender i en kulkælder i små 3-4 dage efter et mdma trip, hvis jeg ikke bruger 5-htp.

Min erfaring med preload, er at alt over 3-400mg 5-htp er spild. Jeg har engang preloaded 1g 5htp, fordi jeg havde læst et sted at det ville give mdma magien under et mdma trip tilbage.

Det eneste forskel jeg oplevde med 1g preload, var en masse "mad ud af kroppen oplevelser"

Titel:
Flueknepper kongen

Helt ærlig, hvor meget MDMA/hvor mange kiks indtager i? :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. Levose-Mis skrev:

Sådan over tid eller på en aften ?

Hvis jeg er preloaded, starter jeg typisk med 1½-2 kix og 1-2 kix til reduseringer. Hvis jeg ikke er preloaded, og det er lidt spontant at jeg lige den aften tripper kix, er det 2 til at starte med og 3-4 til redusringer. Det er dog spild af kix da man næsten ikke for noget effekt efter første redusering. Der skal som minimum det der svare til 150mg mdma til at få mig op. Og sådan var det osse første gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Dr. Levose-Mis skrev:

Før i tiden var det altid 6-10 kNaLdeR, nu her er det 3-4, max 5. Mere er ikke nødvendigt :)

MDMA tager jeg 200mg.

Titel:
Flueknepper kongen

Nå ja, okay. Jeg får bare aldrig rigtig nedtur på, og derfor er jeg ikke med på hele den 5-HTP-vogn. Især ikke, når kikseklappere tror, at alt er godt & i orden bare man spiser 5-HTP og vitamin b6.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Dr. Levose-Mis skrev:
Nå ja, okay. Jeg får bare aldrig rigtig nedtur på, og derfor er jeg ikke med på hele den 5-HTP-vogn. Især ikke, når kikseklappere tror, at alt er godt & i orden bare man spiser 5-HTP og vitamin b6.

Ja helt ærligt!..

Det er jo os temmelig naivt at tro ens hjerne ikke bliver ristet i smadder når man er på MDMA/Kiks..

Man kan da regne ud det umuligt kan være ufarligt at have det så overdrevet varmt og hjertebanken plus man ikke fatter en skid, lige meget hvor meget 5-HTP og shit man intager samtidig og efter..

Tænk jer om kikseklappere!.. Det er jeg nemlig begyndt at gøre! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Dr. Levose-Mis skrev:

Jeg har heller aldrig fået nedtur af mdma/kiks. Og jeg vil da sige jeg har guffet mange kiks gennem tiden. Også mere end hvad godt er. Jeg spiser et sted mellem 3-10 kiks på en aften. Dog somregl en 5-7 stykker. Og starter altid ud med 2 på een gang. 3 styk bliver jeg alt alt for blæst.

Men de gange jeg har spist 5-HTP har det da lige givet et ekstra kick. Men jeg har også kun prøvet at preloade.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]