Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har ikke rigtig kunne finde noget om emnet, så her er et spørgsmål:

Kan man bruge "normal" MDMA Harm Reduction hvis man tager MDMA sammen m f.ex. svampe og/eller 2C-X-stoffer?

De psykedeliske stoffer påvirker så vidt jeg ved også serotonin-systemet, så jeg tænkte på, om det var smart at tage ting som 5-htp og evt. også SSRI (i slutningen af MDMA-trippet) sammen med psykedeliske stoffer.

Kom meget gerne med svar inden fredag aften :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg oplever, at de fleste psykedeliske stoffer i kombination med MDMA tager en evt. MDMA-nedtur. Især svampe, LSD og 2c-b. Men folk reagerer anderledes i forhold til hinanden - det kan jo gå hen og gøre nedturen endnu værre.

Jeg plejer at bruge den samme MDMA-HR, om det er MDMA alene eller blandet sammen med de ovennævnte substanser.

5-HTP kan aldrig skade, så 100-200mg nogle timer før MDMA-indtagelse og samme dosis på come down er vel sundt nok.

Hvad angår SSRI, så tør jeg ikke udtale mig om det.

Titel:
Insane psychedelia user!

SSRI skal du nok ikke tage sammen med psykedeliske stoffer. Det kan godt gå ret galt. Jeg ville nøjes med 5-HTP og evt. nogle vitaminer og andre antioxidanter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Treasure skrev:
SSRI skal du nok ikke tage sammen med psykedeliske stoffer. Det kan godt gå ret galt.

Jeg har aldrig set nogen advarsler mod at tage SSRI'er i forbindelse med psykedeliske stoffer, med ayahuasca og andre kombinationer hvor MAO-hæmmere indgår som eneste undtagelse. Hvad mener du der kan ske ved det?

Titel:
Medlem

.... trippet kan blive for kraftigt i forhold til hvad man har forberedt sig på når man indtager en MAOi + sit psykedelika

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

funk_of_the_punk skrev:
.... trippet kan blive for kraftigt i forhold til hvad man har forberedt sig på når man indtager en MAOi + sit psykedelika

Hvad har det med emnet at gøre?

Titel:
Medlem

vi snakker om at blande SSRI med psykedelika, right? altså svamåe, lsd osv... well, MAO-inhibatoren nedbryder jo, som ordet indikere, MAO så fx psilocybinet ikke bliver så hurtigt nedbrudt.... man skal vel være relativt erfaren psykonaut for at gøre dét, skal man ikke. jeg mener, hvis en der ikke er vandt til det tripper ved at blande MAOi og psyche, kan det da let blive "for" kraftigt...?
eller....?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er ingen der har foreslået at tage MAO-hæmmere. Det jeg siger er at jeg ikke kender til nogen evt. farer ved at tage SSRI'er sammen med psykedeliske stoffer, undtagen hvis den psykedeliske substans indtages sammen med MAO-hæmmere. MAO-hæmmere er en nødvendig bestanddel i ayahuasca, da det aktive stof ellers vil blive nedbrudt inden det kan nå ud i kropen og virke, og der er også nogen der tager MAO-hæmmere med det formål at forstærke andre psykedelika. I disse tilfælde skal man holde sig langt væk fra SSRI'er, men derudover kender jeg ikke til at der skulle være noget problem i at indtage SSRI'er i forbindelse med psykedeliske stoffer, og det er det det handler om, ikke MAO-hæmmere.

Folk der candyflipper skal under ingen omstændigheder blande MAO-hæmmere ind i det, da kombinationen af MDMA og MAO-hæmmere er ekstremt farlig. Derfor vil jeg gerne vide hvad der evt. kunne ske ved at indtage en SSRI i den forbindelse...

Titel:
Insane psychedelia user!

yeti skrev:
Treasure skrev:
SSRI skal du nok ikke tage sammen med psykedeliske stoffer. Det kan godt gå ret galt.

Jeg har aldrig set nogen advarsler mod at tage SSRI'er i forbindelse med psykedeliske stoffer, med ayahuasca og andre kombinationer hvor MAO-hæmmere indgår som eneste undtagelse. Hvad mener du der kan ske ved det?

Forestil dig et psykedelisk stof, der virker som agonist til en receptor, og så samtidig, at indtage en SSRI, der øger koncentrationen af serotonin i synapsen. Du har så både almindeligt serotonin, der stimulerer post-synaptiske receptorer, og psykedelika, der virker som agonist, også til post-synaptiske receptorer. Summen bliver en øget stimulering af post-synaptiske receptorer, i forhold til uden SSRI (det siger vel lidt sig selv).

Jeg må indrømme, jeg har ikke noget kendskab til kombinationen i praksis, men ud fra teorien ville jeg ihvertfald tage mine forholdsregler.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

På bluelight er der en del som har skrevet om deres erfaringer med at tage psykedeliske stoffer i perioder hvor de tog SSRI'er dagligt. Så vidt jeg husker var den overordnede tendens at der enten ikke var nogen forskel, eller også skulle de have en større dosis psykedelika for at opnå samme effekt. Jeg mindes ikke at nogen havde oplevet en kraftigere effekt af de psykedeliske stoffer end normalt, men jeg husker muligvis forkert. Jeg skal nok lige finde tråden i morgen, er for træt nu.

Desuden går der jo forholdsvis lang tid fra man påbegynder medicinsk behandling med SSRI'er til effekten opnås, så jeg tror ikke at der vil opstå nogen mærkbar forøgelse af serotoninmængden ved indtagelse af en enkelt pille.

Alt i alt vurderer jeg den potentielle risiko til at være så lav at jeg ikke selv ville tøve med at anvende en dosis af en SSRI efter et candyflip for at forhindre skadevirkninger af MDMA'en, men eftersom der er så lidt erfaring med denne konkrete situation vil jeg heller ikke kategorisk afvise at det kan skabe problemer.

Hvis nogen andre har eller får erfaringer med blandingen SSRI + psykedeliske stoffer, kunne det være fedt om I gider fortælle lidt om det.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Da jeg for nogle år siden i en kort periode fik ordineret en SSRi (akarin), havde jeg et vellykket forsøg med 2c-i, hvor jeg ikke havde nogen mærkbar forskel fra andre gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Tak for svarene.

Det bliver nok desværre ikke relevant i denne omgang, da der ikke er psykedelika nok til alle, og jeg ikke gider trippe alene.
Men det kan jo nok bruges af andre eller af mig senere.

God weekend

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]