Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Er der nogen som kan komme med en ide om hvorfor folk reagerer så forskelligt på stoffer som fx. MDMA?

Nogle mennesker kan får kun få bivirkninger af MDMA, og kan uden de helt store problemer tage det en gang om måneden.

Så er der andre som mig selv, for hvem en enkelt dosis MDMA medføre som minimum en uge i sengen med influenza, stærk nedsættelse af kortidshu hukommelsen, og en lettere depression.

Hvordan kan det være at folk reagerer så forskelligt?

Effekten på hukommelsen og humøret kan jeg godt forstå, men hvorfor må jeg absolut ligge nede en uge med sygdom hver evig eneste gang det har stået på MDMA?

Mvh Bøh

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror det handler om om hvor meget folk har af serotonin optagelse sådan normalt i deres daglig dag..

feks. hvis per kun optager en lille smule normalt så tager det hårdere på ham end lise som har en større optagelse i dagligdagen fordi hun ka undvære mere ;)

men ved det egenligt ik..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har f.eks. slet ingen bivirkninger andet end ondt i tænderne.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mine psykiske eftervirkninger har sjovt nok fortaget sig med årene, i takt med at jeg er blevet kraftigt resistent.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg har heller ikke rigtig nogle bivirkninger af kiks eller MDMA. :?

sørger bar for at få noget vand under trippet, og lige så snart jeg vågner drikker jeg lig en drikke youghurt eller lign.

Selvfølgelig alt efter dose hvor dårligt jeg har det. Men jeg vil sige efter sådan en blæst aften på eks kiks,
hvis jeg holder mig til en 4-5 stykker på en aften, har jeg det på ingen måde dårligt.
Jeg er frisk i hovedet, godt humør lidt træt i mine ben, men intet ellers. Jeg har det 100 gange bedre end hvis jeg har drukket alkohol.

Som Cinfusion siger:
Tror jeg også det er meget forskelligt fra person til person.
Har nemlig os flere venner som har det ekstrem dårligt dagene efter.

Men jeg er måske bare heldig`? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu har jeg aldrig prøvet rent MDMA men kun kix.. men for mig afhænger det af hvor mange jeg har spist.. er stadig totalt sløv efter i fredags, men fik også guffet en del kix der :) - normalt plejer jeg bare at være træt 1 - 2 dage efter :)

Titel:
Dedikeret medlem

Sufix skrev:
Nu har jeg aldrig prøvet rent MDMA men kun kix.. men for mig afhænger det af hvor mange jeg har spist.. er stadig totalt sløv efter i fredags, men fik også guffet en del kix der :) - normalt plejer jeg bare at være træt 1 - 2 dage efter :)

Der er så også gået 2 dage :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hehe ja :D, men mente at der plejer kun at gå 1 dag hvor jeg er totalt sløv.. og kun lidt sløv på 2.dagen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Efter en dejlig lørdag i a-huset er jeg her mandag helt frisk igen. Men igår var min krop meget træt og humøret var ikke helt i top. Det tar et altid et par dage før jeg er helt frisk igen.

Men som dex siger. Hvis du er vant til det bliver problemerne også mindre. ellers også tænker man bare ikke på dem og acceptere helt ubevidst at man er lidt småsur et par dage efter.

Jeg tar det også kun 3-5 gange om året, Hvilket jeg også kun vil anbefale til andre.

Mvh Mikkel

Titel:
Site Admin

Tidligere, da jeg selv tog en del MDMA + hvad jeg ellers kom i nærheden af, følte jeg også at mine bivikrninger var minimale. Jeg var en lille smule træt mandag måske, men ikke noget ud over det. Først, da jeg lagde det (næsten) helt på hylden opdagede jeg hvor slemme bivirkningerne egenligt var. Mit energi niveau, evnen til at koncentrere sig op opgaver, generel fokus i livet er blevet helt anderledes skarpt nu! Når jeg en sjælden gang tager MDMA, meth etc, kan jeg godt mærke jeg ryger tilbage i den tilstand i nogle dage, hvor jeg tidligere permanent befandt mig.

Jeg vil vove at påstå, at hvis man tager MDMA, eller amfetamin mere end hver anden uge, render man rundt i en konstant nedgearet udgave af sig selv. Det er altså en ret slem bivirkning, som de færreste bliver opmærksom på før de holder op.

Så hvis man oplever at bivirkningerne bliver "mindre", når man tager mere, vil jeg kraftigt anbefale at man tager sit liv op til revision!

MVH
KenIshii

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
God post Ken - Enig!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ja efter en tur i A-huset, må jeg indrømme at det er en meget minimal udgave af mig selv som render rundt lige nu.

Jeg hælder også mest til at KenIshii er inde på noget af det rigtige.

Titel:
Insane psychedelia user!

Sjovt nok gik jeg og tænkt på det samme.

Jeg har også skruet kraftigt ned for forbruget, jeg prøvede lidt meth her forleden. Det tog mig 3 dage at blive mig selv igen, scary! Efter en aften på kokain var jeg også fuldstændig færdig dagen efter.

Til gengæld drikker jeg en hel del mere sprut hehe

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg må også melde mig under fanerne blandt folk som er blevet "svage" med alderen og med nedsat forbrug. Enten er jeg bare blevet voldsomt meget mere opmærksom på min krops og mit sinds signaler, eller også er alderen virkelig begyndt at tynge mig. Der er næsten ingen påvirkninger jeg tillader mig selv per ren impuls længere. Det er noget som skal planlægges godt i forvejen. Well, hvis jeg bliver budt et hiv af en joint takker jeg sjældent nej, med mindre jeg skal være meget klog dagen efter.
Hvis jeg tager noget som helst stimulerende, f.eks. MDMA, amfetamin, meth eller benzylpiperazin, er jeg nødt til at kalkulere med ikke at være på toppen et par dage efter - og så er det en lidt dyrtkøbt aften. Det er ofte i overkanten at betale for "bare" at have det sjovt.
Psykedeliske stoffer giver mig en anden form for smadrethed, men også her går der længere tid end for et par år siden, før jeg regner mig selv for fuldkomment "i balance" igen.
Det skal også siges at jeg har fået en lignende "over-følsomhed" for de negative eftereffekter ved alkohol. I forhold til min kollegietid skal der skræmmende lidt alkohol til for at give mig tømmermænd nok til at smadre det meste af dagen efter.
Det generer mig nu ikke specielt meget at "straffen" er blevet så meget hårdere. Jeg kan med sindsro sige at jeg har været der. Og de få trips jeg tager i året, er ikke svære at afsætte et par dage i kalenderen til at komme sig over.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

KenIshii skrev:
Tidligere, da jeg selv tog en del MDMA + hvad jeg ellers kom i nærheden af, følte jeg også at mine bivikrninger var minimale. Jeg var en lille smule træt mandag måske, men ikke noget ud over det. Først, da jeg lagde det (næsten) helt på hylden opdagede jeg hvor slemme bivirkningerne egenligt var. Mit energi niveau, evnen til at koncentrere sig op opgaver, generel fokus i livet er blevet helt anderledes skarpt nu! Når jeg en sjælden gang tager MDMA, meth etc, kan jeg godt mærke jeg ryger tilbage i den tilstand i nogle dage, hvor jeg tidligere permanent befandt mig.

Jeg vil vove at påstå, at hvis man tager MDMA, eller amfetamin mere end hver anden uge, render man rundt i en konstant nedgearet udgave af sig selv. Det er altså en ret slem bivirkning, som de færreste bliver opmærksom på før de holder op.

Så hvis man oplever at bivirkningerne bliver "mindre", når man tager mere, vil jeg kraftigt anbefale at man tager sit liv op til revision!

MVH
KenIshii

Tak for oplysninger venner!!

Har undret mig meget længe over hvorfor mine nedture bliver hårdere og hårdere jo flere gange jeg prøver de pågeældende stimulanser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Tak for de mange gode replies. Super lækkert at nogle sætter ord på hvordan man også selv oplever den her nedtur.

Må nok sige at min post tidligere ikke helt stemte overens med hvordan jeg har det efter turen på mdma i lørdags. Kan godt mærke at jeg ikke har lige så meget humør og overskud som jeg normalt har efter en hyggelig weekend hvor man bare drikker eller ryger nogle joints.

Har ond i baghovedet, normal hovedpine som det ellers er 10 år siden jeg har haft mindst. Er stadig træt og har sovet 10-12 timer her i går og kommer jeg nok også til idag.

Og som nogle også siger. Sådan en aften på stimulanser er på kredit. Den skal alså betales tilbage igen. kroppen skal i balance igen. Men IMO er det, det værd ihvertfald når man havde sådan en aften som i lørdags. Mødte mange herinde fra og mange nye spændene mennesker. :D

Bøh tak for dit smil og nej du er ikke skummel bare dejlig på din egen måde, Så må folk sku take or leave it. :)

Men næste gang jeg tar mdma så skal jeg helt sikkert afsætte dagen efter til en ting. Ryge thc og sove, de næste 3-4 dage skal jeg ikke starte på noget nyt eller kaste mig ud i noget andet spændende som kræver min fulde opmærksomhed.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bøh skrev:
Er der nogen som kan komme med en ide om hvorfor folk reagerer så forskelligt på stoffer som fx. MDMA?

Måske denne artikel kan kaste lidt lys over det faktum, at folk metaboliserer
MDMA forskelligt og at der kan være ikke-lineære udviklinger i forskellige ting:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... ogy1.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Ryge thc og sove

Det er efter min erfaring også en smart ting efter en nat på MDMA :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]