Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey folkens. Først vil jeg bare lige sige, at jeg efterhånden har brugt dette herlige forum et stykke tid, men først for nylig har jeg "meldt mig ind i fællesskabet"-som aktiv bruger, og jeg ser frem til mange gode timer =)

Mine, "dumme", spørgsmål lyder: Hvad præcist er 2cb? Jeg ved at det er et syntetisk psyko-aktivt stof, men hvad kaldes det "i hverdagssprog"? Bare 2cb?

Har også fået at vide at det er det samme som ectstasy (som da ikke er psykedelisk??), men er slet ikke sikker på min kilde har ret..

Grunden til at jeg gerne vil vide det er, at jeg efterhånden føler mig klar til at prøve noget psykedelisk, men vil gerne starte ud med noget mildere (som 2cb vistnok er), da det eneste jeg ellers har brugt er cannabis og prøvet dmx en enkelt gang (nederen stof, hehe)..

Det skal lige siges at jeg HAR brugt søgefunktionen og googlet, men folk herinde har så meget forstand på det, at jeg har det bedst med at spørge folk herindefra direkte :D

På forhånd tak

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
mdma er skam psykedelisk... men det er ikke det samme som 2c-b... selvom jeg mener at have læst nogle steder på nettet at der er bleven fundet ecstasy piller med 2c-b i... ecstasy eller rigtigt mdma er ja... et love drug eller hva man nu kan kalde det.(men kan osse være ret så visuelt i større doser).. 2c-b er et research chemical som er meget visuelt og stimulerende så vidt jeg ved...

håber nogen kan give en bedre forklarring...

der findes flere 2c-x'ere f.eks. 2c-e osv...

men alt i alt... 2c-b er ikke det samme som mdma..

begge stoffer er psykedeliske.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
2c-b går osse under navnet nexus. Det er som sagt et psychedelia, som er meget visuelt. Lige da det kom frem, blev det brugt i kix, men det sker næsten ikke mere.

mdma er psykedelisk store doser, De fleste oplever dog ikke denne effekt, da de doser der skal til. Ikke er nogen folk normalt kommer op i.

Hvis du gerne vil prøve noget psykedelisk, er 2c-b eller en lav dose svampe et godt valg. IMO er Svampe er mere mindfuck end 2c-b, men man slipper for den onde bodyload. Det er mere behageligt at trippe svampe selvom den visuelle side ikke er lige så kraftig.

Ellers er der lidt info i Wikien, som nok er det bedste sted at starte med at læse, hvis du vil have noget mere info 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene :)

Citat:
Hvis du gerne vil prøve noget psykedelisk, er 2c-b eller en lav dose svampe et godt valg

Ja netop. Jeg har i løbet af de sidste to-tre måneder læst og læst og læst omkring psykedelia osv..problemet er bare, at jeg endnu ikke har "fået fat i noget"(svampe) og jeg er efterhånden meget opsat på at springe ud i det..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]