Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 11:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hey.. Vil gerne høre fra andre, som har erfaringer med store doser LSD, snakker måske 500-700 mikrograms eller 3-4 mærker Shiva? Det skal foregå nytårsaften, og det skal være intenst, men vil helst ikke gå ind i et alt for dybt tankespind. Kan det nemt virke for voldsomt på sindet, eller er det mere sandsynligt med et meget voldsomt fjolletrip, som syre normalt er? Ændrer trippet karakter mod noget overvældende ved højere doser, eller bliver fraktaler osv. bare mere intense? Det må godt være ekstremt, men skal jo heller ikke være ubehageligt. Jeg har ikke før fået for meget af 200-400 mikrograms... Personlige erfaringer? :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
jeg kan godt mærke forskel på om jeg har fåret 1 eller 4dråber LSD25 det helt sikkert... 1dråber der er jeg istand til at gå rundt og fører samtaler og såen.. 4 dråber der vælgter hele farve skalen ned for minne øjne så jeg vil helst bare ligge og flyde ud til noget nice musik... det forskelige trips om man vil... bare min mening

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Helt sikkert! Det lyder jo kun opfordrende... :D

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har efterhånden en del erfaringer med rigtig høje doser, og på baggrund af dem kan jeg fortælle dig, at der er en væsentlig forskel på et svagt/moderat trip og så et voldsomt højdosis-trip.

Det er en hel anden verden du kommer ind i, som kan beskrives således:

- Mangel på evner til at gennemføre verbal kommunikation.
- Mangel på evner til at forstå andres ord og sætninger.
- Ekstrem forvrængning af virkelighedsopfattelsen.
- Misforståelser, misfortolkninger. Tankegang af paranoid karakter.
- Tidsbegrænsede depressioner (kan føles som en evighed).
- Mangel på evne til at slappe af og lade sig flyde med.
- Muskelspændinger.
- Nervøse og impulsive reaktioner.
- Glemsomhed.
- Fejlbedømmelse af afstande og fysiske genstande
- Ekstrem udvidelse af tid (sekunder kan føles som årtusinder, og årtusinder som nanosekunder)
- Ekstrem udvidelse af rum (du kan føle dig spærret inde i et lille rum eller eksistere i et uendeligt stort univers)
- Flydende og indviklet abnorm tankegang som du ikke er herre over på nogen måde... tit uden logisk sammenhæng.
- "Ud-af-kroppen oplevelser", og en følelse af at man er 100% i sine tanker - derfor er der en tendens til at glemme sin krop og omgivelser, selvom de har afgørende betydning for trippet (potentielt farligt, hvis man ikke ved hvad man har med at gøre).
- Tit oplever jeg, at jeg ikke kan bedømme om det jeg oplever er positivt eller negativt. Først når rusen er aftaget eller faldet til ro, kan jeg tænke tilbage på oplevelsen og tænke over hvad jeg egentlig oplevede.
- Voldsom trang til at være alene eller reducere antallet af deltagere væsentligt.
- Ekstreme humørsvingninger... Føle satanisk ondskab og guddommelig kærlighed på én gang.
- Muligt tab af jeg'et/egoet (meget ubehageligt i forkerte omgivelser).

Og mange flere ting, som ikke kan beskrives med vores sølle sprog. Som du kan se og læse, så er disse ting forbeholdt nøje planlagte og meget sikre omgivelser.

Jeg vil på det kraftigste anbefale at lade være med at tage høje dosis en dag som nytårsaften. Alt kan virke skræmmende, stive og fulde folk kan være meget ubehagelige og ubetænksomme, og fyrværkeri og larmen der medfølger kan være af yderst ubehagelig karakter.

Jeg plejer at tage et halvt til et helt LSD-mærke i forbindelse med nytår, så jeg får et svagt til medium-trip. Det fremhæver alt det smukke i mine omgivelser, og samtidig kommer jeg i ekstremt godt fest-humør. Men her bør det siges, at man ikke ved hvor påvirket man bliver af samme dosis som man har taget så mange gange før. Derfor er det vigtigt med en backup-plan, hvor man er villig og i stand til at melde sig ud af alt.

Men psykedelika og fester/højtidige dage bør kun kombineres af folk med masser af erfaring hvad angår den psykedeliske oplevelse.

Sæt dine psykedeliske stoffer på hylden - især hvis du overvejer højdosis.

Tåget forklaring, men jeg tror du har forstået min pointe.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg tror også jeg ville vente med et højdosis trip til en anden aften. Hvor du kan være mere i trippet, uden at skulle alt muligt underligt. '
Højdosis trip har det jo med at gå i dybden ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tak for et meget uddybende svar, ail... der nåede du ind til mig. Tør simpelthen ikke tage sådan et trip med de tanker, jeg har gjort mig nu... Kunne egentlig også godt forestille mig mareridtet med fyrværkeri i timevis, som man jo umuligt kan gøre noget ved. Man burde fandeme næsten bare drikke. :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: the K hole
fulde folk er altid pres når man tripper LSD de forstår ik en :D .. så heller sætte en dag af til det og så bare hygge sig max :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Situationen er ikke værre, end at vi skal sidde to personer på stoffer og 4-6 tøser, der drikker, hvor det bl.a. er kæresten og fine veninder, så det er ikke så slemt. Ville gerne have en aften, som ikke bliver glemt, men vil heller ikke ende i et psykoseagtigt mareridt.

Titel:
Medlem

Tak for et lærerigt indlæg Ali. Kan de samme tendenser opleves ved meget høje dosis af svampe? Jeg spørger fordi syre er udenfor min rækkevidde, men jeg ville gerne en gang opleve noget ligende det du beskriver (og selvfølgelig ikke nytårsaften :wink:).

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Hvert eneste stof har sin helt egen karakteristiske måde at gøre det på, men det er stort set samme fundament alle psykedeliske stoffer bygger på.

Hvad angår svampe, så synes jeg de virker meget mere spacey end LSD, mens LSD mere er en koncentration af omgivelserne. Men det er bare mine erfaringer, og der er helt sikkert andre der har oplevet det anderledes eller modsat.

F.eks. kan jeg nævne, at det aldrig er lykkedes mig at have en god fest (blandt mennesker jeg kender godt) på svampe, hvor der er druk, larm og høj musik. Men til gengæld kan jeg sagtens feste på en lavdosis LSD. Jeg ved at der er folk der har det lige omvendt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
Så svampe skal helst indtages i et stille miljø.. uden for meget larm?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

NatteSkygge skrev:

Ja det vil jeg nu mener går ind under alle psykedeliske stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ali@

Kan 100 % relatere til dine beskrivelser af højdosis, og man skal seriøst overveje om man gider udi det. Jeg kom fint igennem 3 taz-mærker, men ville hellere have været foruden.

(Men nu er jeg jo også blevet lidt af en stimulans luder :P )

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Gaia skrev:
NatteSkygge skrev:

Ja det vil jeg nu mener går ind under alle psykedeliske stoffer.

Jeps. NatteSkygge, du kan i bund og grund ikke rigtigt bruge mine råd til noget, når det kommer til dine reaktioner på forskellige omgivelser, når du er på et psykedelisk stof. Der er du på egen hånd.

Gå stille ud, vær forsigtig og opmærksom. Hav øjnene og ørene åbne. Start altid lavt med et stof. Lær din krop og dit sind at kende, og giv dig tid til dette - du har hele livet foran dig. Det er de eneste råd du kan få, alt det andet må du selv udforske.

Der er ingen mennesker i verden der reagerer på samme måde overfor et psykedelisk stof, da de virker udelukkende på baggrund af personlige oplevelser og livserfaringer. Det er det der gør psykedelika så unikt, modsat f.eks. en alkoholrus.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
endnu engang tak for de vise ord.. :) tror dette forum vil gøre alle mine trips meget bedre end hvis jeg ik havde fundet det..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

NatteSkygge skrev:
endnu engang tak for de vise ord.. :) tror dette forum vil gøre alle mine trips meget bedre end hvis jeg ik havde fundet det..

Det er vi glade for at høre :wink:
Så virker det efter formålet i hvert fald.

Titel:
Medlem

Tak Ali. Jeg vil se på det til næste år når jeg forhåbentligt får tid og ro til det. No rush.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Min erfaring er, at det er nemmere at opføre sig "straight" (nu ingen gay-jokes...) på LSD end på svampe.

Men når man koncentrerer sig helt om trippet, og dykker ned i det, så har jeg haft mest intense oplevelser på LSD.

På svampe har det mest været mønstre osv., mens jeg på LSD har oplevet ude-af-kroppen-oplevelser og en følelser af Deja Vu, der blev ved med at komme hvert tiende sekund ca.. Heftige sager iforhold til svampe.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er helt enig med dig, Ali, i at svampe er langt mere spacey. Det savner jeg faktisk lidt ved LSD, som mere bare er mønstre og bølger.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har lidt det forhold til svampe, at jeg føler psilocybinen er lusket. Der er en lurende fornemmelse af, at trippet hele tiden kan tage en dum drejning. En mangel på renhed, som man ellers finder i LSD.
Men jeg har ikke så meget erfaring med svampe. Men de har - selv i små doser - taget røven på mig et par gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]