Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 13:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Requip
Medlem
Brugeravatar

Min mor har lige fået nogle piller hjem som hedder Requip. Hun får dem for sygdommen "Restless Legs" fordi hun ikke kan finde ro i kroppen, og får derfor ikke en ordentlig søvnrytme.

Hun bad mig slå det op på nettet og finde ud af hvad det gør, da hun faktisk SLET IKKE kan finde ro i kroppen når hun spiser dem.

Vil det sige at jeg faktisk ville kunne blive energisk af at spise dem, og få samme virkning som indtagelse af amfetamin?

Nogle der kan forklare mig noget om disse piller?

Oplysninger om stoffet i pillerne >
http://en.wikipedia.org/wiki/Ropinirole_hydrochloride

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg kan forstå det er noget parkinsons medicin af en art... det plejer at være medicin der virker som agonist til dopamin-receptorerne, lidt i stil med ritalin og andre præparater mod ADD/ADHD.

Uanset hvordan de virker synes jeg ikke du skal tage din mors medicin, hvis det er det du tænker på... håber du selv kan se det forkerte i det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure skrev:
Jeg kan forstå det er noget parkinsons medicin af en art... det plejer at være medicin der virker som agonist til dopamin-receptorerne, lidt i stil med ritalin og andre præparater mod ADD/ADHD.

Uanset hvordan de virker synes jeg ikke du skal tage din mors medicin, hvis det er det du tænker på... håber du selv kan se det forkerte i det.

Ikke det jeg mente. Ville bare høre virkningen af det. Er det opkvikkende ligesom præperater mod ADD og ADHD? Jeg tager selv Concerta dagligt, da jeg lider af ADHD:

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu er årsagen til rystelser/parkinsons og ADHD grundet to forskellige steder i hjernen. I basalganglierne styres motorik og koordination og her er dopamin en vigtig neurotransmitter. Hos folk med parkinsons dør de neuroner der udsender dopamin (i substantia nigra) og de får derfor rystelser og man giver derfor medicin der både virker som en dopamin agonist (altså substituerer for den manglende dopamin) samt giver L-Dopa, der øger de resterende neuroners produktion af dopamin. Ropinirol gives også i nogle tilfælde til børn med ADD/ADHD, men det foretrukne er dog normalt methylphenidat. Umiddelbart vil jeg sige, ja det virker opkvikkende, men det kan også være dosis er meget lavere end ved behandling af ADD/ADHD eller at selektiviteten over for visse receptorer er anderledes end med methylphenidat. Der må jeg sige, der ved jeg ikke nok om de to forskellige stoffer til at kunne sammenligne og give dig et fyldestgørende svar. Jeg skulle til trods for det mene, at tages større dosis af ropinirol kan det have en opkvikkende/stimulerende virkning i stil med methylphenidat, men at der så kan forekomme utilsigtede bivirkninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]