Det interessante ved psykedelika er, at før man når til den tilstand, så får man "at vide" at man vil dø eller miste sin realitetssans fuldstændig. Man bliver gjort opmærksom på at man har taget et stof, og man på et tidspunkt vil blive normal. Men samtidig får man også at vide, at ligeså snart man mister realitetssansen, så har man altså glemt at man har taget et stof og at man bliver normal. Her er der altså tale om en slags tillid - fascinerende.
Jeg har den opfattelse, at salvia ikke giver denne mulighed. Du får ikke engang mulighed for at tænke dig om, før du er blevet sparket i røven ind i en anden verden, hvor din egen realitetssans er en illusion. Det er det fascinerende ved stoffet, og jeg kan ikke se hvorfor du vil påminde dig selv om at du har taget et stof, når du kommer så langt væk. Hvis du ikke kan håndtere det, bør du finde et andet stof eller skrue voldsomt ned på dosen.
Det der tiltrækker mig ved salvia er ikke de små doser, men de store doser som fjerner en fra denne verden. For at lære en anden realitet at kende, må du give slip på din egen.
Jeg ved at indianere har brugt salvia i årtusinder til at helbrede syge. Med trippets evne til at få verden til at klappe sammen, har brujoer været i stand til at finde årsagen til en bestemt sygdom hos patienten, og handle ud fra det - om det var under rusen eller efter rusen, kan jeg ikke huske.
Så vidt jeg ved, så mistede de også deres realitetssans fuldstændig. De glemte at de havde taget et stof og at de trippede, men deres mulighed for at flyve rundt og udforske blev ikke fjernet - de følte sig hjemme. For at opnå denne tilstand, skal man træne meget på den åndelige plan og blive accepteret af stoffets ånd - og jeg tvivler på at du får samme egenskaber som en brujo. Bare nyd dit stof.
Jeg skal nok prøve at finde artiklen om det. Den er skrevet af en der har levet blandt dem i ret mange år, og den er faktisk vældig interessant. Det er bare ved at være et par år siden jeg læste den.
En tåget forklaring, men det er tidligt om morgenen. Og så hører dette topic ind under psykedelisk filosofi