Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey alle. Har lige et par spørgsmål omkring benzoen Diazepam. Jeg har på det sidste søgt info om Diazepam og benzoer i det hele taget men uden at finde det store info nogen steder hverken google, her eller erowid har det store om emnet.. så nu spørger jeg jer.

1: hvad er dosen i mg for Diazepam? lille dosis - mellem - stor?

2: hvordan oplever DU Diazepam rusen (hvis du vel og mærke tager Diazepam)

3: hvordan oplever DU forskellene på Diazepam og rohypnol?

mvh mig

Titel:
In our memories
Brugeravatar

1: hvad er dosen i mg for Diazepam? lille dosis - mellem - stor?
Smag og behag. Jeg vil sige fra 5 til 100mg på en dag (ikke på én gang).

2: hvordan oplever DU Diazepam rusen (hvis du vel og mærke tager Diazepam)
Man bliver sløv og svimmel ved højere doser.

3: hvordan oplever DU forskellene på Diazepam og rohypnol?
Nu tror jeg aldrig jeg har taget rohypnol uden, at blande med alkohol og/eller speed, men jeg vil mene man bliver endnu dummere i hovedet af rohypnol end af diazepam.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

okay men ang dosis hvor meget plejer du så selv at tage når det er? altså den dosis du bruger for at opnå rus uden ydeligere redosering.?

Titel:
Insane psychedelia user!

100 mg på en dag, er du gal oven i låget... halveringstiden for diazepam er ~ 48 timer, så hvis du som førstegangsbruger indtager 100 mg på en dag så ryger du lige i koma-land (eller det der er værre). I øvrigt er største dosis i en tablet på 5 mg, så tror du det er smart at tage 20 piller ? Jeg håber godt nok der skulle stå 10 mg og ikke 100... :?

Start med terapeutisk dosis, angivet på indlægssedlen, og redoser derefter.

Flueknepper kongen

1: 5mg for en lille chiller og afslapning; 20mg for hypnose (søvndysning)

2: Afslappende, meget søvnighed, ligegyldighed

3: Flunitrazepam (rohypnol) virker på samme måde, dog kraftigere pr. mg og mere søvndyssende end Diazepam.

Titel:
Insane psychedelia user!

Vil lige indskyde at Flunitrazepam virker hurtigere, men ikke i lige så lang tid som Diazepam. Hvis du tager f.eks. 15 mg diazepam kan du godt sætte 2-3 dage af til at gå rundt og være sløv, da halveringstiden (dvs. den tid det tager før halvdelen af stoffer er ude af kroppen) er ~48 timer (kommer an på dosis). Så efter to døgn har du stadig ~ 7,5 mg i kroppen, hvilket burde kunne mærkes.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja ok, det var ret skidt HR fra min side. Hvis du har dem på pilleform (det pulver diazepam jeg flere gange har prøvet, har ikke virket nær så stærkt), så bliver du ret stenet af 5mg, og 10-15mg er nok en hyggelig aften. Man kan selvfølgelig redosere flere gange efter behag. Men diazepam er nu ikke specielt lækker lamning. "Så gik den dag med det"- sådan vil jeg beskrive rusen ;) Og ja, det bliver i kroppen i alt for lang tid, så tag det med i overvejelserne. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har taget ca. 25 mg ved slutningen af trip/stimulanser nætter et par gange. Virkede skønt, faldt i svøn og da jeg vågnede var jeg sindsygt afslappet og lalleglad af det. Dog ikke noget jeg gider rode for meget med.

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Vil lige indskyde at Flunitrazepam virker hurtigere, men ikke i lige så lang tid som Diazepam. Hvis du tager f.eks. 15 mg diazepam kan du godt sætte 2-3 dage af til at gå rundt og være sløv, da halveringstiden (dvs. den tid det tager før halvdelen af stoffer er ude af kroppen) er ~48 timer (kommer an på dosis). Så efter to døgn har du stadig ~ 7,5 mg i kroppen, hvilket burde kunne mærkes.

Der er stor forskel på halveringstid og virkningsvarighed. Hvis vi tager et stof som diazepam falder plasmakoncentrationen af det drastisk efter en 4-8 timer, fordi det er blevet distribueret i kroppens fedtvæv, hvor det bliver i et godt stykke tid, da det er meget fedtopløseligt. Det frigives langsomt og udskilles så. Lidt ligesom THC.

Amfetamin har en halveringstid på 11-13 timer. Hvorfor virker det så kun i 4-6? Fordi kroppen udvikler akut tolerance imod det.

Det er ikke altid så såre simpelt at sige effekt = volume i kroppen. For Diazepam vil kun i ringe omfang være i hjernen efter en 4-6 timer. Gradvist vil noget af kroppens mange mg dzp da passere hjernen, men ikke samtidig, og slet ikke så man får en effekt, der svarer til den resterende dosis.

Desuden er Flunitrazepams halveringstid ca. 20-26 timer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rohypnol har en tydeligt stærkere virkning end Diazepam.Muligvis dobbelt så meget.
Jeg kan næsten blive slået ud af en enkelt 2 mg´s Rohynol.2 så er jeg virklig ude og skide.
Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at advare mod at tage for mange Rohypnoler.Tro mig,at blive hooked på denne substans er ikke noget nogen af jer har lyst til at prøve.
Opiater blegner.Uden at overdrive.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Treasure skrev:
100 mg på en dag, er du gal oven i låget... halveringstiden for diazepam er ~ 48 timer, så hvis du som førstegangsbruger indtager 100 mg på en dag så ryger du lige i koma-land (eller det der er værre). I øvrigt er største dosis i en tablet på 5 mg, så tror du det er smart at tage 20 piller ? Jeg håber godt nok der skulle stå 10 mg og ikke 100... :?

Der er da også 10mg's i omløb... De blå er da på 10mg, correct if wrong.

Titel:
Flueknepper kongen

ke skrev:
Treasure skrev:

Der er da også 10mg's i omløb... De blå er da på 10mg, correct if wrong.

Ja da. De amerikanske (og fillipinske :wink:) ROCHE Valium har maxstyrke på 10mg, og det er de blå...

Det vidste vi to selvfølgelig godt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]