Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har kroniske smerter - og har adgang til det meste.

Var på Contalgin & Ketogan i 9 år - hvilket jeg har kæmpet mig ud af - et marridt - tog 9 mdr.

Smerterne var der efter udtrapningen. Så i dag for jeg Subutex 2 mg(til smertebehandling) suppleret med Temgesic 0,4 mg pn. Det gir mig en lækker fornemmelse, når jeg tar Subutex om aftenen - og når lukkumet brænder, er Temgesic som prikken over I´et.

Men jeg oplever en kedelig bivirkning ved Subutex´en - at jeg 1-2 gang om måneden får en fornemmelse af at hele verden braser sammen om mig. Hvad er jeres erfaring med dette??? Lægen har givet med diazepam 5 mg. ved behov,hvilket gir ro.

I dag vil jeg gøre alt for ikke at komme tilbage til Contalgin og Ketogan. Man udvikler meget hurtig tolerance over for dem - og de er mega svære at komme ud af. Men de er også meget potente.

Skal man opnå den afslappende virkning fra Ketogan, så kan Baklofen(Lioresal) anbefales - ca. 80-100 mg. Det er afslappende og man udvikler ikke tolerance eller afhængighed

Ellers har jeg prøvet Fortral, Tramadol osv. De virker smertestillende i en mild grad - men man får intet ud af dem - selv i høje doser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der findes nogen beviser for at opiater og cannabis til sammen har en smertestillende (analgesic) synergi, der gør at man kan nøjes med at indtage mindre af både opiater og cannabis men opnå større virkning end med de to præparater separat..

Har du nogen erfaring her?

http://www.google.com/search?hl=en&lr=& ... tnG=Search

Jeg nævner det også, fordi Marinol (et THC præparat a.ka. dronabinol) vist er lige på trapperne her i DK (ved nogen om man kan få det på dispensation?).

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... kelID=3274

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil lige pointere at Subutex og Temgesic i bund og grund er det samme. Det aktive stof de indeholder, er i begge tilfælde buprenorphin.

Jeg har selv taget buprenorphin over længere tid, men har aldrig opdaget at "min verden braser sammen" - hvad mener du præcist med det? Bliver du angst, deprimeret eller mangler du energi? Det kan jo betyde mange ting, please specificer!

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]