Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Valium
Junior medlem

Hej allesammen.

Her i går tog mig og nogle venner nogle Valium piller af 10 mg pr pille.
jeg tog 5 piller, var også alkohol påvirket men det er sådan set ikke så vigtigt.
pointen er at jeg skal ligge en ren urinprøve for hash, til min læge erklæring så jeg kan få mit kørekort.
jeg læste lidt rundt om Valium på nettet idag, og har læst mig til at der kan gå op til 6 uger før valium er ude af kroppen. har aldrig taget det før og har ingen intention om at gøre det igen. Jeg har ikke røget hash i 4 uger så er nok snart clean for det, men hvis der så går 6 uger før Valium er ude af kroppen skal jeg nærmest til at starte forfra.
ved ikke rigtigt om det var for kroniske misbrugere de forrummer jeg læste på relaterede til, for andre steder stod der at det kun tog et par dage.
Nogen der ved noget om det? har virkelig brug for ordentlige inputs.

På forhånd tak allesammen, rock on

Titel: Re: Valium
Dedikeret medlem

Hvis du kun bliver tjekket for hash, så ses valium jo ikke.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det kan det godt ske at gøre jo, hvis det er en "standard" pis-test, den plejer at vise for MDMA, amf, coke, benzoer, opiater og cannabis

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
sædevanlig vis er de fleste "stoffer " at spore i urien alt fra nogle dage og frem, med hash som det der kan spores lægst http://laegehaandbogen.dk/psykiatri/und ... 14338.html. Så det kommer både an på om der taget e prøve for alle slags stoffer, eller om det kun er hash. og i så fald jo da os hvornår den skal tages.
Ellers så husk en anden gang lad være at tage noget inden en tisse prøve ;)

Junior medlem

det er nemlig en embedslæge der skal teste, har også fundet ud af at den test de bruger åbenbart er rigtig dyr, så tænker at det nok ikke må være nogen former for stimulanser i, men det kan selvfølgelig godt være at det kun er for hash, men er der ingen af jer der ved om det med 6 uger passer?

Junior medlem

til Phoenix, jeg må selv bestemme hvornår jeg tager testen, men vil jo gerne have lægeerklæringen hurtigst muligt,
men du har selvfølge ret i at det var rimeligt dumt at tage noget som helst

Dedikeret medlem

Indholdsstoffet i valium er diazepam og det har en halveringstid på ca. 72 timer - du har indtaget 50 mg hvis det er originale piller du har spist, så det tager tid - mere kan jeg ikke sige på stående fod.

Junior medlem

til Fso, dvs. 72 pr. pille? så er halveringstiden 360 timer, og derefter 180 osv. ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, halveringstiden vil altid være den samme.
Som navnet angiver, så er det et udtryk for den tid det tager for at halvdelen af stoffet er nedbrudt/ude af kroppen. Altså efter 72 timer har du 25mg tilbage i blodet

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Det kan spores 7-10 dage i urinen efter en aftens hygge ifølge min pålidelige kilde eorwid.

Kilde:http://www.erowid.org/pharms/diazepam/diazepam_testing.shtml

Junior medlem

Tak for det allesammen, er fandme glad for at jeg ikke skal venter 6 uger mere. vil gerne snart fyre den fede igen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Hvis du "kun" skal aflevere en prøve fri for hash, så vil jeg umiddelbart tro, at de kun tjekker for hash. Det er vel fordi du har bragt dig i "søgelyset" hvad hash angår og så har de vel ikke belæg for at teste for alt mulig andet (vil jeg tro).

Most of the physical world is unseen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nogle steder angives halveringstiden af diazepams aktive metabolit(ter) til noget nær 200 timer.
Såfremt det er tilfældet, worst case, så har du efter en initialdosis på 50 mg stadig over 3 mg aktiv metabolit i kroppen efter 800 timer, som er over 1 måned.
Så det tager sgu din tid før diazepams metabolitter forlader kroppen - jo ældre du er, des længere tid vil der generelt gå.

Junior medlem

er kun 18 år, så regner da ikk med at der går så længe

Junior medlem

men på alle de forskellige forumer sige de noget forskelligt, nogen steder 6 uger andre stede 7-10, men tænker selv at 6 uger er for kroniske brugere. problemet er ihvertfald efter hvad jeg har læst mig til at det lagres i fedtet, og er ikke en særlig aktiv person

Junior medlem

7-10 dage som Orangelenny's link påstår

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ja, men diazepam har aktive metabolitter.

Mange stoffer holder op med at virke når de nedbrydes til andre inaktive stoffer i kroppen.
Når diazepam nedbrydes, dannes der stoffer, som også virker. Diazepam har en lang halveringstid, men nogle af nedbrydningsstofferne, som også giver en virkning, har en endnu længere halveringstid og er derfor kun ude af kroppen efter lang tid.

De modstridende tal du møder, refererer til hhv. diazepams halveringstid og metabolit(ternes) halveringstid.

Du kan godt regne med at koncentrationen af diazepam er meget lille efter en 10-14 dage, men din krop vil stadig indeholde tegn på at du enten har taget diazepam indenfor 1-1½ måned, eller om du har taget et andet benzodiazepin, som f.eks. temazepam eller oxazepam "for nylig"...

Men da du skal screenes for hash, så er der nok ikke grund til benzo-bekymring ;)
Pas på dig selv og andre trafikanter. I statistikken er det DIG som dræber i trafikken(Jeg formoder du er 18-20 år, hvor langt de flester tager deres kørekort) - no offence ;)

Junior medlem

:peace: CannaChem kan godt forstå din bekymring, og tak for de facts du kommer med. ved godt at det er folk som mig der gør trafikken mere usikker, men skal da gøre mit bedste for ikke at være en byrde for alle jer andre.

Junior medlem

har detsvære ikke noget svar til dit spørgsmål at biddrage med. men har selv et skal man altid testes med urin prøve for at få køre kort? skal nemlig selv til at starte og det ville da være en grim overraskelse med man skulle vente med at få det bare fordi man har røget lidt af den forbudte urt inden for 2 måneder :D

Junior medlem

nej det skal du ikke, men det er fordi mine gamle tidligere, lang tid før jeg begyndte på mit kørekort, havde ringet til lægen og sagt at jeg havde et misbrug. så da jeg endelig skulle have min læge erklæring, skulle jeg ligge en ren urinprøve. så hvis du ikke står i systemet, hvad angår stoffer af nogen art, skal du ikke lægge en urinrprøve.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]