Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hey!

Jeg er kommet i besiddelse af en enkelt velotab, man kan prikke ud.

Det er 20mg olanzapin, som sælges under navnet "Zyprexa".

Jeg har konfereret med et par folk, og er kommet frem til, at det er et søsterstof til benzodiazepiner, og vist absolut ikke må bruges rekreativt.

Men er der andre, som kan hjælpe mig med noget information omkring dette? Jeg har egentlig ikke tænkt mig at spise den, men nu har nysgerrigheden fanget mig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
LMK.dk skrev:
Atypisk antipsykotikum med nogen sedativ effekt. Dibenzodiazepinderivat.

Jeg har engang været sammen med en skizofren pige der bl.a. fik Zyprexa.
Mit umiddelbare indtryk er dog, at det er en downer uden det store underholdningspotentiale.

Kan sikkert med fordel anvendes til at slå trips ned med.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg ved, at det blandt andet bliver brugt til at holde handicappede med psykotiske tendenser i ro med, og jeg kunne derfor på ingen måde tænke mig at indtage det. Hverken som tripdæmper eller som eventuel lammert; det var vist mit råd...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Synes heller ikke det er værd at bruge rekreativt. Der går ret lang tid før det virker og det ender bare med at man er halvlam i et døgn (for mig ihvertfald)

-Jimmy Carter

Titel:
Flueknepper kongen

Det er et atypisk antipsykotikum, kun kemisk relateret til benzodiazepinerne, som er en D[sub]2[/sub]-antagonist, og et anticholinergika. Ubehageligt, med andre ord.

Titel:
Medlem

jeg får dem af min læge.
det er ikke noget man tager for at få det sjovt man kan godt blive mere afslappet af dem og føle sig mere tilpas.
de virker vist antipsykotisk og skulle få en til at blive mere udadvendt.
desuden giver de en (person) en større appetit.
man bliver bare udmattet af at tage dem og begynder at falde i søvn lidt nemmere.
jeg gider ikke rigtigt at tage dem så jeg har bedt om at få en pause fra dem, da jeg syness at den gavnlige virkning til tider kan være lidt overvuderet.

jeg fandt dette på netdoktor, men der står mere i brugsanvisningen
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/zyprexa.htm

hvis jeg får dem igen skal jeg nok lige skrive lidt mere om dem.

Titel:
Medlem

har lige fundet lidt ekstra info

http://www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/E ... 299da1.pdf

i skal klikke på zyprexa
http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155 ... sstof_info

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har selv fået ordineret Zyprexa i en periode og legede da også med at tage mere end anbefalet. Virkningen gør, at man bliver ufatteligt træt - ikke behageligt træt, men træt på den måde, at du bare gerne for helvede vil have noget søvn. Og du kan sove i flere dage. Spiste på et tidspunkt 4 af dem og sov i 20 timer for at stå op og spise og så gå i seng igen. Absolut intet potentiale for at hygge sig på dem.

Og ja, appetitten øges, tog 10 kg på på 2 måneder. :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Minimal skrev:
Jeg har selv fået ordineret Zyprexa i en periode og legede da også med at tage mere end anbefalet. Virkningen gør, at man bliver ufatteligt træt - ikke behageligt træt, men træt på den måde, at du bare gerne for helvede vil have noget søvn. Og du kan sove i flere dage. Spiste på et tidspunkt 4 af dem og sov i 20 timer for at stå op og spise og så gå i seng igen. Absolut intet potentiale for at hygge sig på dem.

Det minder mig en del om Rivotril (clonazepam) :lol:

Mig og en kammerat tog 2,5*2mg hver, og han sov i 36 timer derefter ;) det har måske også spillet ind, at han havde hold den kørende på amf i 2 døgn, hvem ved ;)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
thafreak skrev:
Minimal skrev:

Det minder mig en del om Rivotril (clonazepam) :lol:

Mig og en kammerat tog 2,5*2mg hver, og han sov i 36 timer derefter ;) det har måske også spillet ind, at han havde hold den kørende på amf i 2 døgn, hvem ved ;)

Med al respekt for dine personlige erfaringer, så vil jeg alligevel tro, at Clonazepam trods alt har en større rekreationel værdi end Zyprexa og lignende antipsykotiske stoffer. Benzodiazepiner - såsom Clonazepam - har indvirkning på GABA-receptorerne, de samme receptorer som også alkohol virker på. Begge stoffer er da også kendt for at have blackouts som bivirkning - eller ønsket effekt, hvis man har en mindre intelligent post her på siden in mente.

Mvh. Psyko

Titel:
Distrikspsykiaterne deler dem også ud til de gamle som slik, f.eks. til bofællesskaber for ældre demente eller bare generelt til gamle, hvis opførelse afviger lidt for hvad der er normalt. Med en zyprexa om dagen er de så nemme at holde styr på og sammen med antidepressiva som sertraline eller fluoxetine har du en flok savlende zombier der hverken selv kan spise eller tørre sig i røven.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]