Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Hey ja så er jeg begyndt på risperdal dog ikke i antipsykotiske doser får 1mg hver 24 time ca,
nu er mit spørgsmål så hvordan går det sammen med diverse stoffer?
er der nogle ting man ikke kan opleve virkning på
nogle man skal holde sig fra

og så vil jeg tilsidst spørge om hvis det er om jeg så ikke bare kan lade vær med at tage risperdal en dag eller to

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hvis der er en grund til, at du får Risperdal, så er det en dybt idiotisk idé at springe dosen over engang imellem. Der kan gå virkelig lang tid, før koncentrationen er tilbage på det tilsigtede plan, så stoffet har ikke den ønskede effekt i lang tid bagefter. I det hele taget skal man passe på med at tage stoffer, hvis man er på lægeordineret medicin. Reaktionerne på to forskellige stoffer er ikke bare forskellige fra stof til stof men også fra menneske til menneske. Som udgangspunkt er vi nødt til at vide, hvorfor du får Risperdal.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Total til grin der...

Hvad vil du med et skod stof som risperdal? LOL

Viser noget om lægestanden idag ;)

Titel:
Flueknepper kongen

Astral skrev:
Total til grin der...

LOL LOL LOL.

Du er så pisseklog, Astral.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Levose skrev:
Astral skrev:
Total til grin der...

LOL LOL LOL.

Du er så pisseklog, Astral.

På det område klogere end mange læger og overlæger ja

Titel:
Flueknepper kongen

Tror jeg næppe.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Kære Astral.

Er der virkelig en grund til, at du skal prædike dine ideologier ved enhver given lejlighed? Jeg tror, folk bliver irriterede over det, hvis de ikke deler dine overbevisninger. Hvad min opfattelse i øvrig er, at folk sjældent gør. Det synes jeg som udgangspunkt, du skal prøve at respektere. Psychedelia skulle gerne være et relativt frit forum, hvor alle skal kunne diskutere de ting, de gerne vil, uden at visse personer skal afspore trådene og (bevidst eller ubevidst) sætte sig selv i centrum.

Mvh
Sapphie

Medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
Hey ja så er jeg begyndt på risperdal dog ikke i antipsykotiske doser får 1mg hver 24 time ca,
nu er mit spørgsmål så hvordan går det sammen med diverse stoffer?
er der nogle ting man ikke kan opleve virkning på
nogle man skal holde sig fra

og så vil jeg tilsidst spørge om hvis det er om jeg så ikke bare kan lade vær med at tage risperdal en dag eller to

http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/risperdal.htm

Netdoktor.dk skrev:
Må man samtidig indtage anden medicin? lægemidler?

* Midlet kan fremme den søvnfremkaldende virkning af sovemidler, af alkohol, midler mod overfølsomhed (antihistaminer) samt morfinpræparater.

* Midlet kan forstærke virkningen af midler mod depression.

* Midlet hæmmer virkningen af stoffet levodopa, der anvendes til behandling af rystelammelse (parkinson´s sygdom).

* Desuden kan midlet øge virkningen af visse midler mod forhøjet blodtryk.

* Hvis du er i tvivl så kontakt din læge eller spørg på apoteket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Risperidone

Jeg ved ikke selv meget om stoffet, kun hvad jeg lige kunne finde på netdoktor og wikipedia, men så vidt jeg kan læse mig til bør du holde dig langt væk fra andre stoffer mens du er på risperdal - også fordi der nok er en grund til du får risperdal.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Tror jeg næppe.

:stupid:

Titel:
Dedikeret medlem

får risperdal på grund af jeg ikke kan ta folk smasker det tænder mig af, min psykiater sagde at drikke ikke skulle være noget problem, dog er han sådan en opblæst nar der ikke har styr på en skid. Så jeg hælder til at spørge jer

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
får risperdal på grund af jeg ikke kan ta folk smasker det tænder mig af, min psykiater sagde at drikke ikke skulle være noget problem, dog er han sådan en opblæst nar der ikke har styr på en skid. Så jeg hælder til at spørge jer

Og hvordan ved du, at din psykiater ikke har styr på en skid? Jeg tror nu nok, en psykiater ved, hvad han laver, når han giver dig medicin. Måske skulle du spørge ham, om der er noget i vejen for at kombinere andre stoffer med din medicin?

Jeg har selv spurgt min læge om stoffer blandet med det medicin, jeg tager, og jeg fik et meget positivt svar.

Titel:
Tidligere holdmedlem

ja, og nu er du registreret som misbruger for evigt i din patientjournal der følger med dig selvom du skifter læge.
Det kan blive et problem hvis du får psykiske problemer, søvnløshed eller andre sygdomme der kureres med medicin der er lammepotentiale i.
Du kan risikere at han ikke vil udskrive en skid til dig,eller sige at du skal opsøge kommunen og få en kontaktperson.
Selv en henvisning til en psykiater kan de finde på at benægte en så længe man tager stoffer.
Overvurder ikke frisindetheden ved læger, for mange ligger den på et meget lille sted, og det kan på ingen måde anbefales at fortælle sin læge om ens forbrug, hvis det ikke er strengt nødvendigt.

Titel:
Dedikeret medlem

har spurgt han sagde selv han kun kunne svare for alkohol, desuden er psykiatere for det meste nogen som kaster medicin i nakken på en i løbet af max et kvarter fik min recept på ca 7min :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:
ja, og nu er du registreret som misbruger for evigt i din patientjournal der følger med dig selvom du skifter læge.
Det kan blive et problem hvis du får psykiske problemer, søvnløshed eller andre sygdomme der kureres med medicin der er lammepotentiale i.
Du kan risikere at han ikke vil udskrive en skid til dig,eller sige at du skal opsøge kommunen og få en kontaktperson.
Selv en henvisning til en psykiater kan de finde på at benægte en så længe man tager stoffer.
Overvurder ikke frisindetheden ved læger, for mange ligger den på et meget lille sted, og det kan på ingen måde anbefales at fortælle sin læge om ens forbrug, hvis det ikke er strengt nødvendigt.

Jeg så det som strengt nødvendigt. Derudover spurgte jeg bare til, hvordan det ville være at være på andre stoffer, når jeg nu bruger den medicin, og han sagde, at der ikke var nogle euforiserende stoffer, der burde skabe nogle problemer her. Så jeg har ikke nævnt, jeg selv tager dem - selvom det nok er lidt gennemskueligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Og så har jeg lige et spørgsmål til, hvad fanden I har imod psykologer, psykiatere og læger? Ja, der er nogle fjolser på banen, men der kan sgu også være en del rationelle psykologer, psykiatere og læger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Rex Mundi skrev:

Er du sikker på at det er sådan det forholder sig? Jeg mener at man SKAL give samtykke til videregivelse af egen patientjournal, når man skifter læge.
Sundhedsministeriet skrev:
I flere tilfælde vil en videregivelse af helbredsoplysninger m.v. til andre sundhedspersoner kræve samtykke fra patienten, jf. at der som udgangspunkt efter retsstillingslovens § 24 kun kan ske videregivelse af oplysninger til andre sundhedspersoner uden patientens samtykke, når det er nødvendigt af hensyn til et aktuelt behandlingsforløb for patienten.

http://www.im.dk/publikationer/epj2001/kap5.htm

Det var lige den eneste kilde jeg kunne finde frem til. Så vidt jeg kan forstå, er det kun i forbindelse med meget alvorlige sygdomsforløb (kræft o.lign.) at journalerne må videregives uden patientens samtykke?

Kan du ikke komme med nogle kilder der støtter din påstand? For hvis du taler sandt, så skal man da så sandelig passe på med hvad man siger til lægen!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også lige nævne, at Psykatrifonden ser helt anderledes på stoffer, end man lige skulle tro, de gjorde. De forholder sig rent faktisk til fakta og vil ikke ty til udtryk som "hash"-psykose. Sådan noge bavl kommer fra de individuelle psykologer, og eftersom vi alle er forskellige, er der med sikkerhed en del rationelle psykologer/psykiatere/læger derude.

Titel:
Tidligere holdmedlem

en ting er loven, noget andet er praksis, ofte skider de højt og helligt på reglerne.

se http://www.sygeplejersken.dk/sygeplejer ... cleID=9507

Danmarks mest overtrådte lov næst efter færdselsloven har juristen Steen Jørgensen kaldt Lov om patienters retsstilling.

''Det største problem er nok, at man ikke spørger patienterne, før man henter gamle journaler frem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
sekstoi skrev:
får risperdal på grund af jeg ikke kan ta folk smasker det tænder mig af

Og der har vi vist grunden til at du får Risperdal! Hvis du ikke kan tage folk smasker, hvad mere kan du så ikke tænde af på? :?
Jeg kan da heller ikke fordrage at høre på folk der enten smasker eller slubrer, men derfra og så til at flippe ud på folk over det, dér er langt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

sekstoi skrev:

HVAD??? Den skal jeg lige have ÈN gang til?

Du får risperdal fordu du ikke kan lide at folk smasker?

DET LYDER FUCKED!

OG du er da for dum hvis du tar risperdal?

Du ved godt at det er en dopamin og serotonin antagonist right? dvs. den gør at de receptore ikke bliver stimuleret = mindre sjov i livet, mindre glæde, risperdal er en glædesdræber....

Hvad er det lige dit problem er? Hvad er grunden til du får dem? For den det du skrev ved jeg ikke om jeg kan tage seriøst

Og Levose, Kjær og andre, er i systemets forkæmpere? Naiv autoritetstro er meget skadelig for samfundet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]