Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 aug 2006 19:02 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
Hvad skal man gøre hvis man har fået for meget caffein og har fået det lidt dårligt af det? er der noget specielt man kan gøre for det nemmere bliver opløst i kroppen eller sådan noget :)?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006 19:30 
Man kan indtage noget downer-agtigt, men i sagen kan man jo bare ride stormen af og så nøjes med en enkelt kop kaffe næste gang.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 aug 2006 19:37 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
Ja ok, tænkte på at give ham lidt alprazolam :) Så slapper han vel lidt :D Men tak for det :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006 19:48 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 05 aug 2001 01:01
Indlæg: 3279
Geografisk sted: Provinsen
Winta skrev:
Ja ok, tænkte på at give ham lidt alprazolam :) Så slapper han vel lidt :D Men tak for det :)


Alprazolam ville helt sikkert være effektivt, men så er det spørgsmålet om det er værd at "spilde" alprazolam til at slå en kaffe-lammert ned. De er nok mere på sin plads, hvis der er tale om en stor dosis speed.

Mvh. Psyko


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006 21:03 
Offline
Site Webmaster
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 okt 2003 01:01
Indlæg: 3561
Hvad med bare gå ud på lokummet og få trykket den kaffe skider ud?

_________________
"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2006 22:49 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
min ven brækkede sig 5+ gange, men havde det betydeligt bedre dagen efter :) så den sku bare rides ud :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 17:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 maj 2006 15:50
Indlæg: 21
Hvor meget åd han, og hvordan? ... spiser selv en del engang imellem og kan godt mærke det ikke er hel godt i store mængder.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2006 23:57 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
Næsten et gram og i coca-cola :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 02:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 sep 2002 01:01
Indlæg: 475
Geografisk sted: hvor der er ild
en kop kaffe indeholder ca. 150 mg, det gør en halv liter cola også. erowid siger 750+ er lethal dose, men det er nok nærmere 2-3000+ vil jeg tro :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 14:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Hvor ser du det henne?

Under "Dose" står der 3-20 g oralt. Og senere:
"Erowid editors thought they remembered a citation for a death involving 3 grams of caffeine ingested orally, but have been unable to locate that documentation. The references below are to fatal and non-fatal overdose ingestions, many of which were suicides. The highest documented survived dose is 20 grams of caffeine and the lowest well documented death listed here is from 10 grams of caffeine ingested orally."

dvs. at den laveste dødelige dosis der er registreret er 10 g.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 15:52 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Zarathustra skrev:
dvs. at den laveste dødelige dosis der er registreret er 10 g.


Nej, faktisk skriver du jo at det er den laveste dokumenterede dødelige dosis. :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 19:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2005 02:58
Indlæg: 42
Geografisk sted: oppe i din momz
syge ting...10000 mg coffein. det kun 66 kopper! ville det være nemmere at tage en hel krukke neskaffe og hælde i halsen?
Jeg anede ikk at man ligefrem kunne dø af coffein. Sygt nok så vil det sige at rundt omkring på landet institutioner render pædagoger og medhjælpere rundt i en konstant OD farezone...gud ske tak og lov for medicinskabene hehe.
Så er det jo meget heldigt at jeg skal op i sundhedsfag til eksamen, og hurraaa....igen kan man relatere opgaveskrivning med narkoindtag!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 20:05 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Citat:
Jeg anede ikk at man ligefrem kunne dø af coffein.


Du kan dø af heftigt indtag af alt. Endda vand.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2006 22:18 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
Imp skrev:
Citat:
Jeg anede ikk at man ligefrem kunne dø af coffein.


Du kan dø af heftigt indtag af alt. Endda vand.


Ja, det er egentligt lidt uhyggeligt :)

dog har jeg endnu ikke hørt om nogen der har indtaget for meget "luft" :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2006 23:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2006 23:00
Indlæg: 119
Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Well...teknisk set er ilt giftigt for kroppens celler det kommer an på trykket, for eksempel er det en dum idé at dykke hvis koncentrationen af ilt i ens flaske er høj. Kan ikke helt huske de præcise tal det lang tid siden jeg tog mit certifikat.

Også kvælstof som udgør cirka 70% af den luft vi indånder er farlig i større koncentrationer fordi de fortrænger ilt. Også ved andre tryk end atmosfærisk kan kvælstof give problemer, for eksempel en dykker der dykker med en for høj kvælstofs koncentration i sin flaske kan opleve hvad der kaldes en kvælstofsforgiftning hvis symptomer beskrives som en rigtigt god brændert.

Citat:
Fra: http://www.adventureworld.dk/index.php? ... newsid=479
Kvælstofsforgiftning - ”dykkerrus”
Kvælstofsforgiftning opstår i forbindelse med dykning dybere end 40 meter, men de første symptomer kan optræde på lavere dybder og kan variere meget hos den enkelte. De første tegn på kvæstofforgiftning kan være, at dykkeren bliver opstemt og får trang til latter. Stort set alt forekommer komisk. Med øget dybde går symptomerne over i svimmelhed og øget utilregnelighed. Dykkeren mister sin vurderingsevne og kan hallucinere. Føres dykkeren op til overfladen vil symptomerne oftest forsvinde ret hurtigt. Dykkeren vil dog stadig være meget træt og muligvis lide af hukommelsestab. Forbliver dykkeren på dybden vil det ende med bevidstløshed eller panik og deraf følgende druknedød. Årsagen til ”dykkerrus” er ikke helt klarlagt, men det skyldes muligvis at den øgede kvælstofkoncentration i kroppen blokerer visse nervebaner i hjernen (se dykkersyge).


Citat:
Fra: http://da.wikipedia.org/wiki/Iltforgiftning
Centralnervesystemsforgiftning opstår ved indånding af gas/luft, hvor iltpartialtrykket er på niveau med eller højere end 1,6 atmosfærer. Denne form for iltforgiftning opstår meget hurtigere end lungeforgiftning. Hvad det høje iltpartialtryk nøjagtigt gør, som forårsager forgiftningen, er ukendt, men det menes, at det høje iltpartialtryk hæmmer visse enzymer, der har indflydelse på de biokemiske funktioner i hjernen.

Iltpartialtrykket, der forårsager CNS-forgiftningen, kan variere. Flere faktorer har indflydelse på CNS-forgiftningen.


Af faktorer, der påvirker individers følsomhed overfor CNS-forgiftning i negativ retning, kan nævnes

* Højt indhold af kuldioxid (CO2)
* Høje temperaturer
* Hårdt arbejde
* At befinde sig under vand. Hvis man befinder sig i et tørt trykkammer kan man tolerere højere iltpartialtryk.


Forskellige individer har forskellig følsomhed overfor CNS-forgiftning, og denne følsomhed varierer også over tid hos et individ.


CNS-forgiftning medfører kramper, der minder om et epileptisk anfald, hvilket for en dykker vil resultere i drukning.


Symptomerne på CNS forgiftning er:

* Synsforstyrrelser, tunnelsyn, pletter og farver
* Forstyrrelse af hørelse, tinnituslignende ringen/brusen
* Kvalme
* Kildende fornemmelse i de mindre muskelgrupper i ansigtet, specielt i læberne
* Irritabilitet
* Svimmelhed
* Følelsesløshed
* Kramper

CNS-forgiftning er noget, en dykker skal være særligt opmærksom på, hvis der anvendes nitrox til dykning eller ilt til dekompression.


[redigér]

Lungeforgiftning

Lungeforgiftning opstår, efter at man har indåndet gas/luft, hvor iltpartialtrykket er imellem 0,6 og ca. 1 atmosfære igennem længere tid.


Ilt skader lungerne ved at forårsage hævelse i alveolerne. Denne hævelse forøger distancen, ilten skal diffundere ind i blodbanen. Hævelsen gør lungevæggen hård, hvilket besværliggør vejrtrækningen. Hævelsen fortager sig efter nogen tid ved et lavere iltpartialtryk. Ved fortsat indånding af et højt iltpartialtryk vil alveolerne blive ødelagt, og man vil dø af hypoxia på trods af det høje iltpartialtryk.


Hvis man indånder 100 % ilt ved et tryk på én atmosfære (iltpartialtryk (PpO2) = 1 ATA) igennem en periode på 24 timer, kan der opstå irritation af luftvejene og lungerne. Man vil få symptomer som hoste, stakåndethed og smerte bag brystbenet. Ved lavere iltpartialtryk vil der gå længere tid, inden symptomerne opstår.


Lungeforgiftning er et problem, der ikke eksisterer inden for sportsdykning og teknisk dykning, fordi den tid, man skal udsættes for forhøjet iltpartialtryk, langt overstiger den tid, en sportsdykker er udsat for det. Inden for mætningsdykning er det et problem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006 02:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 aug 2005 02:58
Indlæg: 42
Geografisk sted: oppe i din momz
men hva så med ubegrænset kærlighed til alt levende??

kan man også få for meget af det?

og så er der jo også den lille ting der hedder "fisse" :P

Det kan man altså ikk dø af med mindre den er syg men så er det vel ikke mængden af fisse man dør af men nærmere kvaliteten af fissen hahaah.

:wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006 04:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 nov 2002 02:01
Indlæg: 286
Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Winta skrev:
Imp skrev:
Citat:
Jeg anede ikk at man ligefrem kunne dø af coffein.


Du kan dø af heftigt indtag af alt. Endda vand.


Ja, det er egentligt lidt uhyggeligt :)

dog har jeg endnu ikke hørt om nogen der har indtaget for meget "luft" :P


Hyperventiler nok og du segner...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006 11:17 
Offline
Flueknepper kongen

Tilmeldt: 02 okt 2005 12:15
Indlæg: 1352
Nashet skrev:
Winta skrev:
Imp skrev:
Citat:
Jeg anede ikk at man ligefrem kunne dø af coffein.


Du kan dø af heftigt indtag af alt. Endda vand.


Ja, det er egentligt lidt uhyggeligt :)

dog har jeg endnu ikke hørt om nogen der har indtaget for meget "luft" :P


Hyperventiler nok og du segner...


Yep! Så bliver blod-pH'en for høj og dine organer svigter :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 dec 2006 14:01 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Jeg har slet ikke set det stavet rigtigt endnu.
Koffein! Sådan, fortsæt.. :lol:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team